duminică, 07 martie 2021

Cum s-a tranșat chestiunea transportului în județ cu autobuzele Trans Bus

Adunarea reprezentanților unităților administrativ-teritoriale care compun Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Buzău-Mărăcineni”, desfă­șurată marți, a reușit să detensioneze situația creată de primarul comunei Mără­cineni care a cerut renegocierea valorii subvenției pe care fiecare membru al ADI o datorează Trans Bus pentru a susține cota parte din cheltuielile pe care le implică cursele pe care ­operatorul municipal de transport călători le face către 48 de localități din județ. Constantin Dumitru a susținut până înaintea ședinței că, dacă valoarea subvenției nu va scădea, va retrage comuna Mără­cineni din Asociație și își va pune la punct propriul sistem de transport spre și dinspre municipiul Buzău.

La finalul ședinței, părțile au anunțat că au ajuns la un consens. Astfel, autobuzele Trans Bus vor ajunge în continuare în cele 48 de localități în care au circulat în ultima perioadă, însă după un alt program și cu tarife diferite. Primarul Constantin Toma a anunțat că prețul biletelor și abonamentelor va fi calculat după o nouă formulă, care va ține cont de distanța dintre municipiul Buzău și localitatea deservită de autobuzele Trans Bus.

,,Concluzia  întâlnirii a fost că trebuie să continuăm transportul în comun în cele 48 de localități. Se va merge pe un alt program de transport, care va însemna reduceri de curse și de costuri la Trans Bus, astfel încât să putem funcționa și în această perioadă de criză. Cu siguranță, vor contribui financiar și primarii din aceste comune, iar contribuția lor va fi raportată la numărul de kilometri. Vor fi schimbate și tarifele în județul Buzău, nu în municipiu, și avem în vedere ca, înce­pând probabil din luna martie, să avem și o altă structură a abonamentelor, în sensul că se vor da bilete și abonamente pe zone, în funcție de numărul de kilometri parcurși din centrul Buzăului spre periferie. Vor fi cinci zone. Va fi mult mai bine, se va simplifica foarte mult sistemul, inclusiv la Trans Bus, pentru că erau în jur de 300 de feluri de titluri de călătorie”, a spus primarul Toma pentru Focus TV.

La rândul său, primarul Constantin Dumitru a revenit la gânduri mai pașnice după renegocierea subvențiilor pe care fiecare primărie din  Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Buzău-Mărăcineni” la datorează TransBus: ,,Am convenit la o sumă lunară rezonabilă, de 10.000 lei, pentru transportul în comun, în condițiile în care simularea inițială arăta că Primăria Mărăcineni ar trebui să participe cu 69.000 lei. Pentru noi, comuna Mărăcineni, este foarte bine cum este în momentul de față. Suma este rezonabilă, o putem susține din bugetul local. Avem 15.500 de locuitori și am zis că dacă fac 30% naveta cu autobuzul, ar fi cam 5.000 de navetiști pe zi. Traseul 2 este cel mai profitabil. S-a făcut o simulare și s-au vândut 4.950 de bilete într-o zi”, a declarat, pentru aceea­și sursă, primarul comunei Mărăcineni, Cons­tantin Dumitru.

Pe de altă parte însă, primarul Constantin Toma a anunțat că extinderea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,Buzău-Mărăcineni”, respectiv înființarea de curse Trans Bus către alte localități din județ va putea fi realizată numai după ce Județul Buzău va deveni membru ADI, postură din care va putea sprijini financiar transportul în comun în comunele din județ: ,,Bineîn­țeles, suntem în așteptarea intrării Consiliului Jude­țean în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară astfel încât, cu banii care vor veni, să se poată face mai ușor acest transport în comun, mai ales în situația în care suntem acum. Deocamdată, până intră Consiliul Județean,  nu vom mai face extinderi în alte unități administrativ-teritoriale”, mai spune primarul Constantin Toma.

Poziție pe care ­preșe­din­tele Consiliului Jude­țean, Petre Emanoil Neagu, o îmbrățișează, dar parțial. Adică ar vrea să pună niște condiții, după cum a declarat la Focus TV: ,,Important este să rezolvăm problema. Noi putem să intrăm în ADI, dar pe mine mă interesează să rezolvăm transportul în tot județul, nu doar în câteva comune. Și cetățenii din Scorțoasa, Chiliile sau Padina trebuie să beneficieze de aceleași condiții. Probabil că vom intra în ADI, dar vreau ca ADI să fie dezvoltat la ni­vel de județ. Interesul nostru este ca cetățenii să aibă confort, condiții, dar trebuie să respectăm legile în vigoare. Am disponibilitatea să intru în ADI, dar o să am o discuție cu toți primarii, să vedem condițiile în care intrăm, să vedem ce este cu acest ADI. În principiu, suntem de acord, dar trebuie să vedem de unde plecăm și unde ajungem, nu vom intra ca simpli plă­ti­tori. Trebuie să avem un plan pentru modernizare, să avem drept de vot”, spune Neagu.

loading...
error: Content is protected !!