Actualitate

Compania de Apă: Să ne pregătim pentru iarnă!

Frigul a început, încet-încet, dar cu pași siguri, să-și facă simțită prezența. Picăturile de frig vin, de această dată, cu sugestii pentru perioada rece. Este important să știm cum să ne pregătim pentru sezonul rece astfel încât să evităm defecțiunile apărute din cauza înghețului la instalația de alimentare cu apă.

Pentru a preveni înghețul, puteți aplica materiale izolante pe lungimea branșamentului. Spumă poliuretanică, plăci din poliuretan, polistiren extrudat, saltea din vată bazaltică cașerată cu folie de aluminiu sunt câteva materiale termoizolante ce pot proteja branșamentul, reduc pierderile de căldură și mențin temperatura optimă a conductelor. Nu folosiți materialele ce absorb umezeala precum textile, hârtie sau vată de sticlă. În exteriorul branșamentului poate fi aplicat un material impermeabil pentru a reduce expunerea acestuia la temperaturi mici și pentru a preveni infiltrarea apei în cămin.

Să fim atenți și la…

  • căminul de branșament: asigurați-vă că nu se infiltrează apă verificând atent zona, iar capacul să fie bine închis;
  • părțile componente ale branșamentului: protejați de frig și componentele branșamentului, cum ar fi conductele amplasate după contor, robinetele sau armăturile;
  • locație: verificați și protejați de frig și toată instalația interioară;
  • consum: Consumați constant apa! Multe din problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform;
  • construcții: Nu realizaţi construcţii în apropierea reţelelor de apă! Construcţia de cămine şi alte corpuri betonate în imediata apropiere a reţelelor de distribuţie a apei facilitează îngheţul.

În cazul în care îngheață branșamentul, apelați Call-Center/Dispecerat la numărul de telefon 0238.938 pentru remedierea, în siguranță, a problemei apărute. Nu încercați să-l dezghețați singuri. Nu turnați apă fierbinte pe contor pentru dezghețarea acestuia! Nu utilizați flacăra deschisă pentru dezghețarea conductelor sau contorului!

Facem următoarele precizări:

  • potrivit prevederilor Art. 9.4, din Contractul de furnizare încheiat cu utilizatorii noștri, „agenții economici și instituțiile publice au obligația montării aparatului de măsură din surse proprii. În cazul în care, după montaj predă aparatul de măsură gratuit operatorului, acesta va răspunde de întreținerea, repararea și verificarea lui. În cazul în care căminul de branşament şi/sau contorul de apă se află pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de măsurare, va asigura protecția împotriva înghețului contorului, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii”;
  • potrivit prevederilor Art. 9.10 din Contractul de furnizare, utilizatorul are obligația „să asigure integritatea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor interioare de apă şi de canalizare”.

Respectând aceste sugestii din partea picăturilor de frig, vă puteți proteja împotriva pagubelor pe care înghețul le poate provoca, evitând astfel cheltuielile cu reparațiile sau înlocuirea apometrelor, a țevilor sau a branșamentelor de alimentare cu apă.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker