joi, 04 iunie 2020

Cum poate să facă mai mult rău decât bine o măsură luată heirupist pe DN2E85, la Spătaru

Măsuri heirup-iste și insuficient gândite, pentru resistematizarea DN2E85 în zona nouă a localității Spătaru după ce, la sfârșitul lunii ianuarie, în urma unui accident rutier grav! Atunci, o familie din Gherăseni, mutată de curând în localitatea mai sus menționată a fost implicată în evenimentul rutier în urma căruia un copil de doi ani a murit iar părinții acestuia au fost răniți și au ajuns la spital. Deși primele verificări de la fața locului au arătat că mașina în care se afla familia de buzoieni și condusă de mama copilei a intrat în coliziune cu un alt autoturism care circula dinspre Buzău, urmează să se stabilească în urma unei expertize care a fost dinamica exactă a coliziunii și cine se face vinovat de producerea evenimentului rutier.  Nu este clar dacă mașina condusă de femeie a ieșit de pe un drum lateral în șoseaua europeană sau mergeau spre casă, imediat după tragedie, însă localnicii au mers la primăria Costești să ceară reamenajarea intersecției considerată extrem de periculoasă.

Au urmat mai multe întâlniri între autorități, prefectul de Buzău, polițiști și localnici și au fost stabilite mai multe măsuri ce vizează resistematizarea zonei și prevenirea accidentelor.

“Dând importanța cuvenită demersurilor locuitorilor din cartierul nou aflat la ieșirea din Spătaru spre Costești și luând în considerare numărul și gravitatea accidentelor rutiere înregistrate pe acest tronson din DN2 E85, prefectul județului Buzău a coordonat eforturile autorităților competente pentru identificarea și aplicarea unor măsuri urgente prin care să poată fi prevenită cu eficiență înregistrarea evenimentelor rutiere grave în apropierea cartierului. Vă aducem la cunoștință cele mai importante acțiuni întreprinse pe această linie.

Instituția Prefectului a găzduit, mediat și coordonat întâlnirile de lucru cu autoritățile implicate și reprezentanții locuitorilor din cartierul aflat în comuna Costești.

În urma concluziilor desprinse din ședințele de lucru de la Instituția Prefectului, marcajul continuu de la ieșirea din cartierul nou a fost întrerupt.

Au fost trimise către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere un memoriu tehnic și o solicitare de emitere a certificatului de urbansim privind limitarea vitezei maxime de deplasare între localitățile Costești și Spătaru (pe tronsonul de drum cuprins între km 97 + 730m și km 99 + 080m), de la 100 km/h la 70 km/h.

Reprezentanții Pri­măriei Costești au înțeles să prevadă în planul de achiziții publice sumele necesare construirii unor scuaruri de delimitare care să faciliteze accesul în/din cartier, precum și sumele necesare asfaltării căii de acces, numit drum de colectare.

– Au fost comandate  indicatoarele rutiere care să reglementeze circulația în zona de interes și care vor fi montate în scurt timp.

– Problema pun­cte­lor de ieșire neautorizate din cartierul nou în DN2 E85 va fi rezolvată prin realizarea șanțurilor aferente drumului de colectare și drumului european, în acest sens limitându-se drastic posibilitățile prin care conducătorii auto să își pună viața în pericol atunci când doresc să pătrundă pe E85.

Pentru susținerea cu eficiență a tuturor acestor demersuri, Poliția Rutieră ia măsuri specifice pentru securitatea circulației în zona accesului în/din cartierul nou”, se precizează într-o informare a Prefecturii, transmisă miercuri către mass-media.

Măsurile luate ar putea face însă mai mult rău decât bine. Mercuri, când acestea au fost anunțate, deja în dreptul drumului de la intrarea în zona nouă a satului Spătaru, marcajul longitudinal dublu continuu fusese întrerupt, iar indicatoarele care limitează viteza de deplasare la 70km/h montate.

Astfel, autoritățile se așteaptă ca șoferii să reducă viteza dat fiind că vor fi avertizați de existența unui drum lateral. Total greșit!

Cât privește construirea unor scuaruri de delimitare care să faciliteze accesul în și din cartier cu bani de la Primăria Costești, dăm exemplu cazul intersecției de la Florica unde administrața locală nu a putut interveni iar lucrarea de resistematizare a zonei de către CNAIR a încurcat și mai mult circulația în loc să o descongestioneze. Așa că lansăm întrebarea către autoritățile competente, fie ele de la drumuri naționale, fie de la Poliția Rutieră, dacă nu trebuia gândit un giratoriu provizoriu ca primă măsură concomitent cu reducerea vitezei de deplasare sau amenajarea cu balize de scuaruri pentru delimitarea sensurilor de mers?

Altfel, modificările făcute deja nu fac decât să legalizeze o contravenție, iar în cazul unui eveniment rutier la intersecția cu drumul spre/dinspre satul nou, cercetările la fața locului pentru stabilirea vinovațului, vor fi îngreunate și mai mult.

 

loading...
error: Content is protected !!