sâmbătă, 16 ianuarie 2021

De la băiatul cu pizza la poștaș, cum se schimbă serviciile în vremea coronavirusului la Buzău

Accentuarea epidemiei de coronavirus a creat deja pro­bleme semnificative în economia românească, de la transporturi, la industria de evenimente, turism și HoReCa.
Cum economia româneas­că este mai fragilă ca oricând în fața efectelor coro­navirusului, fără măsuri eficiente de reorganizare a businessurilor, multe dintre companiile din România riscă să se confrunte cu probleme financiare majore ce pot duce la insolvențe și faliment.
Din cauza măsurilor de restricție impuse de autorități pentru a combate epidemia, de natură să le creeze dificultăți semnificative în derularea afacerii, de la firmele de transporturi, la companiile care organizează evenimente și hoteluri, multe firme riscă, în următoarea perioadă, să intre în blocaj financiar, astfel că acestea trebuie să-și adapteze programul de lucru și să ia măsurile de protecție corespunzătoare pentru angajații care intră în contact cu cetățenii.
În timp ce autoritățile publice iau măsuri speciale de control și prevenire a infecției cu noul virus, la fel ar trebui să procedeze și angajatorii din Buzău, prin implementarea unor proceduri și reguli stricte care să protejeze angajații de orice risc de îmbolnăvire dar și pentru a le asigura un confort psihic la locul de muncă prin respectarea unor reguli simple de igienă.  (V.M.)

Pensia, în plic pentru persoanele izolate la domiciliu

Angajații Companiei Naționale Poșta Română au la dispoziție lista persoanelor aflate în izolare la domiciliu, actualizată zilnic de către Direcția de Sănătate Publică, ne-a precizat directorul Ion Bogdan. „Dacă un lucrător al nostru trebuie să plătească drepturile unei persoane aflate în izolare la domiciliu, procedura este următoare ea: în prezența unui martor, el introduce suma ce i se cuvine fiecărui beneficiar într-un plic, care apoi este lăsat în dreptul ușii beneficiarului, care îl recuperează apoi după plecarea lucrătorului. Pentru celelalte cazuri, s-a făcut aprovizionarea cu dezinfectant pentru mâini și cu mănuși. Lucrătorii poștali vor avea la ei și măști”, ne-a spus Bogdan. Acesta a mai precizat, într-o declarație pentru OPINIA, că oficiile poștale sunt igienizate conform recomandărilor și că a fost ajustat programul de lucru pentru a descongestiona locurile­ ­aglo­merate.

Mănuși și măști pentru angajații Fan Courier

Unii dintre cei mai îngrijorați sunt angajații firmelor de curierat care pot avea livrări de produse inclusiv celor aflați în izolare la domiciliu. Inspectorii de muncă derulează în această perioadă o campanie de informare privind măsurile de protecție.

Pe plan local, legislația muncii și a sănătății și securității în muncă cuprinde o serie de reguli pe care angajatorii le pot aplica pentru a preveni răspândirea epidemiilor (aplicabile, deci, și în cazul virusului COVID-19) și pentru a limita efectele ­ne­gative în rândul organizației. Suplimentar, miercuri, 26 fe­bruarie 2020, Ministrul Sănătății a emis Ordinul nr. 313/26.02.2020 privind instituirea măsurii de carantină a persoanelor cu risc de infectare cu COVID-19 și stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii și limitării efectelor epidemiei.

Fan Courier a anunțat că a luat deja măsuri standard pentru a-și proteja angajații de Coronavirus. Folosesc dezinfectant pentru personal și mașini, iar acolo unde se instituie carantina ori izolarea la domiciliu, curierii vor merge echipați cu mănuși și măști.

Fiind de așteptat o creștere a vânzărilor în ­ma­gazinele online, dată fiind o prezumată scădere a traficului din magazinele fizice, volumul de muncă al firmelor de curierat ar putea crește în următoarea perioadă și, ca urmare, măsurile de protecție a angajaților vor fi mult mai stricte.

Materiale de protecție și substanțe dezinfectante pentru polițiștii buzoieni

Polițiștii și alți angajați din Ministerul Afacerilor Interne sunt o categorie de personal expusă infectării cu virusul COVID 19, dată fiind natura activității acestora. La Buzău, polițiștii au fost instruiți încă de acum două săptămâni de către medicii de unitate pentru a preveni infectarea cu noul virus și au primit materiale de protecție și substanțe dezinfectante.

Prioritari au fost angajații MAI care intră în contact direct cu cetățenii, fiind vorba, spre exemplu, despre cei de la Serviciul Cazier Judiciar dar și despre cei de la Serviciul Arme, Explozivi si Substanțe Periculoase care eliberează permise de port armă. La fel de expuși sunt polițiștii de la Serviciul Rutier și cei de la Ordine Publică, dar și cei de la Centrul de Reținere și Arestare Preventivă unde s-au respectat aceleași proceduri. Programul de vizită nu a fost însă modificat. Toți angajații IPJ Buzău expuși contractării virusului au primit măști, mănuși chirurgicale și dezinfectant, iar pe parcurs, fiecare angajat poate solicita completarea stocului în funcție necesități. Unii polițiștii poartă măștile, alții nu, în funcție de situație.

În București și în țară, oamenii legii au primit în total 100.000 de măști și peste 50.000 de mănuși, a declarat, marți, șeful Poliției Române, Liviu Vasilescu, citat de Mediafax.

Livrările la domiciliu – „Am preferat să tai din banii din alte domenii ale firmei și să bugetez tot ce ține de prevenție și dezinfecție”

Una dintre cele mai importante firme de catering și livrare la domiciliu din Buzau este Tess International, firmă care însumează inclusiv restaurante, cluburi și săli de spectacole. Dacă în această perioadă concertele și spectacolele de teatru au fost suspendate în tot orașul pe o perioadă nedeterminată, livrările de mâncare la domiciliu funcționează încă, motiv pentru care reprezentanții firmei spun că au luat măsuri speciale.

„Fiecare mașină are în inte­riorul ei toate soluțiile necesare de dezinfectare. Este o chestiune care ține de moralitate până la urmă. Dacă ai puțină conștiință, nu mai aștepți indicații de la ITM, DSP sau alte instituții. Am făcut o ședință cu tot staff-ul și au pri­mit indicații să ia toate măsurile recomandate, din toate punctele de vedere. Au soluții dezinfectante atât pentru interiorul mașinii cât și pentru angajații care fac livrările, și tot ce le trebuie…

Am preferat să tai din banii din alte domenii ale firmei și să bugetez tot ce ține de prevenție și dezinfecție.

În ceea ce privește încasările nu este o perioadă bună pentru niciun domeniu, dar nici nu mai contează asta acum. Toate vânzările din domeniul HoReCa sunt afectate și cam toată economia este afectată. Sunt doar trei domenii care merg, cel farmaceutic, de igienă și magazinele alimentare. Pe de altă parte, Buzăul are noroc de data asta că este încă un oraș mic, de provincie, cu un turism nu prea dezvoltat. Asta face să fim ceva mai feriți în ceea ce privește numărul mare de persoane venite din afară”, a declarat Sorin Cristea, administratorul Tess International.

Livrări la domiciliu cu comanda și plata exclusiv on-line

Anumite firme de catering preferă ca angajații lor să nu aibă niciun fel de contact fizic cu clienții sau cu banii pentru produsele livrate. Proprietarul „New Generation Club”, Gheorghe Vlase, care deține Insulița din Crâng și un restaurant pe Unirii Sud, spune cum funcționează acest sistem. „Comenzile se fac doar on-line, la fel ca și plățile. În momentul în care avem confirmarea plății, angajatul nostru pleacă cu mașina, cu o singură comandă, pe care o lasă în fața ușii clientului. În momentul în care s-a îndepărtat, de exemplu când ajunge în fața blocului, sună clientul și îi spune că i-a fost livrată comanda. Mai spun că la fiecare livrare angajatul folosește o pereche de mănuși pe care o aruncă imediat după ce a lăsat marfa clientului”, precizează Gheorghe Vlase.

Localurile de nunți – „Nu se mai interesează nimeni de programări; semn că oamenii sunt îngrijorați”

Un alt business extrem de afectat de coronavirus este cel al saloanelor de nunți. Pentru că de obicei mirii își programează nunta chiar și cu un an înainte, cu si­guranță posibilitatea ca perioada de criză să se prelungească ar da peste cap multe evenimente. Despre acest lucru ne-a vorbit proprietarul Restaurantului Grand, Ștefan (Dudu) Ene.

„În perioada asta nu am nunți, pentru că suntem în post și încă două săptămâni după Paști nu se fac nunți. Astfel, am toți angajații acasă, nu am de ce să îi chem la muncă. Pot să vă spun însă că în toată perioada asta nu a venit nimeni la local să întrebe de programare pentru nuntă. Este și ăsta un semn că oamenii sunt îngrijorați.

Prima nuntă la noi la local ar putea fi probabil spre sfârșitul lunii aprilie. Să sperăm că până atunci lucrurile vor fi mai certe. Acum însă suntem într-o fază de început cu acest coronavirus. Se spune că trebuie să limitezi evenimentele la 100 de persoane. Pe de altă parte, în ceea ce privește nunțile, chiar dacă în ultimii ani eu m-am limitat la cele mai mici, pentru că pentru nunțile mari oamenii apelează la corturi, orice om își face nunta cu speranța ca va fi o dată în viață și vrea să-și invite toți prietenii. E greu de prevăzut ce se va întâmpla”, a declarat Ștefan (Dudu) Ene, proprietarul Restaurantului Grand.

Grupaj realizat de Vali MARINESCU, Cristian IONESCU şi Călin BOSTAN

loading...
error: Content is protected !!