Administrație

DJ 203K, o poveste fără sfârșit

Drumul Judeţean 203K bifează cel de-al patrulea an de reabilitare, timp în care a întâmpinat numeroase probleme, precum erori de proiectare și lucrări slab calitative, care au necesitat intervenții ulterioare, bulversând traficul intens din zonă, dar și viețile localnicilor din comunele traversate de agonizantul drum. Șoferii s-au obișnuit deja cu numeroasele semafoare care „răsar” peste noapte pe câte vreun tronson de drum, iar firma ialomițeană care se ocupă cu reabilitarea drumului, Oyl Company Holding din Slobozia, a început, zilele acestea, lucrările de remediere a unei porțiuni pe care au apărut probleme.

Reprezentanții companiei se justifică prin faptul că stratul suport a fost umed la momentul aplicării, din cauza unor infiltrații, iar terasamentul a coborât cu câțiva centimetri, necesitând intervenție imediată, din cauza apariției unor fisuri sau gropi la nivelul asfaltului. Șoferii care tranzitează zona Mărăcineni-Săpoca-Cernătești trebuie să se înarmeze cu multă răbdare, pentru că mai multe segmente de drum vor fi refăcute până spre iarnă, iar semafoarele vor apărea în continuare de-a lungul traseului.

Proiectul de modernizare a drumului are o valoare totală de aproape 82 de milioane de lei, bani proveniți în proporție de 85 la sută din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), 13 la sută din bugetul național, iar 2 la sută reprezintă valoarea cofinanţării eligibile a beneficiarului. Perioada inițială de implementare a proiectului era de 84 luni, respectiv, între 16 mai 2014 și 30 aprilie 2021, termen care a fost decalat, însă, în urma problemelor apărute și care pare că va mai fi prelungit o bună perioadă de timp, deși conducerea Consiliului Județean Buzău dădea asigurări, în urmă cu câteva luni, că timpul alocat lucrărilor va fi respectat.

Articole similare