joi, 26 noiembrie 2020

De ce Viaductul Giurca nu va fi redat circulației normale până la sfârșitul anului

Începute în luna aprilie cu decopertarea covorului asfaltic, lucrările de reabilitare a suprastructurii viaductului Giurca se desfășoară cu viteza melcului și, cel mai probabil, nu vor fi finalizate până la sfârșitul anului, așa cum a anunțat inițial constructorul.

De la vizita din luna mai a reprezentanților Prefecturii, când a și fost anunțată public demararea lucrărilor, a fost turnată placa de suprabetonare pe jumătate din calea de rulare și au fost montate parapete, iar zilele acestea se realizează lucrări de hidroizolație, premergătoare turnării covorului asfaltic. Ulterior, lucrări similare trebuie efectuate pe cealaltă jumătate a viductului, însă este posibl ca lucrările să nu avanseze foarte mult în perioada următoare din cauza vremii.

Lucrările de reabilitare a DN 10 au ca timp de execuție 12 luni, însă constructorul a estimat că porțiunea de drum aflată în reparații ar putea fi dată în folosință până la sfârșitul anului. În stadiul actual, operațiunile nu vor fi încheiate până la sfârșitul anului.

Autorizația de construire a fost dată de Ministerul Transporturilor la începutul lunii noiembrie 2019. Prețul oferit pentru lucrare de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 5,27 milioane lei, fără T.V.A., însă licitația a fost încheiată la valoarea de 4.857.203 lei, fără TVA, câștigătoare fiind o asociere de firme.

La data de 2 septembrie 2019, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru lucrările de proiectare/execuție cu Asocierea Conferic SRL – TKT Tehnologii și Tensionări în Construcții SRL – TPF Inginerie SRL.

Viaductul Giurca era într-o stare avansată de degradare, în 2018 fiind consemnate două avarii grave ale suprafeței de rulare. Pentru siguranța viaductului și a participanților la trafic, acolo a fost impusă res­tricția de 3,5 tone, iar circulația rutieră se desfășoară pe o singură bandă de mers cu lățimea de 2 metri.

Potrivit proiectului propus, se va turna o placă de suprabetonare de minim 15 cm peste suprastructura existentă, se va reface partea carosabilă de 7,80 m cu două trotuare pietonale de minim 1 m, hidroizolație performantă și vor fi montate parapete direcționale și pietonale noi.

Viaductul Giurca, situat pe DN 10 în zona Siriu, a început să se deterioreze vizibil în urmă cu trei ani, în structura situată la zeci de metri deasupra solului apărând o gaură prin care se vede prăpastia. Autoritățile au instituit ­restricție de viteză și de tonaj, însă șoferii camioanelor au circulat nederanjați luni de zile. În timp, gaura care a apărut acum un an la ultimul viaduct din zona barajului Siriu, pe sensul de mers dinspre Co­vasna spre Buzău, s-a mărit încât în ea încăpea o roată de camion. Reprezentanți ai SDN Buzău au astupat gaura cu o placă din oțel astfel încât prin spărtură să nu se mai vadă hăul de sub șosea. Pentru o perioadă, anul trecut au fost impuse restricții de tonaj, însă după ce transportatorii rutieri au decis să coboare călătorii din microbuze pentru a traversa viaductul, s-a renunțat la măsuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

loading...
error: Content is protected !!