Administrație

Cum a ajuns prefectul să își ceară scuze pentru „capetele umflate” ale angajaților de la Înmatriculări și Permise

Problemele de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor (SRPCIV) sunt deja cunoscute buzoienilor, iar săptămâna trecută s-a înregistrat o nouă situație care le-a testat răbdarea oamenilor, atunci când ghișeele de la Înmatriculări au funcționat cu doar doi angajați. Aceasta a dus la decalarea programărilor și la întârzieri de ore bune, iar, pe deasupra, patru examinatori auto s-au îmbolnăvit misterios în același timp și au intrat în concediu medical.

Aflat în concediu de odihnă la acel moment, prefectul Daniel Țiclea a încercat să rezolve situația de la distanță, însă fără succes. El a spus, miercuri, la o conferință de presă, că nu a avut la cine apela pentru a suplini lipsa celor patru examinatori, pentru că luna august este perioada în care majoritatea oamenilor aleg să meargă în concedii. Mai mult decât atât, ordonanța de urgență prin care se putea verifica la domiciliu dacă cei patru angajați sunt, într-adevăr, bolnavi, a fost abrogată, așadar spusele lor nu au putut fi nici confirmate, dar nici infirmate.

„În legătură cu situația de la Permise și Înmatriculări, adevărul, negru pe alb este următorul: în dimineața zilei de marți (16 august, nr.), patru colegi examinatori nu s-au mai prezentat la serviciu sub justificarea unor afecțiuni medicale. Ca să înțelegeți ce înseamnă patru, vă spun că noi avem opt examinatori. Jumătate dintre examinatori nu s-au mai prezentat la serviciu sub această justificare a concediului medical. Eu aveam informații despre o astfel de activitate. Nu puteam lua cine știe ce măsuri, pentru că trebuia să aștept să se confirme. Am încercat să aduc oameni din concediu, din păcate mi-au comunicat că sunt plecați pe bune, în concediu cu familia”, a spus prefectul Țiclea.

Totuși, prefectul susține că nu ar fi stat degeaba, ci ar fi încercat să aducă personal din alte structuri, pentru a putea onora programările numeroase, însă nu a reușit, iar situația creată a fost una tensionată, lucru pentru care și-a cerut scuze în numele instituției pe care o conduce și care este responsabilă pentru acest serviciu. „Am încercat să aducem chiar de marți (16 august, n.r.), de la DRPCIV, să ne detașeze unu-doi oameni, să suplinească munca din ghișee. Nu s-a putut, s-a nimerit și peste o perioadă de concedii în general. Așa este, am funcționat cu doi oameni pe patru ghișee, la Serviciul de Înmatriculări (…) Pentru aceste realități, în numele Instituției Prefectului, eu îmi cer scuze, față de cetățenii care au fost nevoiți să suporte așa ceva”, a mai spus prefectul Buzăului.

Conflictul intern de la Serviciul Permise și Înmatriculări, alimentat de comunicarea slabă

Îmbolnăvirea subită a celor patru examinatori auto poate fi pusă și pe seama unor tensiuni existente în interiorul SRPCIV, între angajați și șeful serviciului, inspectorul de poliție Gabriel Ioniță. Prefectul este de părere că vârsta destul de fragedă a angajaților, precum și funcțiile importante, alimentează orgoliile și dau naștere situațiilor tensionate, însă, Daniel Țiclea spune că toate acestea s-ar putea rezolva printr-o mai bună comunicare, pe principiul „tonul face muzica”.

„Sunt convins că va fi detensionată (situația, n.r.). Noi nu am stat aici în cetate și ei separat, la SRPCIV. Am încercat să avem interacțiuni. Este adevărat că eu m-am concentrat foarte mult pe renovare și pe a aduce acest serviciu, de a-l muta pe strada Simila. Domnul subprefect va petrece multe ore în perioada următoare acolo. Și eu mă angajez o oră-două pe zi, să trec pe la ei, să vedem cât de tensionată este, într-adevăr situația, sau dacă sunt doar niște copilării și niște orgolii de tineri ajunși poate prea devreme să hotărască destine. O afirm și susțin: la 25 de ani, să hotărăști cine ia permisul și cine nu, e cam devreme și cred că ți se poate umfla capul foarte ușor. Problemele sunt foarte mult pe partea de comunicare, pe stil de comunicare. De-aia spun că nu cred că sunt probleme de netrecut”, a spus prefectul Buzăului.

De aceeași părere este și subprefectul Constantin Cristea, cel desemnat să se ocupe de SRPCIV, alături de prefect, iar acesta a adăugat că angajații nu au curajul să spună deschis ce anume îi nemulțumește în ce privește conducerea, verbalizându-și problemele doar în particular. „Dacă îi asculți individual sunt probleme, dacă îi asculți în grup, nu mai sunt probleme, dar așa se întâmplă în general. Eu mi-am notat aceste probleme și, ulterior, cu Instituția Prefectului, vrem să avem o discuție cu toți la un loc și să reglăm lucrurile, ca să poată funcționa cum trebuie”, a spus subprefectul Cristea.

Mutarea serviciului în noul sediu, oprită de infiltrații

Între timp, lucrările de renovare a noului sediu de pe strada Simila se apropie de sfârșit. Deși era preconizat termenul de 1 septembrie pentru mutarea în noua locație, se pare că problemele apărute pe fondul precipitațiilor crescute din ultimele zile, au generat infiltrații în subsolul imobilului. Noua clădirea va fi mult mai spațioasă, astfel încât să facă față unui serviciu în prezent suprasolicitat, aflat pe strada Chiristigii. „În perioada imediat următoare vom încerca să operaționalizăm noul sediu de la Simila, tocmai pentru a înlătura toate aceste inconveniente, atât pentru cetățenii care au nevoie la Serviciul Permise și Înmatriculări, cât și pentru colegii care lucrează acolo. Cu tot respectul, acele spații (de pe strada Chiristigii, n.r.) sunt improprii la ora actuală și sunt rămase în urmă față de volumul de activitate. Vom avea la Simila peste 500 metri pătrați, în latura din dreapta. Parterul pentru cetățeni, etajul pentru colegii noștri, ca să aibă condiții decente”, a declarat prefectul Țiclea.

Vestea bună este că IPJ Buzău a renunțat la un spațiu care îi revenea pe strada Simila, iar acesta va fi preluat de Prefectură, care are în plan să amenajeze săli de așteptare pentru cetățeni. Partea bună este că lucrările de renovare ale imobilului s-au încheiat, dar partea proastă este că autoritățile nu găsesc sursa exactă a infiltrațiilor din subsolul clădirii, urmând să ceară ajutorul Companiei de Apă pentru aceasta. „Vom prelua încă un parter, încă 274 de metri pătrați, în care vom face, în primul rând, săli de așteptare pentru cetățeni și partea de atelier de confecționare a plăcuțelor. Nu e simplu, ca echipă de conducere a Prefecturii, să faci lucruri care nu s-au mai făcut de ani de zile. Au fost destule obstacole, dar suntem aproape. Constructorul a terminat lucrările de renovare. Împreună cu dirigintele de șantier, zilele acestea, vor pune la punct devizul pentru decontarea lucrărilor. Mai avem ceva probleme în subsol, încă nu am reușit să ne dăm seama de unde sunt ceva infiltrații. Este o rețea de cămine în jurul clădirii. O să cer și sprijinul Companiei de Apă, să curățăm și acea rețea de cămine. Eu cred că ele funcționează ca un sifon și, datorită uzurii tehnologice, cred că rolul lor de uni sens nu mai este îndeplinit”, a mai spus Daniel Țiclea.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker