Economic

CFR investește 26 de milioane de lei pentru creșterea vitezei de circulație între Cilibia și Făurei

Între Buzău și Făurei este o distanță de 40 de kilometri pe care cele mai rapide trenuri o parcurg în 38 de minute, cu 10- 11 minute mai mult comparativ cu anii ’80. CFR SA a anunțat că vrea să investească 26 de milioane de lei pentru a crește viteza pe tronsonul respectiv. A și fost lansată licitația pentru modernizarea a 20 de kilometri, ceea ce reprezintă jumătate din distanța dintre cele două orașe. Acum trenurile pot rula doar cu 80 km/h, urmând ca după finalizarea modernizării să se ajungă la 120 km/h. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 5 mai, iar lucrările ar urma să dureze 250 de zile, conform comunicatului de presă emis de CFR SA.

Între Cilibia și Făurei trenurile Regio fac între 24 și 34 de minute. În anii ’80 cele mai iuți personale făceau 19 minute. Tronsonul care urmează să fie modernizat este pe linia 702, linie care în anii ’80 era tranzitată de o mulțime de trenuri sezoniere spre Litoralul românesc, inclusiv trenuri internaționale de foarte lung parcurs, relatează hotnews.ro. Limita de viteză pentru toate trenurile din România este de 160 km/h, dar singura rută pe care trenurile pot circula cu o asemenea viteză este București-Constanța. De asemenea, pe rutele București-Florești Prahova și kilometrul 614 Arad-Curtici se poate circula cu 140 km/h. Pe restul liniilor viteza maximă este de 120 km/h. „Compania Națională de Căi Ferate SA investește 26,02 milioane de lei, din fonduri de la Bugetul de Stat, pentru lucrări de întreținere între stațiile Cilibia și Făurei, în vederea ridicării restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, pentru trenurile de călători. Sucursala Regională CF Ga – lați (SRCF Galați) a lansat licitația pentru execuția lucrărilor de întreținere a suprastructurii căii ferate între stațiile Cilibia – Făurei, pe firul II, de la km 148+700- 167+700. Valoarea totală estimată a lucrărilor de întreținere este de 26.029.994,69 lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de la Bugetul de Stat, alocate CFR SA pentru anul 2021, iar durata contractului de execuție a lucrărilor va fi de 250 de zile. Anunțul de participare la licitația deschisă și documentațiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 05.05. 2021. Menționăm faptul că, lucrările de întreținere a suprastructurii căii ferate între stațiile Cilibia – Făurei, pe firul II, km 148+700-167+700, sunt cuprinse în Bugetul de Venituri și Cheltuieli (BVC) al SRCF Galați, la capitolul întreținerea și funcționarea/exploatarea infrastructurii feroviare publice, cu finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare și confort, prin creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 120 km/h”, se arată în comunicatul celor de la CFR SA.

Articole similare