Educație

FOTO | Cum pot fi ajutate trei școli să strângă fonduri pentru îmbunătățirea condițiilor de educație ale elevilor

Anul acesta, pe 18 decembrie, Școala Gimnazială „Gheorghe Vernescu” va organiza un târg de Crăciun al cărui scop este strângerea unei sume de bani necesară amenajării spațiului verde al unității de învățământ râmnicene și transformarea acestuia într-un loc prietenos pentru învățare outdoor, dar și pentru activități de recreere necesare elevilor școlii.  Proiectul este inițiat de organizația neguvernamentală „Narada”, care propune să ajute școala râmniceană prin dublarea sumei pe care aceasta o va strânge. Alături de școala râmniceană „Gheorghe Vernescu”, din județul Buzău mai sunt înscrise în acest proiect alte două unități de învățământ. Este vorba despre Liceul Tehnic și Școala Gimnazială „Constantin Giurăscu” din Chiojdu.

Școala Gimnazială „Gheorghe Vernescu” are nevoie de bani pentru amenajarea unui spațiu pentru activități outdoor, în timp ce Liceul Tehnic și-a propus să obțină bani pentru înlocuirea ușilor băilor din internatul școlar, iar Școala Gimnazială „Constantin Giurăscu” din Chiojdu își dorește amenajarea unui spațiu pentru documentare și lectură. Organizat prin programul derulat de „Narada”, târgul se numește sugestiv  „Împreună pentru școala noastră” și se află la a doua ediție.

„Anul acesta suntem una dintre cele 60 de școli care participă la proiectul inițiat de <Narada> la nivel național”, anunță directoarea școlii râmnicene, Angelina Rivera-Rocabado. Ea îi invită pe 18 decembrie la târg  pe toți buzoienii care doresc să facă parte  din  povestea școlii, iar pe cei care nu pot ajunge fizic, să dea o mână de ajutor accesând linkul https://hartaedu.ro/targ, să caute județul Buzău și să doneze școlile din județ participante.

În ce constă campania „Narada”

Anul acesta, în cadrul campaniei „Împreună pentru școala noastră”, „Narada” mobilizează comunitățile din jurul a 60 de școli din România să vină în sprijinul a 30.000 de elevi. Campania va avea ca instrument de strângere de fonduri târgul școlar cu același nume, cu scopul de a rezolva astfel urgențele de infrastructură și educaționale semnalate pe HartaEdu.ro de școlile în care învață acești copii.

Organizația Narada lansează campania „Împreună pentru școala noastră” și a început demersurile pentru organizarea târgului cu același nume ce va avea loc concomitent, pe 18 decembrie, în 60 de școli din România. Campania și acest eveniment au ca obiectiv mobilizarea masivă a comunităților din jurul școlilor, a companiilor locale și naționale și a societății civile cu scopul de a strânge fonduri pentru 30.000 de copii din România și de a rezolva astfel urgențele de infrastructură și educaționale semnalate de școlile în care învață acești copii, pe HartaEdu.ro.

Până atunci, fiecare școală a desemnat un project manager de campanie care va coordona activitatea de fundraising, comunicarea la nivel local și producerea a 3.000 de obiecte ce vor fi vândute la târg.

Organizația „Narada”, pe lângă know-how-ul de organizare, fundraising și comunicare pe care îl pune la dispoziția profesorilor, demarează propria acțiune de strângere de fonduri astfel încât, la final, toți banii să fie investiți în rezolvarea celor 60 de alerte înscrise pe HartaEdu.

Principalele alerte sunt legate de infrastructura școlilor și de eficiența energetică a acestora. Printre urgențe se numără nevoia de a înlocui pardoseala în școală, de a schimba ferestrele, renovarea sălii de sport, montarea de panouri foto-voltaice, construirea unei cantine școlare, amenajarea unui spațiu de învățare în aer liber, precum și dotarea școlii cu un defibrilator automat. „În septembrie au început școala aproximativ 3 milioane de copii. Credem foarte tare că toți acești copii merită să își dorească, să își imagineze și să aibă instrumentele să își construiască o viață bună. Dacă ajungem la numai 500.000 dintre ei și îi ajutăm în acest proces, ștergând diferențele date de unde s-au născut și unde merg la școală, reușim să schimbăm pentru totdeauna felul în care se face educație în România. Educația presupune în centru copilul și în jurul lui profesori, directori de școli, părinți, oameni de bine din societate, companii care, împreună, știu cum să le fie alături elevilor și să se partenerieze, să aibă grijă și să se asigure să nu le mai fie frig și frică să meargă la școală. Toate aceste lucruri sunt posibile. Am ajuns până acum la 30 de mii de copii în acest an și 60 de mii cu HartaEdu și facem asta într-un fel în care cu toții putem contribui. Astăzi dăm startul campaniei <Împreună pentru Școala Noastră>. Intrați pe www.hartaedu.ro/targ să vedeți cine din orașul dumneavoastră e implicat și are nevoie de un pic ajutor ca să ducă procesul la următorul nivel și haideți să susținem împreună aceste inițiative antreprenoriale ale elevilor și profesorilor”, precizează Raluca Jianu, CEO „Narada”.

Elevii, alături de profesori în campanie

Elevii vor face ce știu ei mai bine, adică se vor folosi de cunoștințele lor despre rețelele de socializare pentru a promova evenimentul. Alături de profesori, elevii din școli vor demara propria campanie pe TikTok sub hashtag-urile #Pentru30000DeCopii și #EOkSaFacemNoi, iar cea mai viralizată postare va fi premiată.

Târgul „Împreună pentru școala noastră” se află la a doua ediție. Anul trecut, înainte de Crăciun, 25 de școli din țară au organizat evenimentul cu sprijinul „Narada” în aceeași zi și la aproximativ aceeași oră. Mobilizarea a fost exemplară iar, la final, din vânzarea obiectelor realizate de copii, părinți și profesori, s-au strâns aproape 100 de mii de euro. „Narada” a dublat această sumă cu sprijinul partenerilor Bergerat Monnoyeur și Ipso Agricultură, care susțin și ediția din acest an și astfel, în 2023, au fost rezolvate toate cele 25 de alerte listate de aceste școli anul trecut.

Ediția de anul trecut a înregistrat peste 21 de mii de vizitatori, 50.000 de obiecte au fost donate, 70 de sponsori locali s-au implicat în campanie și 24 de persoane publice au susținut cauza școlilor.

Până pe 18 decembrie, la cea de a doua ediție a târgului, timp de 60 de zile în fiecare zi, „Narada” va scoate în prim plan povestea fiecărei școli și a comunității din jur, cu îndemnul de donație pe www.hartaedu.ro/targ.

Trei dintre povești aparțin școlilor buzoiene mai sus menționate.

De ce face „Narada” campaniile de ajutorare a școlilor

O statistică pe care organizația neguvernamentală o prezintă indică prin cifrele prezentate că mai este foarte mult de făcut în ceea ce privește logistica școlilor și nu numai. „În ultimii 10 ani, 11 instituții de învățământ din România s-au prăbușit peste elevi, la ore.  În 2023, 35 la sută din instituțiile de învățământ nu au autorizație de securitate la incendiu. Numai în 11 județe din România, numărul școlilor care au rețele electrice mai vechi de 20 de ani se ridică la 1.160. Dintre acestea, aproape 100 reprezintă un real pericol pentru elevi. Față de 2022, numărul școlilor cu toalete în curte nu s-a modificat deloc. În continuare sunt aproximativ 200 de școli care nu au grupuri sanitare în interiorul școlilor”, transmit reprezentanții organizației.

Cine este „Narada”

Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (cofondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din țară. În aceeași perioadă, Raluca Jianu s-a alăturat ca voluntar în sprijinul misiunii, creionând pentru prima dată schița pe hârtie a ceea ce avea să devină mai târziu HartaEdu.ro. Astăzi este CEO al organizației.

Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, „Narada” are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră. Cu o echipă multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker