Educație

FOTO / Strategii „slow food” și „slow turism” create de elevii de la „Economic” în Italia

În perioada 18–24 februarie, în regiunea La Spezia, Italia, 12 elevi ai Colegiului Economic Buzău „Regele Mihai I” au luat parte la activitățile proiectului Erasmus „Our Heritage. Our Future”, care, spun cadrele didactice coordonatoare,  „le-au permis să înțeleagă mai bine faptul că  moștenirea pe care strămoșii noștri ne-au lăsat-o trebuie păstrată, că spiritul unui popor se reflectă în tradiții, obiceiuri, cultură, istorie”. Este vorba despre elevii buzoieni Teodor Argăseală, Rareș Calotă, Maria Cristea, Elena Dedu, Ciprian Dobre, Mihai Ioniță, Robert Iamandei, Andreea Mînzală, Ștefania Moraru, Denisa Neagu, Sidonia Silea, Denisa Simion, însoțiți în această  primă mobilitate, din cel de-al doilea an de acreditare Erasmus, de profesorii  Alexandra-Alina Baciu, Vali-Măriuca Budău și Irina–Ionela Costianu.

Informațiile au fost transmise elevilor buzoieni prin metode moderne de prezentare, pentru că, mai spun reprezentanții Colegiului Economic, „provocarea a constat chiar în a folosi tehnologia în promovarea patrimoniului, a unor idei sănătoase de viață, bazate pe proverbe antice cum ar fi <Festina lente!>  (n.r., Grăbește-te încet!) sau <Est modus in rebuss> (n.r., Este o măsură în orice)”.

Cei 12 elevi ai colegiului buzoian au creat, în echipă cu alți colegi de vârsta lor de la alte două unități educative din Uniunea Europeană – respectiv 15 elevi de la Istituto Tecnico  Commerciale e Tecnologico A. Fossati M. Da Passano , Italia, și cinci elevi de la Instituto de Education Secundaria „Luis Seaoane” Spania -,  materiale despre „slow food” și „slow turism”, ca o replică la consumerism, așa cum văd ei alternativele pentru un viitor bazat pe respect față de autenticitate și valori universale. Elevii buzoieni au construit, împreună cu cei din Italia și Spania, strategii viabile. Au reușit acest lucru datorită cunoștițelor acumulate la școală dar și pentru că au avut încrederea profesorilor lor. „Le-am oferit încredere și ne-au răsplătit cu produse finale care ne fac mândri, care ne arată că au înțeles esența lucrurilor și știu să o transmită mai departe”, apreciază  cadrele didactice de la Economic.

Elevii buzoieni au avut ocazia ca, în cadrul proiectului, să viziteze mai multe obiective de patrimoniu din regiunea La Spezia, ceea ce  le-a oferit posibilitatea să înțeleagă și mai bine care este impactul lor asupra activităților profesionale pe care le vor avea. Ei și-au conturat o nouă viziune asupra rolului pe care îl au în păstrarea patrimoniului, ca simbol al autenticității unui popor.

„În calitate de profesori, avem o responsabilitate mare, pentru că elevii noștri sunt oglinda noastră, a familiilor din care provin, a societății. Iar proiectele pe care le desfășurăm vrem să se reflecte într-un viitor în care să fim mai mult, mai autentici, mai prezenți în ceea ce ni se întâmplă. Este o provocare pentru toți să facem față realității într-o lume în care valorile universale bine, adevăr, frumos, sunt adesea confundate cu kitschul, profitul, materialul. Dar lucrurile se pot întâmpla și altfel. Proiectele și activitățile pe care le-am realizat până acum ne-au confirmat acest lucru. Urmărim să evidențiem că economia bazată pe etică, responsabilitate și autenticitate poate crea un viitor în care oamenii pun accentul pe calitate și nu pe cantitate”, spune Diana-Mihaela Stancu, coordonator Erasmus la Colegiul Economic „Regele Mihai I”.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker