Economic

FOTO | Cum a făcut față Galleria Mall celor două luni de stare de urgență

,,Am încercat să vedem partea pozitivă a lucrurilor în ultimele două luni”, descrie, pe scurt, Răzvan Zaharia, managerul Class Bussines & Leisure Center, societatea care deține ­Ga­lleria Mall, modul în care centrul comercial buzoian a făcut față perioadei în care România s-a aflat sub starea de urgență.

El spune că niciunul dintre cei 30 de salariați ai societății – aici fiind incluși și cei care lucrează în supermarketul Partener Mega Image – nu au fost trimiși în șomaj și au încasat salariul întreg. De asemenea, în aceste 60 de zile au fost renovate spațiile comune, au fost reorganizate curțile exterioare și au fost reamenajate anumite zone din exteriorul și interiorul mallului, chestiuni mult mai greu de realizat în condițile în care centrul comercial ar fi funcționat ,,la capacitate”.

,,Tot din partea pozitivă a lucrurilor face parte și faptul că am pus la punct platforma on-line pentru livrarea produselor alimentare din supermarketul Partener Mega Image la domiciliul clienților, www.stam-acasa.ro”, mai spune Răzvan Zaharia.

Într-o situație mai de­licată s-au aflat, însă, societățile comerciale care au spații închiriate în Galleria Mall. Managerul Class Bussines & Leisure Center spune că fiecare chiriaș în parte a avut solicitările lui, care s-au referit la amânări, negocieri, cereri de identificare a unor soluții pentru accesul din exterior în spațiul închiriat. Răzvan Zaharia spune că, în acest moment, există doi chiriași care au posibilitatea să pună în practică o soluție constructivă în acest sens.

,,Conform ordonanțelor de urgență care au guvernat în ultimele două luni, s-a decis închiderea activităților comerciale care se desfă­șoară în mall-uri, nu închiderea mall-urilor. În principiu, chiriașul ar trebui să facă astfel de demersuri către stat, către cel care i-a închis temporar afacerea. Însă sunt convins că soluții se găsesc pentru fiecare chiriaș în parte, le oferim faciliăți de eșalonare sau de amânare a plății chiriei, fără penalitățile prevăzute în contracte”, mai precizează Răzvan Zaharia.

În aceeași perioadă, ­res­ponsabilii Galleria Mall spun că s-au preocupat de asigurarea condițiilor pro­pice de funcționare a serviciilor publice locale – res­pectiv Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, Judecătoria Buzău și Biblioteca Jude­țeană – care au funcționat în parametrii impuși de ­re­glentările specifice stării de urgență. ,,Bineînțeles că am dat și noi o mână de ajutor, instalând covorașe cu biocid și dozatoare cu dezinfectant înainte de decizia Comitetului Local pentru Situații de Urgență care a instituit obligativitatea montării unor asemenea dotări”, spune managerul Class Bussines & Leisure Center.

Reamintim că, în afara celor trei servicii publice, pe perioada stării de urgență, în Galleria Mall au funcționat supermarketul Partener Mega Image și magazinul Flanco.

Ce se întâmplă de astăzi? ,,Cum spuneam mai devreme, avem doi chiriași de la parterul centrului comercial care pot să funcționeze în condițiile în care le-am oferit posibilitatea de acces din exterior. De asemenea, pot funcționa și coaforul, frizeria și salonul de întreținere corporală din incinta mallului. Oricum, de astăzi, pentru a se respecta distanțarea ­fi­zică, se vor trasa culoare pentru a crea fluxuri de circulație în interiorul clădirii. Instalăm informări legate de regulile obligatorii care trebuie respectate pe parcursul stării de alertă, nu vom permite accesul fără mască de protecție. Sistemele de climatizare sunt funcționale și dezinfectate săptămânal”, mai spune spune managerul Class Bussines & Leisure Center, Răzvan Zaharia.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker