Actualitate

Cum evoluează lucrările pe A7

Pe hârtie, România are sute de kilometri de autostradă în plan. În practică, știrile despre aceste proiecte se amestecă uneori cu informațiile despre lucrările aflate în execuție la unele dintre cele mai așteptate proiecte rutiere. Diferența este că șantierele pot fi observate mai ușor.

Despre Autostrada A7 au apărut mult mai multe informații recent, acompaniate de poze și filmări. Cei peste 330 de kilometri aflați în faza de proiectare și execuție sunt în diferite stadii de realizare, conform celor mai recente informații prezentate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe secțiunea care va uni Ploiești și Buzău, cele mai evoluate loturi sunt cele care fac legătura între Dumbrava și Mizil, respectiv între Mizil și Pietroasele. Primul lot are o lungime de 21 de kilometri, iar asocierea Pizzarotti SpA – Retter Project Management SRL raporta un progres de 60 la sută din total. Lucrările ar fi trebuit să fie gata în aproximativ două luni, la final de august, dar termenul a fost revizuit pentru începutul lunii octombrie. Pentru această bucată de autostradă, constructorii primesc 1,47 miliarde de lei fără TVA. Întârzierile ar veni inclusiv pe fondul unei pânze freatice cu nivel prea ridicat.

Pe lotul spre Pietroasele, de 28 de kilometri, asocierea dintre Coni SRL – Trace Group Hold plc ar trebui să finalizeze lucrările la mijlocul lunii octombrie 2024. Secțiunea de peste 28 de kilometri este gata în proporție de 61,5 la sută. Și acest termen a fost prelungit cu șase luni, ajungându-se la data menționată anterior. Contractul de execuție valorează 1,25 miliarde de lei fără TVA, la care se adaugă 75 de milioane de lei costuri suplimentare.

Lotul al treilea, care ajunge până la Buzău, este cel care probabil va împiedica deschiderea autostrăzii anul acesta. Pe tronsonul Pietroasele-Buzău, de 14 kilometri, asocierea Nurol – Makyol a primit ordin de începere a lucrărilor în martie anul acesta, dar stadiul fizic raportat pe
site-ul CNAIR este zero la sută. Contractul acesta are o valoare de 1,09 miliarde de lei fără TVA, iar termenul de finalizare este noiembrie 2025.

Centura Buzăului, în lungime de sub 5 kilometri și care costă 690 de milioane de lei, ar trebui să fie deschisă la începutul lui august. Stadiul fizic raportat, însă, depășește cu puțin 32 la sută. De această lucrare se ocupă asocierea de firme parte a grupului UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Firmele UMB se ocupă de toate cele trei loturi dintre Buzău și Focșani, care totalizează 82 de kilometri. Pe tronsonul dintre Vadu Pașii și Râmnicu Sărat, în lungime de sub 31 de kilometri, UMB are un progres în teren de 33 la sută și trebuie să termine lucrările până în aprilie 2025. Pe porțiunea dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni, care se întinde pe 36 de kilometri, stadiul în șantier este la 32 la sută. Lucrările pe acest segment ar trebui să fie gata în al doilea trimestru al anului următor.

Ultima secțiune până la Focșani, așa-numita „cocoașă”, este gata în proporție de 39 la sută și ar trebui finalizată în următoarele trei luni. Pentru toate lucrările, firmele lui Umbrărescu vor primi 3,55 miliarde de lei fără TVA.

Același grup de firme este responsabil pentru construirea celor 95 de kilometri de autostradă între Focșani și Bacău. Pe această porțiune de drum, progresul raportat este mult mai mic. Pe bucata de aproape 36 de kilometri de drum dintre Focșani și Domnești Târg, lucrările sunt la 19 la sută. Acestea ar trebui finalizate până la finalul lui septembrie 2025. Pentru următorii 39 de kilometri, care fac legătura cu Răcăciuni, lucrările în șantier au ajuns la 17 la sută, în timp ce termenul de finalizare este începutul lui noiembrie 2025. Restul lucrărilor – cei 21,5 kilometri până la Centura Bacău – sunt gata în proporție de doar 7 la sută. Toate aceste lucrări costă aproximativ 6,5 miliarde de lei.

UMB mai lucrează și la cei 77 de kilometri din segmentul de autostradă Bacău-Pașcani care au intrat în execuție. Conform celor mai recente date CNAIR, progresul pe fiecare dintre cele trei loturi este de sub 10 la sută. Toate loturile ar trebui deschise în noiembrie 2025, conform datelor CNAIR. Pentru această bucată din Autostrada A7, grupul UMB va primi peste 4,6 miliarde de lei.˝

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare