Economic

Epopeea Buzoiană de pe A7, runda 5

Asociaţia Pro Infrastructură a publicat, marţi seară, pe Facebook, o postare în care vorbește despre „epopeea buzoiană de pe Autostrada A7”, anunţând că firma Nurol a depus contestaţie pe lotul 3. „«Responsabilii» CNAIR nu sunt în stare să evalueze ofertele corect şi aruncă proiectele într-un şir nesfârşit de bătălii juridice”, susţin specialiştii organizaţiei.

„Pregătiţi calmantul: vine Epopeea Buzoiană de pe Autostra-da A7, Actul V. Nurol a depus contestaţie pe lotul 3 al A7 Ploieşti-Buzău şi duce povestea mai departe”, au scris reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură. Organizaţia susține că „face un nou serviciu public şi explică încă o piesă de teatru absurd regizată magistral de «responsabilii» CNAIR care nu sunt în stare să evalueze ofertele corect şi aruncă proiectele într-un şir nesfârşit de bătălii juridice”.

Potrivit organizaţiei, actul I al aşa-numitei epopei constă în lansarea licitaţiei: „CNAIR lansează licitaţia pentru cei 13,9 kilometri ai A7 dintre Pădurea Spătaru şi DN2B Buzău-Brăila în urmă cu doi ani, pe 01.06.2021. Se depun 14 (paisprezece) oferte în 16.09.2021, CNAIR le «evaluează» şi în 18.02.2022 anunţă câştigătorul: asocierea Drum Asfalt-Trameco, parte din grupul Selina”, spune sursa citată.

Potrivit acesteia, în Actul II, nu mai puţin de trei competitori trimit contestaţii: Tekfen (TR), Nurol (TR) şi Danlin (RO). „Cele două ale turcilor sunt admise parţial de către CNSC şi cea a Danlin este respinsă. Se merge cu căţel cu purcel la Curtea de Apel Bucureşti care admite acţiunile Danlin şi Tekfen în iulie 2022”, a mai transmis organizaţia.

În ceea ce reprezentanţii acesteia numesc Actul III al epopeei, „obligată, CNAIR reevaluează ofertele şi în 27.10. 2022 dă un alt câştigător: Nurol”. Ulterior, CNAIR reevaluează din nou ofertele Danlin şi Nurol. „În timpul acestei proceduri, în martie 2023 Danlin contestă iarăşi, dar pierde în aprilie la CNSC, cât şi la CAB în mai. În cele din urmă, CNAIR descalifică ambele oferte (Danlin şi Nurol) şi în 22.05.2023 declară, atenţie, al treilea câştigător: Tekfen”, a mai transmis Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit acesteia, săptămâna trecută, Nurol a depus contestaţie. „Singura, conform informaţiilor noastre. Danlin probabil a renunţat la luptă – una costisitoare pentru o companie locală de dimensiuni mici, fără să aibă o perspectivă reală că ar putea primi proiectul. Deznodământul? Sub rezerva că nu sunt alte contestaţii, CNAIR adoptând tactica struţului în astfel de situaţii, dacă CNSC respinge acţiunea Nurol contractul trebuie să se semneze imediat cu Tekfen. Însă dacă se admite urmează CAB şi intrăm în Actul VI, riscând să ieşim din jalonul PNRR care cere parafarea contractului în 2023”, a mai precizat organizaţia.

„Danlin contestă şi câştigă atât la CNSC în decembrie 2022 cât şi la CAB în ianuarie 2023. Oarecum ciudat, Tekfen renunţă în ianuarie 2023 să facă recurs împotriva deciziei CNSC din decembrie 2022, dar cu toate acestea îşi prelungeşte valabilitatea ofertei (înseamnă bani daţi la bancă), fără să ştie că recursul celor de la Danlin va fi admis o săptămână mai târziu”, a mai transmis sursa citată.

Lotul 3 al tronsonului Ploiești-Buzău este singurul de pe Autostrada Moldovei care nu are contract semnat.

A7, printre autostrăzile prioritare  în programul de guvernare 2023-2024

Obiectivul nr. 1 în domeniul Transporturilor din Programul de Guvernare 2023 -2024 este implementarea proiectelor aflate în diferite faze de execuție. În cazul proiectelor rutiere este vorba de finalizarea unor loturi din Autostrada Bucureștiului (A0), Autostrada Transilvania (A3) și Autostrada Moldovei (A7).

Concret, este vorba despre loturile Dumbrava-Mizil (unde lucrează Pizzarotti, iar progres aproape că nu există, din cauza problemelor cu studiul de fezabilitate, dar și din cauză că italienii nu s-au mobilizat suficient, dovadă fiind și numărul muncitorilor în teren), Mizil–Pietroasele, unde lucrează deja asocierea româno-bulgară Coni-Trace și progresul este puțin mai mare decât în cazul primul lot, dar nici aici nu avem un procent lăudabil. De asemenea, lotul 3 se află pe lista Guvernului, dar momentan nu putem spune nimic concret despre acesta, având în vedere că este o contestație depusă. Încă nu știm în ce direcție se va îndrepta acest lot. Mai reamintim aici și loturile Buzău–Vadu Pașii și Mândrești Munteni-Focșani Nord, unde este „stăpân” UMB.

Pe lângă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier de mare viteză cu 30 la sută comparativ cu decembrie 2022, programul de guvernare mai prevede:

  • Operaționalizarea Autorității de Management pentru Programul Transport 2021-2027;
  • Finalizarea lucrărilor pentru cel puțin 50 la sută din totalul investițiilor în infrastructura feroviară – investiții tip Quick Wins – eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză.

La capitolul feroviar, este menționată continuarea următoarelor lucrări:

  • QuickWins, conform PNRR (stadiu aprilie 2023):
  • București – Craiova (32/32 loturi atribuite – contract semnat; predare amplasament);
  • Arad – Oradea (2/2 loturi atribuite – contract semnat; ordin începere lucrări emis);
  • Sibiu – Copșa Mică (0/2 loturi atribuite – în licitație);
  • Oradea – Satu Mare – Halmeu (1/1 loturi atribuite – contract semnat; predare amplasament);
  • Apahida – Dej – Baia Mare – Satu Mare (27/27 loturi atribuite – contract semnat; predare amplasament);
  • Dej – Beclean – Ilva Mică (1/1 loturi atribuite – contract semnat; predare amplasament);
  • Adjud – Siculeni (1/1 loturi atribuite – contract semnat);
  • Filiași – Tg. Jiu – Petroșani – Simeria (5/5 loturi atribuite – contract semnat);
  • Pitești – Slatina – Craiova (9/9 loturi atribuite – contract semnat; ordin începere lucrări emis);
  • Coșlariu – Teiuș – Cluj Napoca (35/37 loturi atribuite – 35 contracte semnate; 2 loturi în licitație);
  • Mărășești – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Iași (20/20 loturi atribuite – contract semnat).

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker