Educație

FOTO | Profesorul Corina Barbu dezvăluie secrete ale performanței școlare de la Pedagogic

Zilele acestea mi-a atras atenția un mesaj postat pe rețelele de socializare de profesoara buzoiană de istorie Corina Barbu, prin care anunța rezultate meritorii obținute de elevii Colegiului Național  Pedagogic „Spiru Haret” – unitate de învățământ la care predă de ani buni – la un concurs de anvergură națională, și chiar internațională, am putea spune, având în vedere participarea și a elevilor din Republica Moldova.

Prof. Corina Barbu

„Suntem onorați de aceste rezultate: clasa a VII-a – premiul al II-lea – Ioana Chiorpec, premiul al III-lea – Bianca Bârlă, mențiuni – Ana Dumitru, Maria Vrânceanu și Matei Jipa, clasa a VIII-a – premiul I – Larisa Niță, clasa a XI-a – premiul I – Roxana Danciu, cu punctajul maxim (100), premiul al II-lea – Răzvan Cristea, premiul al III-lea – Antonia Jipa și mențiune – Andrei Dragu, clasa a XII-a – premiul I – Iuliana Andreiana-Marin și Laura Iordache, ambele cu cel mai mare punctaj – 98 de puncte; Ștefania Constantin – premiul al III-lea și o participare din partea Oanei Lazăr”, este mesajul de pe Facebook postat  de profesoara buzoiană de istorie Corina Barbu, în calitate de coordonator al elevilor participanți la  competiție. Este vorba despre un concurs prin care  Facultatea de Istorie de la Universitatea din București, sărbătorește 140 ani de la nașterea „magistrului” Vasile Pârvan, profesor al prestigioasei universități în perioada 1882-1927, arheolog și epigrafist, cel care marchează începutul de drum în studiul antichității și al arheologiei științifice românești. De remarcat la această competiție este faptul că s-au evidențiat toți copiii participanți din partea Colegiului  Național Pedagogic „Spiru Haret”, ei întorcându-se acasă cu brațul plin de premii.

Roxana Danciu – eleva cu 100 de puncte- cel mai mare punctaj

Cum s-a putut obține această performanță ne povestește profesoara de istorie Corina Barbu, cadru didactic la Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” în ultimii patru ani, de mai mulți ani însă în învățământ, având experiență la catedră și în cadrul Liceului Tehnic.

Unul dintre secrete care atârnă greu în toată această ecuație din care rezultă performanța școlară se cheamă pasiunea pentru istorie pe care Corina Barbu o are cumva moștenită de la profesorii săi pe care i-a avut în liceu  și pe care, acum, de când ea însăși este cadru didactic,  a transmis-o și elevilor săi. „Sunt absolventă a profilului pedagogic Învățător-Educator de la Școala Normală «Spiru Haret» – așa se numea liceul în anii mei de școală, promoția 2001 -, și a Facultății de Istorie din cadrul Universității «Alexandru Ioan Cuza» din Iași, iar pasiunea pentru istorie se datorează, în egală măsură, domnului profesor Silvestru Marinescu, profesorul meu în cei cinci ani de liceu,  și doamnei profesor Cristina Chiriac, profesor la Colegiul Național «B.P. Hasdeu», care m-a îndrumat și organizat”, mărturisește Corina Barbu .

Iuliana Andreiana-Marin

În ceea ce privește pasiunea elevilor ce au participat la concurs pentru Istorie este lesne de înțeles având în vedere că, spune cadrul didactic, „concurența a fost mare de la selecție”, și îi dă de exemplu pe cei de clasa a VII-a unde, mai spune cadrul didactic, „am aplicat un test,  pentru ca să nu depășim numărul acceptat. După lansarea concursului, între 2-15 martie, am completat un formular în care am avut dreptul să selectez doar opt copii de la gimnaziu, respectiv liceu. Anul acesta s-a limitat participarea, deoarece în 2021 au fost peste 2.000 de candidați. În ziua concursului, pe 8 aprilie, fiecare participant a accesat subiectele prin Google Form și le-a rezolvat în timp de două ore. Au avut obligația ca pe durata concursului să păstreze camera și microfonul deschis”.

Pe de altă parte, pe lângă pasiunea pentru obiectul de studiu „Istorie”, rezultatele bune vorbesc și despre seriozitatea cu care copiii își desfășoară activitatea școlară. Cadrul didactic de la Pedagogic ne specifică și faptul că unii dintre elevii participanți la concursul de istorie au mai obținut rezultate și la ale competiții, la alte materii. „Anul acesta am participat cu copiii la Olimpiada de Istorie, faza județeană, clasa a XI-a și a XII-a, și la faza națională cu Iuliana Andreiana-Marin, din clasa a XII-a. Dintre copiii cu care am participat la concurs, Răzvan

Răzvan Cristea

Cristea, din clasa a XI-a E,  a participat și la Olimpiada de Geografie, faza județeană, unde a obținut locul al II-lea, precum și la Olimpiada de Istorie, faza județeană, unde s-a clasat pe locul trei. De asemenea, Iuliana Andreiana-Marin, elevă în  clasa a XII-a C, s-a calificat la Olimpiada de Istorie, faza națională, iar eleva Laura Iordache, tot  din clasa a XII-a C, a mai participat la Olimpiada de Istorie, faza județeană, unde a obținut locul al doilea”, spune cadrul didactic.

Concursul, un pas către o viitoare profesie

„Copiii cu care lucrez iubesc istoria, de la gimnaziu până la liceu. Dintre cei de liceu, unii și-au exprimat dorința să studieze Istoria sau Relațiile Internaționale, în cadrul Facultății de Istorie”, spune profesoara Corina Barbu. De altfel, cadrul didactic buzoian îi încurajează pe toți elevii săi să participe la competiții care, ca și aceata, nu fac decât să îi ajute să fixeze cunoștințele obținute la clasă și să le utilizeze într-un mod creativ. „Concursul Național de Istorie «Vasile Pârvan» a fost organizat de Facultatea de Istorie, Universitatea din București, cu ocazia sărbătoririi a 140 de ani de la nașterea istoricului și reprezintă o modalitate de a-i încuraja pe elevi să-și utilizeze cunoștințele de istorie într-un mod creativ și coerent. Materia de concurs  este din materia predată la clasă și a fost publicată bibliografia”, a spus cadrul didactic.

Clasa a XII-a

Cu aceeași intenție, de a-i încuraja să își ducă mai departe și să-și dezvolte pasiunea și interesul pentru Istorie, profesoara Corina Barbu îi implică pe copii în diferite proiecte, unele dintre ele chiar cu lectori și profesori universitari de la Facultatea de Istorie din Capitală. „Colaborez cu Asociația culturală «Istoria din casă-n casă», organizată și coordonată de către asis. univ. dr. Daniela Popescu, care a prezentat  elevilor mei diferite ateliere, cu tematică diversă. Pe perioada pandemiei, atelierele Danielei au fost «guri de aer proaspăt» pentru mine, dar mai ales pentru elevi. Cel mai recent atelier, organizat în luna martie, a fost despre evenimentele din Ucraina. De asemenea, în colaborare cu Institutul Intercultural Timișoara, Institutul TOLI, The Olga Lengyel Institute for Holocaust studies and human rights, împreună cu d-na inspector Ana Preda-Tudor, profesor de istorie la C.N. «B.P. Hasdeu», derulăm un proiect pe tema «Buzău peculiarities of the jewish community»”, explică profesoara Corina Barbu.

Articole similare