Politic

FOTO | Emoții la inaugurarea „frumuseții” din fața Gării

Câteva sute de buzoieni au asistat, vineri, în fața Gării, la evenimentul prilejuit de inaugurarea giratoriului pe care a fost montată o locomotivă de patrimoniu construită acum 80 de ani la Uzinele Malaxa, la 150 de ani de la inaugrarea căii ferate ce trece prin Buzău, dar și a monumentului care marchează faptul că Buzăul este cel mai mare oraș din Europa și al doilea din lume situat la jumătatea distanței dintre Polul Nord și Ecuator.

La festivitate, care a fost organizată de Ziua ingine­rilor, au fost prezenți preșe­dintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, președinte al Partidului Social Democrat, Adrian Dupu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, senatorul Lucian Romaș­canu, președintele Comisiei de cultură și mass-media din camera superioară a Parlamentului, primarul Constantin Toma, președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, și vene­rabilul, în vârstă de aproape 90 de ani, Mihai Mihăiță, președintele Asociației ­Ge­nerale a Ingine­rilor.

Ciolacu: „Din păcate, nu îl putem clona pe Tomiță, care este o veritabilă locomotivă”

„Ca buzoian, sunt mân­dru că Buzăul are o asemenea istorie vizavi de calea ferată; cred că, alături de București și Constanța, Timișoara sau Giurgiu, Buzăul este unul dintre puținele orașe care se află de acum 150 de ani în elita țării din acest punct de vedere”, a spus Ciolacu, care a deplâns faptul că, astăzi, calea ferată din România, ca și infrastructura rutieră, este mult rămasă în urmă.

,,Buzăul este un exemplu pentru România și pentru asta îl felicit pe domnul primar Toma, pe care îl felicit și îl asigur de tot sprijinul meu și susținerea mea în continuare. Sunt convins că buzoienii îi vor încredința pe 27 septembrie un nou mandat de primar. Ca să rămânem metaforic în domeniul căii ferate, Constantin Toma este o adevă­rată locomotivă a cărui ­energie pozitivă atrage oameni, proiecte de dezvoltare și imprimă mai ales o ­vi­ziune acestei zone. Traversăm, din păcate, o criză sanitară și una economică, dar pe lângă acestea ne confruntăm cu o acută criză de viziune a actualei guvernări; nu poți să vii cu proiecte grandioase pentru 2030 când firmele românești au nevoie de ajutor economic și financiar în acest moment. Din păcate, nu îl putem clona pe Tomiță, dar putem folosi experiența lui de succes de la Buzău pentru a o replica în alte orașe ale țării. Am o rugăminte în fața dumneavoastră ca și buzoian, la primarul nostru, dar și la președintele Consiliului Județean: și în următorii patru ani să facă o echipă, să aibă proiecte comune; provocările econo­mice și sanitare din următorii patru ani trebuie să găsească autoritățile locale , mobilizate și determinate să facă o singură politică: politica buzoienilor”, a mai spus președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu.

Romașcanu: ,,Tot ce are Buzăul trebuie să ne dea orgoliul de a-l face cunoscut”

,,Faptul că avem un colegiu național de peste 150 de ani, o cale ferată de 150 de ani, toate acestea trebuie să ne dea un orgoliu, de a face cunoscute aceste lucruri. Iar acest orgoliu fără dedicație, fără putere, nu prea ar face nimic, și pentru asta îi sunt recunoscător domnului Toma, echipei dumnealui, domnului viceprimar Apostu, pentru că nu au avut în plan doar administrație, doar străzi, ci au avut în plan și recuperarea culturală a ceea ce înseamnă municipiul Buzău. Și vă dau doar câteva repere: Calea Eroilor, Centrul Cultural <Alexandru Marghiloman>, restaurat în timpul manda­tului de viceprimar al domnului Ciolacu, recuperarea memoriei lui Alexandru Marghiloman, prin editarea de cărți și, foarte important, reeditarea <Notelor politice> ale acestuia, pentru prima oară după 1928. Avem, și aici aș vrea să fac legătura între municipiu și Consiliul Jude­țean, împreună plus niște eforturi făcute la București, am reușit să recuperăm bustul avocatului Stănescu, care, printr-o înțelegere și o colaborare foarte bună între domnul Toma și domnul Neagu, este acum la locul lui, în Cimitirul Dumbrava, și sperăm să rămână acolo, iar Cimitirul Dumbrava să fie nu doar un loc de reculegere, ci și un loc de popas cultural pentru cei care vizitează Buzăul. Și Consiliul Județean a dovedit implicare în zona culturală: avem în plin proces de restaurare Biblioteca Județeană <Vasile Voiculescu>, avem ceea ce va fi Centrul Cultural <I.C. Brătianu>; împreună cu parlamentari de la București sperăm să introducem în UNESCO – și aici deputatul Sorin Lazăr are un merit important – <Ținutul Buzăului>, iar prin investițiile pe care le va face Consiliul Județean, accesul la acele locuri minunate (trovanții, așezările rupestre, focul viu și așa mai departe), să fie bun pentru toți cei care vor să le viziteze. Sunt foarte mândru de ceea ce s-a realizat în Buzău, încă o dată felicitări domnului Toma și echipei, felicitări domnului Petre Neagu și sperăm să îi avem în continuare, în următorii patru ani, să continue ceea ce au început”, a spus senatorul Lucian Romașcanu.

Neagu: ,,Aici se predă o lecție de istorie”

,,Trebuie să mulțumesc Consiliului Local, domnului primar Toma, pentru ceea ce a realizat, nu numai aici, ci în tot municipiul Buzău. Iar astăzi, aici, se predă o lecție de istorie. În aceste locuri au trecut oameni care au marcat existența noastră, istoria României și, implicit, istoria municipiului Buzău. De la Caragiale și mulți alții, practic ne-au făcut pe noi, buzoienii, să fim cunoscuți nu numai aici, ci și în întreaga lume. Cei tineri vor avea ocazia să știe istoria județului Buzău, istoria municipiului Buzău, tradițiile noastre și cred că așa putem să ducem mai departe dezvoltarea municpiului Buzău. Nu numai eu și cu domnul Toma, ci împreună cu toți buzoienii putem să ducem Buzăul acolo unde îi este locul”, a spus preșe­dintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu.

De unde a venit ideea locomotivei

Un moment emoționant s-a înregistrat la începutul alocuțiunii primarului Constantin Toma, care, cu glasul stins de emoție, l-a evocat pe cel căruia i-a aparținut ideea amplasării locomotivei de patrimoniu în fața gării: inginerul Ștefan Mihai, fost șef al CFR Marfă – Regionala Galați: ,,Este un moment deosebit, de ce nu, al istoriei municipiului Buzău. Vreau să vă spun de unde a venit această idee. Anul trecut, cred că pe la sfârșitul lui aprilie, domnul inginer – Dumnezeu să-l odihnească! – Ștefan Mihai (fost șef la CFR Marfă – Regionala Galați, n.r.), vărul meu, pasionat de istorie și cel care m-a inspirat să devin ingi­ner și să iubesc istoria, mi-a spus că anul viitor (anul acesta, n.r.) se împlinesc 150 de ani de la prima cale ferată la Buzău, și că crede că ar trebui să sărbătorim într-un fel. Mi-a spus că va încerca să facă rost de o locomotivă din patrimoniul cultural național. Uitasem de această chestiune și, pe la sfârșitul lui iulie anul trecut, într-o după-amiază, mă sună și mă cheamă în gară, că are o mare problemă. Când am venit, frumusețea asta (locomotiva, n.r.) era la peronul numărul unu. De atunci, împreună cu ceferiștii de la Buzău și cu cei de la Galați ne-am apucat de lucru și iată că astăzi suntem în stare să vă prezentăm acest ­mo­nument istoric. Comunitatea buzoiană, prin mine, ca primar, aduce un ultim omagiu inginerului Ștefan Mihai, absolvent al Hasdeului, șef de promoție în 1980 la Transporturi”, a spus primarul Constantin Toma.

 

Un comentariu

  1. Este un lucru frumos, dar cand vii de pe dinspre Hasdeu vezi doar negru in fata ochilor. Nu se mai vede nimic, doar ceva inchis la culoare. Ma gandesc ca acolo trebuia ceva mai micut. Avionul de la Karrefoour se incadreaza , cu adevarat este ceva frumos dar cu locomotiva, nu prea. Este ca o pata mare pe ochi atunci cand treci pe Bulevardul Garii.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker