vineri, 10 iulie 2020

DN2-E85 a rămas ,,drumul morții” și în 2018

• Cu peste 60% din numărul accidentelor grave produse pe șoselele naționale care tranzitează județul, în 2018

Nu degeaba este denumită „șoseaua morții” de către șoferii din țară. Este vorba despre DN2-E85, drumul care leagă Capitala de Moldova, declarată cea mai periculoasă din țară de către statisticienii de la Poliția Rutieră, din cauza numărului mare de accidente mortale. Doar pe tronsonul care tranzitează județul Buzău, au avut loc anul trecut 42 de accidente grave, soldate cu 11 morți și 43 de răniți grav, reprezentând 60,86% din totalul accidentelor grave produse pe drumurile naționale ce tranzitează județul. Datele îngrijorătoare apar într-un raport al Inspectoratului de Poliție Județean Buzău către Autoritatea Terito­rială de Ordine Publică, iar 2019 nu a început mai optimist.

Viteza neadaptată condițiilor de drum și indisciplina pietonilor constituie principalii factori în cazul producerii accidentelor rutiere pe șoseaua europeană. Polițiștii de la Serviciul Rutier Buzău spun că, în ciuda numeroaselor acțiuni de descurajare a vitezomanilor în trafic și a numeroaselor amenzi aplicate șoferilor indisciplinați, pe acest tronson de drum continuă să se producă evenimente grave. În județul Buzău, pe DN 2, cele mai multe evenimente rutiere se produc pe tronsonul Buzău – Rm. Sărat, tot pe această porțiune din drumul european fiind înregistrate și cele mai mari viteze de deplasare, șoferii apăsând pedala accelerației la podea odată ce trec de podul de la Mărăcineni.

De altfel, și în 2017, Drumul Național 2 (E85) București – Bacău – Siret a înregistrat cele mai multe accidente grave, 177, cu 76 de persoane decedate, majoritatea din cauza depăși­rilor neregulamentare. În medie, pe DN2 mor între 40 și 60 de oameni, în ultimul deceniu fiind înregistrate aproape 500 de decese din cauza accidentelor rutiere.

Este o statistică îngrijorătoare, un bilanț negru, dar înregistrat în următoarele condiții: a crescut semnificativ gradul de motorizare prin înmatricularea a peste 600.000 de mașini rulate din import, numărul posesorilor de permise de circulație crește constant, iar construirea de autostrăzi avansează cu viteza melcului.

Anul trecut, voluntarii care militează pentru dezvoltarea infrastructurii în România au cerut măsuri urgente pentru reducerea numărului de accidente pe Drumul European 85, care leagă Bucureștiul de zona Moldovei.

Multe accidente s-au produs din cauză că unii șoferi consideră că șoseaua are două benzi pe sens – deși, în realitate are doar una și un acostament.

Pentru că pe fiecare sens șoseaua are o bandă de 3 metri și jumătate și un acostament îngust, două mașini mari nu pot circula în paralel. Reprezentanții asociației Pro Infrastructura susțin că din această cauză se produc multe accidente.

Ca să reducă numărul de accidente, specialiștii au propus montarea unor ­se­paratoare de sens, similare, de pildă, cu cele de pe șoseaua de centură a Buzăului. Polițiștii spun că în urma amplasării separatoarelor, în aceste zone nu s-au mai produs accidente grave de circulație.Din acest motiv, pe tronsonul din zona Fabricii de Bere vor fi montate balize din plastic, la coborârea de pe pod și intersecția cu strada Veteranilor spre cartierul Micro 14.

Soluțiile propuse sunt analizate de reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infras­tructurii, care susțin că iau în calcul inclusiv lărgirea drumului, prin transformarea celor două acostamente într-o bandă de circulație.

11 dintre cei 43 de morți în accidente rutiere, doar pe E85

Anul trecut, efectivele cu atribuții de poliție rutieră au organizat 633 de acțiuni și controale din care 392 cu efective proprii și 241 cu alte forțe.

Cu ocazia activităților desfășurate, la nivelul județului, au fost constatate 71.356 contravenții, din care din care 70.921 contravenții la regimul circulației, fiind reținute 5.243 permise de conducere auto, din care în vederea suspendării dreptului de a conduce 4.513 și au fost retrase până la remedierea defecțiunilor 657 certificate de înmatriculare.

Totodată, în 2018, efectivele I.P.J. Buzău au constatat 1.235 infracțiuni la regimul circulației rutiere. Per ansamblu, intensificarea acțiunilor polițiștilor rutieri buzoieni de combatere a actelor de încălcare a legislației rutiere a avut ca efect, anul trecut, diminuarea numărului de accidente grave de circulație produse pe drumurile din județ.

Potrivit raportului IPJ Buzău către ATOP, în perioada ianuarie-septembrie s-au produs 574 accidente de circulație (cu 73 mai puține față de 2017), din care grave 156 (cu 16 mai puține față de anul anterior) și 418 ușoare (cu 57 mai puține față de 2017).

Cele 574 accidente de circulație au avut drept consecințe decesul a 43 de persoane (cu două mai puține decât în 2017), 11 fiind doar pe DN2-E85, rănirea gravă a 143 de persoane (cu 28 mai puține față de anul anterior) și rănirea ușoară a 647 persoane (cu 64 mai puține decât în 2017).

Principalele cauze ale accidentelor de circulație au fost indisciplina pietonală (29% din totalul accidentelor grave), viteza neadaptată (16%) și indisciplina bicicliștilor (9%).

În mediul urban a scăzut numărul accidentelor grave cu 12, fiind înregistrate per total 42 de accidente grave din care 26 pe raza municipiului Buzău, nouă în municipiul Rm. Sărat, cinci în orașul Pogoanele și două accidente grave în orașul Pătârlagele.

De remarcat că în orașul Nehoiu nu s-au înregistrat accidente rutiere grave.

În ceea ce privește accidentele ușoare produse în mediul urban, 103 s-au produs pe raza municipiului Buzău și s-au soldat cu 135 răniți ușor, iar 35 de accidente ușoare au avut loc în municipiul Rm. Sărat și s-au soldat cu 45 de răniți ușor.

În mediul rural, s-a înregistrat o reducere a riscului rutier în ceea ce privește numărul accidentelor și urmărilor acestora. Astfel, a scăzut numărul accidentelor grave cu patru de la 118 la 114, care s-au soldat cu același număr de persoane decedate ca și anul trecut: 34, însă cu mai puțini  răniți grav: 103 (-12) și răniți ușor: 441 (-14).

loading...
error: Content is protected !!