Actualitate

Cum putem face reclamații privind facturile la energie. Termenul legal în care vom primi răspunsul

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, a anunţat miercuri, 12 ianuarie, că persoanele care vor să depună reclamaţii privind facturile la energie pot face acest lucru pe site-ul ANPC sau telefonic.

„Atunci când primim o factură, trebuie să ne adresăm operatorului economic pentru a soluţiona acea problemă. Acolo unde nu există înţelegere, ne vom adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului la numărul de telefon 021.9551 sau pe site-ul autorităţii – www.anpc.gov.ro”, a arătat el în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria.

Mihai Culeafă a precizat că, în prezent, „foarte multe” dintre reclamațiile venite la ANPC vizează facturile la energie. Potrivit acestuia, aproximativ 300 de comisari de control ai Autorităţii efectuează în această perioadă verificări la furnizorii de energie electrică şi gaze.

El a adăugat că termenul în care ANPC trebuie să răspundă sesizărilor este 30 de zile, arătând însă că o scurtare semnificativă a acestui termen este dificilă în contextul actual. „Cu personalul pe care îl avem acum în subordine reuşim să facem faţă. (…) Acum, în această perioadă, ţinând cont de contextul pandemic, dacă primim milioane de sesizări, vă daţi seama că nu putem răspunde într-un termen atât de scurt”, a spus el.

Preşedintele ANPC a mai arătat că sunt în curs de desfăşurare acţiuni de control la 37 de operatori economici furnizori de energie electrică şi gaze. Unui furnizor de gaze din judeţul Bihor i s-a aplicat în urmă cu trei săptămâni amenda maximă de 50.000 de lei.

Un comentariu

  1. Facturile cu costuri mari reprezinta un cumul de factori. Pe unii nu-i putem controla, pe altii autoritatile ar trebui sa-si faca treaba dar si ignoranta noastra de a nu ne orienta in piata, exact ca la cumpararea unei beri. Din 2019 oricare dintre noi putea sa faca doua – trei hartii si sa-si aleaga acel furnizor care are cel mai bun pret. Multi au ignorat aceasta masura, repet, usor de facut, fara costuri suplimentare. Din experienta mea, dupa o scurta cercetare a pietei am ramas surprins sa vad cat de mari sunt diferentele de pret, iar furnizorul local, de aici de la Buzau, sa-i zic asa, traditional, avea cele mai mari preturi. La vremea respectiva am ales un furnizor care avea pretul energiei la jumatate fata de cel anterior, am semnat repede documentele, le-am expediat prin email, apoi, surpriza, fostul furnizor a incercat, ilegal, sa ma convinga sa nu plec de la ei ba chiar au intarziat cat au putut schimbarea furnizorului, dar si asa, acum sunt acoperit de un contract cu pretul de 0,244 ron/KWH, plus taxele, ceea ce ma duce undeva in jurul a 0,67 ron/KWH. Avand in vedere ca in martie imi expira contractul iar oferta sa noua este de 0,68 Ron/KWH, am cautat in piata si surpriza, am gasit un furnizor serios, cu pretul de 0,25 Ron/KWH. Nu am nicio jena sa-mi schimb iarasi furnizorul din trei hartii in 15 minute.
    Pentru cei comozi va atasez link-ul si va urez succes:
    https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare