Actualitate

Cum si-au intretinut masinile buzoienii in perioada de izolare impusa de Starea de Urgenta

Multe probleme s-ar fi ivit daca soferii nu si-ar fi luat toate masurile de precautie in perioada Starii de Urgenta, pentru a nu se trezi cu defectiuni grave la masinile lor. Multi stiau deja ca automobilele care stationeaza in garaj sau in fata blocului risca sa nu mai plece de pe loc, imediat ce sunt puse in miscare. 

Din acest motiv, unii conducatori auto, obligati de imprejurări sa nu mai utilizeze autoturismele timp de aproape doua luni de zile, s-au documentat in amanunt cu privire la acest aspect, au citit blogurile de profil de pe Internet sau au tinut legatura stransa cu mecanicii pentru a reusi sa treaca cu brio peste perioada aceasta, fara ca masinile lor sa inregistreze defectiuni serioase. 

Iata cum au reusit buzoienii sa mentina autoturismele in stare perfecta de functionare!

  • Una dintre regulile pe care trebuie sa le cunoasca orice sofer cu privire la acest aspect spune ca anvelopele sa fie folosite permanent. Astfel, soferii buzoienii au incercat, in aceasta perioada, sa conduca periodic masina, fie spre supermarket sau pana la serviciu, fie pana la service sau in drum catre parintii in varsta, in asa fel incat peretii exteriori ai anvelopele sa nu se deformeze de la stationarea indelungata. Daca nu ai stiut acest lucru si trebuie sa schimbi cauciucurile cu unele noi, atunci intra aici si bucura-te de produse de calitate superioara;
  • O masina stationata intr-un singur loc si nepornita saptamani sau luni in sir ar fi putut intampina o alta problema serioasa, mai ales intr-o dimineata in care proprietarul s-ar fi grabit la serviciu. Bateria ar fi refuzat sa o mai puna in functiune, pentru ca, intre timp, s-a descarcat. Unii soferi au fost prevazatori si au adus-o in casa, incarcand-o la redresor, pe cand altii au fost nevoiti sa achizitioneze alt acumulator, mai ales in cazul in care cel vechi avea mult prea multi ani de uzura;
  • Un alt sistem care s-ar fi putut degrada pentru ca masina a stat timp indelungat in garaj sau in fata blocului este sistemul de franare. Discurile ruginesc nemiscate, iar sabotii de tambur se pot bloca. Pentru a preintampina aceasta problema serioasa, buzoienii si-au mai miscat masinile din loc, astfel curatand discurile si impiedicandu-le sa se ovalizeze sau sa crape;
  • Aerul conditionat putea fi un alt element care sa cedeze, pentru ca masina nu functiona pentru mult timp. Garniturile crapa din cauza temperaturilor care variaza si freonul se pierde usor in aceste conditii. Specialistii recomanda ca aerul conditionat sa fie pornit chiar si iarna, din cand in cand, pentru a impiedica aparitia unor astfel de probleme nedorite.

In concluzie, daca vrei sa intretii masina cum se cuvine si sa te bucuri de ea o perioada foarte lunga de timp, atunci solutia cea mai buna este sa o conduci cat de des poti, in asa fel incat problemele legate de anvelope, baterie, aer conditionat, sistem de franare, garnituri, pompa de apa, termostat sau injectoare sa ramana o simpla poveste. 

Surse foto: shutterstock.com

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker