Economic

Cumpărăturile online au luat avânt

Ținând cont de contextul pandemic actual, românii s-au adaptat noilor cerințe și s-au îndreptat către magazinele online pentru cumpărături. Astfel, de teama îmbolnăvirii, dar și din cauza restricțiilor, cei mai mulți români au ales să comande diverse produse prin intermediul serviciilor de livrare la domiciliu, precum Glovo, Foodpanda, Bringo, Tazz by Emag sau alte platforme proprii magazinelor. Deși românii comandă preponderent haine sau apa­ratură electronică de pe internet, și comenzile de alimente au cunoscut o creștere în timpul pandemiei.

Piața comerțului online a înregistrat o creștere de 30 la sută în 2020 față de anul precedent și a totalizat suma de 5,6 miliarde de euro. Circa 45 la sută dintre utilizatorii de internet au făcut cel puțin o achiziție online anul trecut. Deși pare spectaculos, alte țări europene ne-au luat-o înainte, iar în Olanda, procentul se ridică la 91 la sută, în Danemarca la 90 la sută și în Germania la 87 la sută, conform datelor Eurostat.

Retailerii din România au profitat de această predispoziție a pieței și au ve­nit cu soluții pentru a vinde marfa clienților virtuali. Prin diverse aplicații, dar și prin scurtarea timpului de livrare, aceștia au reușit să-și atingă țintele de vânzări în primele patru luni de la debutul pandemiei. Acest lucru a fost favorizat, cel mai probabil, și de panica inițială a oamenilor că vor rămâne fără alimente. Cu toate acestea, trendul este în ascensiune, iar marile lanțuri de magazine anunță cifre în creștere și pentru anul acesta.

Unul dintre retailerii care se laudă cu câștiguri impresionante în această perioadă este Kaufland, care deține magazine și în Buzău. „De exemplu, reprezentanții Kaufland, cel mai mare retailer alimentar din România, ne-au explicat că, în primele patru luni ale anului trecut, au atins obiectivul de vânzări în online pentru tot anul 2020”, conform panorama.ro. Alte magazine care se laudă cu câștiguri însemnate sunt Carrefour, Emag, Mega Image, care, de asemenea, au magazine în Buzău, dar și Cora sau Auchan. „Principalele produse comandate online sunt cele de băcănie, dulciurile, băuturile, mai ales baxurile voluminoase de apă, iar segmentul de fructe și legume proaspete este în creștere constantă”, conform panorama.ro.

Românii au devenit mai atenți și la ceea ce cumpără, alegând calitatea în detrimentul cantității, lucru confirmat de către reprezentanții Kaufland. Aceștia au sesizat predispoziția cum­părătorilor către produsele locale față de cele de import. „În total, piața de retail alimentar în România are o valoare de circa 130 de mili­arde de lei (26 de miliarde de euro), potrivit unei analize a KeysFin. Prin urmare, <apetitul> românilor pentru cumpărăturile online de alimente reprezintă <doar> 260 de milioane de euro”, mai scrie aceeași sursă.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker