Economic

Conferință dedicată transformării digitale a organizațiilor, susținută de SIMAVI la Buzău

Transformarea digitală care aduce cu ea tehnologie nouă, din ce în ce mai performantă, inclusiv inteligența artificială, este o realitate fie că vorbim despre sectorul public, fie că vorbim despre companii private. Unele industrii sau sectoare de stat sunt mai expuse presiunii de a introduce în activitatea lor tehnologiile digitale, însă succesul în transformarea digitală ține de o serie de factori, de la finanțare la instruirea resursei umane. Un lucru se conturează drept o premisă clară: în câțiva ani, roboții care ne vor soluționa cererile către primărie ori ne vor ajuta să întocmim corect un dosar, platformele digitale și aplicațiile de tip ERP care vor crește eficiența unor procese interne administrative vor face parte din normalitatea vieților noastre. Departe, însă, ideea că ele vor înlocui omul la locul său de muncă. Dimpotrivă, angajatul va fi tot acolo, dar, conform unei evoluții firești, va fi un angajat care va fi dezvoltat competențe digitale cel puțin la un nivel de bază.

Cum se întâmplă acest lucru, cât de repede și care sunt rezultatele; despre toate acestea am avut ocazia de a afla în cadrul unei conferințe. Specialiști de top din domeniul consultanței pentru finanțări europene și furnizori de proiecte mari de dezvoltare și integrare de soluții IT la nivel național și European au venit la o întâlnire cu reprezentanții mediului public și privat din Buzău. Au fost prezenți reprezentanți ai companiei Software Imagination & Vision (SIMAVI), furnizor de tehnologie la nivel național, pentru sectorul public și de stat, dar și dezvoltator de tehnologii pentru Comisia Europeană și numeroase organizații europene, private sau publice.

În prima parte a conferinței accentul a fost pus pe finanțările disponibile, privite, de asemenea, drept o fereastră de dezvoltare a companiei, în viitorul apropiat. Am avut bucuria de a afla că în Buzău instituțiile publice pun foarte mult accent pe digitalizare. „Stăm bine din punct de vedere al implementării acestei noi tehnologii (la Primăria Municipiului Buzău, n.r.). Avem diferite module implementate la aproape toate serviciile și deconcentratele primăriei. Avem doar câteva deconcentrate unde nu funcționează acest sistem, pentru că acolo avem beneficiari ai serviciilor care vin din medii defavorizate cum este fondul locativ, cum este Direcția de Asistență Socială, unde oamenii nu beneficiază de acces facil la un telefon smart, un laptop ș.a.m.d. În rest, oamenii au, de exemplu în Direcția Economică din Primăria Municipiului Buzău, posibilitatea să folosească absolut orice serviciu din direcție și digital. Se întâmplă într-un proces de aproape 30 la sută. Eu zic că este un procent scăzut și a fost până în pandemie și mai scăzut, eram undeva la 11-12 la sută. În momentul de față avem un modul implementat de plăți  prin sistem SMS, adică sisteme din ce în ce mai facile pentru cetățeni. Avem însă această neîncredere printre cetățeni, adică în luna ianuarie încă există cozi la Primărie. Avem la intrarea în Primărie un roboțel pentru cei mai puțin experimentați în ale tehnologiei pentru că acolo beneficiază și de ajutorul colegilor mei din Primărie. Provocarea pe care noi o avem este de a crește nivelul acesta de conștientare a importanței, dar și încrederea oamenilor”, a spus Oana Matache, viceprimarul municipiului Buzău.

Articole similare