Economic

Finanțare prin PNRR pentru opt pasaje pietonale pe DN 2

Vor fi amplasate în județele Buzău, Vrancea și Bacău

Compania de Drumuri a obținut o finanțare europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru proiectarea a opt pasaje pietonale subterane pe DN 2 în județele Buzău, Vrancea și Bacău, potrivit unui comunicat de presă. DN 2 (E85) este principala legătură a Bucureștiului cu județele din Moldova, coridorul Giurgiu-Siret, și una dintre cele mai periculoase șosele din țară, fiind dublată, deocamdată, doar de 17 kilometri de autostradă (A 7 Centura Bacău).

Este vorba despre patru pasaje pietonale în județul Buzău – la Limpeziș, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău -, trei pasaje,  la Golești, Garoafa și Mărășești, în Vrancea, și încă unul la Nicolae Bălcescu, în județul Bacău. Primul pasaj, cel de la Limpeziș, este proiectat la km. 84, iar ultimul, cel de la Nicolae Bălcescu la km. 277. Pasajul pietonal de la Mărășești, de la km. 203, va fi construit în zona Mausoleului Eroilor, zonă cu trafic ridicat.

Conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.

Primele șapte pasaje sunt pe sectorul administrat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău. „Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de siguranță rutieră prin scăderea numărului accidentelor rutiere produse în următoarele zone: DN 2 km 84+120, localitatea Limpeziș, jud. Buzău;  DN 2 km 95+470, localitatea Costești, jud. Buzău, DN 2 km 115+300, localitatea Mărăcineni, jud. Buzău; DN 2 km 122+700, localitatea Poșta Câlnău, jud. Buzău; DN 2 km 179+025, localitatea Golești, jud. Vrancea; DN 2 km 192+948, localitatea Garoafa, jud. Vrancea; DN 2 km 203+630, în zona Mausoleului Eroilor de la Mărășești, jud. Vrancea. Valoarea totală a  proiectului este de 2.993.282,57 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 880.377,25 lei, cofinanțarea națională reprezintă 1.634.986,28 lei, iar TVA aferent reprezintă 477.919,04 lei”,  a transmis CNAIR.

Un alt pasaj pietonal va fi proiectat (proiectare preliminară la nivel Studiu de Fezabilitate) pe DN 2 în zona localității Nicolae Bălcescu, înainte de intrarea pe A 7 și în municipiul Bacău. Potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia, proiectantul Rutier Conex XXI a depus singura ofertă, iar contractul va fi semnat dacă oferta e conformă. Este o zonă cu risc crescut de accidente:  „Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Pilonului 1 – Tranziția spre o economie verde din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță semnarea contractului de finanțare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A., în calitate de beneficiar, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire în vederea realizării unui pasaj pietonal subteran (DN2 km 277+616) în localitatea Nicolae Bălcescu din județul Bacău. Prin contractul de finanțare nr. 39/24.11.2023, se pun bazele pentru realizarea obiectivului de investiții care va fi finanțat prin PNRR și va deservi locuitorii localității Nicolae Bălcescu din zona de intersecție a DN 2 cu DC 89 și strada Crinului, contribuind la reducerea numărului de accidente și decongestionarea traficului. Amplasat într-o zonă cu risc crescut de accidente, pasajul pietonal subteran care va fi realizat pe baza documentației din cadrul proiectului <Elaborarea Studiului de fezabilitate și a Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investiții Amenajare pasaj pietonal subteran DN2 km 277+616 în localitatea Nicolae Bălcescu, jud. Bacău>, va reprezenta o alternativă mai sigură la singura trecere de pietoni pe care locuitorii din zonă o pot traversa în prezent pentru a ajunge la gara din localitate și biserica din proximitate”, a transmis Ministerul Transporturilor.

Autostrada Ploiești-Pașcani, care va prelua mare parte a traficului de pe DN 2 București-Bacău-Suceava, este în lucru, cu termen limită de finalizare noiembrie 2025 pentru secțiunile Focșani-Bacău-Pașcani (acum cu stadii fizice de execuție între 1 și 6  la sută). Între Ploiești și Focșani, la sfârșitul anului viitor ar putea fi deschise șase din cele șapte loturi, potrivit estimărilor oficialilor din  Ministerul Transporturilor , însă 2024 este termen în contract doar pentru loturile 1,2 4 și 7.

Un alt pasaj pietonal este proiectat în județul Brăila, în zona localității Lacu Sărat, pe DN 21.

Articole similare