Actualitate

Cine va răspunde de accidentele şi blocajele din intersecţia de la Florica

Intersecţia de la Florica rămâne un punct nevralgic în ceea ce priveşte asigurarea fluenţei traficului în situaţia unor ninsori abundente. Prefectul Carmen Ichim s-a interesat, în şedinţa Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă asupra soluţiilor pe care le-a solicitat de la Drumuri Naţionale şi Drumuri Judeţene în şedinţa anterioară, pentru a preveni înzăpezirea în acest punct şi asi­gurarea siguranţei participanţilor la trafic.,,La ultima şedinţă pe care am făcut-o, am solicitat să se ia toate măsurile pentru că acolo vom avea sigur un punct nevralgic în zonă. E imposibil pe distanţa pe care avem montaţi acei parapeţi să puteţi deszăpezi. Degeaba spuneţi că veţi pune parazăpezi, pentru că în interior nu aveţi unde să mai daţi zăpada. Vorbim de intersecţia de la Flo­rica. Ce soluţii se adoptă acolo?”, a întrebat prefectul.

,,Să înceapă carambolul”

,,Parapeţii au fost montaţi pentru protecţie, pentru participanţii la trafic, dar din punctul meu de vedere, aşa cum am şi scris, eu nu tratam acea intersecţie sub forma sub care a fost tratată. Acolo trebuiau patru benzi. Şi chiar şi  o a cincea bandă. Nu pot să iau o măsură cu de la mine pu­tere. E un proiect avizat de la IGPR central şi la nivel de companie”, a spus reprezentantul Direcţiei Judeţene de Drumuri care a ajuns la o concluzia că acolo s-a făcut mai degrabă o lucrare pentru asigurarea iluminatului decât una care să-i asigure fluidizarea traficului şi siguranţa participanţilor la trafic. „Parapeţi  sunt pentru protejarea panourilor fotovoltaice. Ei spun că parapeţii sunt montaţi şi pentru partea de iluminat şi pentru participanţii la trafic. Dar sunt 36 de stâlpi. De fapt, a fost o lucrare de iluminat şi nu de amenajare de intersecţie”, a concluzionat acesta având în vedere că parapeţii sunt montaţi pe circa 380 de metri, distanţă pe care va fi dificil dacă nu aproape imposibil de deszăpezit dat fiind că acolo sunt montaţi şi parazăpezi pe două rânduri pe 6.000 metri. Chiar panourile fotovoltaice montate pe stâlpii de 9,2 metri ar putea da bătăi de cap în această iarnă. ,,Ce facem cu panourile fotovoltaice cu vânturile pe care le avem în secţiune, portanţa panourilor fiind de 2 metri pătraţi, la înălţimea stâlpilor de 9,2 metri”, a ridicat problema reprezentantul de la Drumuri Judeţene, care a spus că ,,o să înceapă carambolul. Eu am spus de la început că acea intersecţie va crea victime mult mai multe faţă de ceea ce a existat”.

În urma discuţiilor purtate de prefectul judeţului Carmen Ichim în cadrul şedinţei Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă cu reprezentantul de la Drumuri Naţionale pentru judeţul Buzău şi cu adjunctul şefului Inspectoratului de Poliţie, cms. şef Octavian Constantin, a reieşit că această intersecţie, din cauza parapeţilor existenţi, poate genera mult mai multe victime rutiere decât au fost înainte să se fi făcut această amenajare. „Punctul nostru de vedere este comun (n.r., cu reprezentantul de la Drumuri Judeţene). Punctul nostru de vedere este că acolo trebuia să fie ca la intersecţie cu  Sudiţi, în zona Poşta Câlnău; să avem o bandă care să permită stocarea maşi­nilor care fac stânga spre Florica”,a spus adjunctul şefului IPJ Buzău, cms. şef Octavian Constantin.

Concluzia a fost că Instituţia Prefectului va face o adresă către Drumuri Naţionale, care se va adăuga la multe altele pe care le-a adresat atât Prefectura cât şi reprezentanţii Poliţiei Judeţene, cei ai Drumurilor Judeţene, dar şi primarul comunei Florica. De această dată, spune prefectul Carmen Ichim, „revenim cu o adresă prin care facem direct răspunzătoare Compania Naţio­nală  de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră  în situaţia în care se vor produce accidente din cauza montării acelor parapeţi şi soluţiei adoptate. Îi facem răspunzători dacă se vor întâmpla incidente şi accidente de natură să pună în pericol viaţa oamenilor; şi pentru pagubele materiale, tot ei să fie responsabili”.

Care este stadiul pregătirilor de iarnă

Câteva echipe stabilite prin ordin al prefectului au efectuat controale pentru verificarea capabilităţii de intervenţie pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă în această iarnă, atât pe sectorul de drumuri naţionale, cât şi pe sectorul de drumuri judeţene.

În urma acestor verificări din ordinul prefectului Carmen Ichim, în perioada 27 noiembrie – 4 decembrie, la bazele de deszăpezire ale SDN Buzău şi Direcţiei Drumuri Judeţene Buzău s-a constat că pentru Drumurile Naţionale  există opt baze – Buzău, Cioranca, Râmnicu Sărat, Mărăcineni, Pogoanele, Siriu, Pătârlagele, Măgura – în care sunt pregătite pentru intervenţie, adică sunt în stare de funcţionare, 33 utilaje, şi se află în stoc 4265 tone antiderapant (sare+nisip) şi 36 tone clorură de calciu. În ceea ce priveşte drumurile judeţene, există şase zone de intervenţie-, Buzău Nord-Berca, Buzău Sud-Spătaru, Pogoanele, Vintilă Vodă-Mărăcineni, Şeţu-Vipereşti, Rm. Sărat pe care se va acţiona cu 65 utilaje conform contractelor, dintre care 14 utilaje în aşteptare la momentul controlului. Pentru aceste sectoare de drum corespunzătoare zonelor de intervenţie sunt pregătite 1945 tone antiderapant (sare+nisip). Singura zonă unde contractul Consiliul Judeţean cu firma de deszăpezire este încă în curs de semnare este Râmnicu Sărat. Responsabilii Consiliul Judeţean au dat însă asigurări că problema se va rezolva în zilele următoare. Au fost verificate şi drumurile comunale şi, potrivit prefectului Carmen Ichim, „toate primăriile au încheiate contracte, fie au utilaje proprii, fie au încheiate contracte pentru utilaje astfel încât apariţia iernii să nu avem drumuri închise. Există suficient material antiderapant, există şi carburant”.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker