Economic

Coni, surpriză uriașă pe A7 Ploiești – Buzău!

Grindeanu: „Îi felicit public!”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a efectuat luni o vizită în teren pentru a vedea stadiul lucrărilor pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei, respectiv Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele. În urma vizitei, ministrul Transporturilor s-a arătat încântat de ceea ce a găsit în teren și a menționat că ambele loturi au ajuns la un stadiu fizic de 45 la sută.

„Suntem undeva, hai să spunem, în jurul a 45 la sută (…) pe mine mă interesează următorul lucru în perioada următoare, însemnând așa: finalul lunii martie trebuie să ajungă la 55 la sută, finalul lunii aprilie trebuie să ajungă la 65 la sută. Că depășesc acești 55 și va fi 56, 57, foarte bine. Prima bornă importantă din punctul nostru de vedere este finalul lunii martie, astfel încât să ne punem ține de termenele pe care le avem în contract”, a declarat Sorin Grindeanu în cadrul conferinței de presă susținută în Prahova.

De asemenea, acesta a ținut să menționeze faptul că este plăcut surprins de stadiul la care au ajuns românii de la Coni pe kilometrii pe care îi au în administrație pe cel de-al doilea lot. „Nu vreau să trec foarte repede peste a face o mențiune de bine pentru kilometrii gestionați de către compania Coni pe lotul 2. Sunt undeva la 80 la sută pe ceea ce aveau ei de făcut, ceea ce de fiecare dată îmi place să spun acolo unde lucrurile merg bine. Eu chiar vreau să îi felicit și îi felicit public pentru modul în care au gestionat lucrurile pe kilometrii pe care îi au dânșii în administrare. Mă aștept ca aceste termene, așa cum am vorbit și cu asocierea de pe primul lot și cu compania bulgară care are diferența de pe lotul doi, ca aceste termene pe care le-am spus mai devreme să fie respectate. Voi veni în fiecare lună! Voi veni și în martie și în aprilie, astfel încât să ne ținem de ce am spus: octombrie acest an să fie date în circulație”, a mai precizat Grindeanu.

Se știe deja că pe lotul 2 se lucrează cu două viteze diferite. Primii 10 kilometri sunt executați de constructorul român Coni, în timp ce ceilalalți 19 kilometri sunt în administrația bulgarilor de la Trace, care sunt cu mult în urmă cu lucrările. De multe ori reprezentanții Ministerului Transporturilor au atras atenția bulgarilor de la Trace să se miște mai repede pentru a putea fi finalizat la timp acest lot. Lotul 2 Mizil-Pietroasele are o lungime de 28,35 km, o valoare a contractului de 1,25 miliarde lei fără TVA, și este finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Termenul de execuție este de 20 luni, iar termenul de garanție a lucrărilor de 120 luni.

Contractul a fost semnat în luna iunie 2022, iar constructorii au început execuția autostrăzii în toamna anului trecut. Lotul Mizil – Pietroasele era primul care intra în construcție din cele 13 ale A7, finanțată prin PNRR.

Totodată, Grindeanu a precizat că față de ultima oară de când s-a aflat pe terenul Autostrăzii A7, pe cele două loturi, de data aceasta s-a clarificat și situația de pe lotul 3, Pietroasele – municipiul Buzău, ultimul rămas fără constructor. „Îmi pare rău, vă spun sincer, că s-a pierdut acest an și jumătate cu decizii care se bat cap în cap (deciziile date de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor – CNSC, n.r.)”, a mai spus Grindeanu referitor la timpul pierdut pentru a putea fi dat, în sfârșit, un constructor pentru lotul 3 al Autostrăzii A7.

Acesta a menționat că pe 1 martie vor începe lucrările și pe acest lot. Aici constructorul Nurol are termen de finalizare 20 de luni. Lotul Pietroasele/Costești-Buzău este foarte important pentru legătura primelor două loturi ale secțiunii Ploiești-Buzău (termene de finalizare în această toamnă) cu cele 4 loturi ale UMB dintre Buzău și Focșani (2024/2025).  Pe traseul acestui lot finanţat prin PNRR, care se desfăşoară între Dumbrava, judeţul Prahova şi intersecţia şi Municipiul Buzău, vor fi construite: un nod rutier (Spătaru) la intersecţia cu DN 2; un nod rutier (Buzău) la intersecţia cu DN 2B; şase poduri; un pasaj superior peste CF triaj şi peste DN 2B.

Cât despre problemele care au fost pe parcursul anului trecut pe cele două loturi, cele legate de gropile de împrumut, de situri arheologice sau cu pânza freatică pe anumiți kilometri de pe lotul 1, acestea au fost în mare parte depășite. „Ne așteptăm, mai ales că vremea ține cu noi, să existe un progres susținut pe aceste loturi”, a mai spus Grindeanu.

 „Sperăm ca la finalul anului să circulăm pe toate cele patru loturi, până la Focșani”

Vizita ministrului Transporturilor nu s-a rezumat doar la cele două loturi ale tronsonului Ploiești – Buzău, ci acesta a mers în teren să vadă în ce stadiu sunt lucrările și pe cele patru loturi până la Focșani, unde lucrează constructorul UMB. Constructorul român înregistrează până acum progrese fizice cuprinse între 26 la sută și 29 la sută pe cele 4 tronsoane.

Conform contractelor, anul acesta trebuie finalizate loturile 1 (Buzău-Vadu Pașii, 4,6 km) și 4 (Mândrești- Munteni, 10,94 de km). Loturile 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, 30,8 km) și 3 (Râmnicu Sărat-Munteni, 36,1 km) au termene contractuale de finalizare anul 2025. Cele patru loturi, a căror construcție este finanțată prin PNRR, au o valoare însumată de 4,23 miliarde de lei (fără TVA). Creșterea progresivă a ritmului de lucru va face posibilă deschiderea circulației anul acesta pe cel puțin 10,94 km din această secțiune a A7 (parte din Autostrada Moldovei). „Pe cele 4 loturi este o mobilizare nu bună, ci foarte bună, așa cum am văzut împreună cu domnul director Pistol (directorul CNAIR, n.r.). În toamna acestui an, spre sfârșitul anului se va circula pe cele patru loturi, chiar dacă două au termenul 2025. Avem un constructor care de fiecare dată reușește să devanseze aceste termene asumate și nu va face excepție acest tronson de la Buzău la Foc-șani. Mai mult decât atât, am convenit împreună cu constructorul ca în momentul în care se termină un tronson de la o descărcare la alta, să poată fi utilizat tot tronsonul, să îl dăm în circulație. Adică să nu așteptăm întregul lot 4 sau întregul lot 3. În momentul în care sunt finalizate lucrările pe bucăți care pot fi date în circulație să facem acest lucru fără să așteptăm toată birocrația de recepțiile finale”, a declarat Grindeanu în urma vizitei de pe șantierul UMB.

Acesta a menționat că UMB este înainte cu lucrările, iar cel mai înaintat lot este lotul 4, care, este posibil ca la finalul acestei veri să fie gata să să poată fi dat în folosință pentru că va prelua parte mare din traficul orașului Focșani, potrivit primarului. „Știu că este foarte important acest lot 4, și domnul primar mi-a spus acest lucru, este și cel mai înaintat; dacă se mai rezolvă câteva chestiuni birocratice pe care ni le-au spus colegii din companie, putem ca la finalul acestei veri, să spunem că tot lotul acesta 4, <cocoașa asta de la Focșani> va fi dată în circulație și știu că va fi de folos pentru întreaga circulație din zonă. Sigur, lucrările continuă și în sus, spre Pașcani și toți colegii mi-au spus că ritmul este același”, a mai precizat Grindeanu.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker