Actualitate

Ce trebuie să știi pentru Black Friday. Avertismentul Poliției

Reducerile de Black Friday 20202 reprezintă o ocazie bună pentru a cumpăra produsele dorite la un preț avantajos, însă necesită o atenție sporită. Prețul, politica de returnare, contractul și garanția sunt doar câteva dintre elementele pe care cumpărătorii trebuie să le aibă în vedere pentru a evita situațiile delicate, ce ar putea aduce prejudicii.

Poliția Română, alături de agențiile de aplicare a legii din alte 15 state, participă la campania internațională dedicată comercianților online „Vinde în siguranță” care are ca obiectiv informarea comercianților online cu privire la cele mai bune măsuri de siguranță pe care le pot lua, în contextul viitoarelor campanii comerciale.

Black Friday sau Cyber Monday se apropie, iar realizarea cumpărăturilor on-line a devenit din ce în ce mai ușoară, însă trebuie avută în vedere siguranța acestor achiziții.

Pandemia COVID-19 a determinat și mai mulți consumatori să se orienteze spre comerțul on-line. Pentru companii, această tendință aduce atât provocări, cât și oportunități, dar înseamnă și un risc mai mare de fraude cărora le pot cădea victime atât comercianții cât și cumpărătorii.

Cumpăraţi din surse sigure, de la firme sau magazine pe care le cunoaşteţi sau pe care le-aţi mai folosit.

Asiguraţi-vă că transferul informațiilor se face în mod securizat.

Este important să dețineţi un sistem de operare actualizat și un antivirus, întrucât există programe informatice care pot înregistra caracterele tastate, astfel datele cardului bancar precum și alte date de identificare sau autentificare pot ajunge în posesia unor persoane neautorizate.

Folosiţi carduri de credit atunci când cumpăraţi online, majoritatea cardurilor de credit având politici stricte în ceea ce privește siguranța clienților.

Stabiliți un mijloc de plată sigur: procesatorul dumneavoastră de carduri vă poate sfătui. Alegerea unui mijloc de plată sigur va limita riscul de fraudă.

Păstraţi întotdeauna documentele referitoare la plățile pe care le-aţi efectuat online. Acestea pot fi folosite pentru stabilirea termenilor și condițiilor vânzării sau pentru a face dovada că aţi plătit pentru bunuri.

Utilizați un serviciu de livrare de încredere: alegeți o metodă de livrare unde puteți fi siguri de manevrarea profesionistă a mărfurilor dumneavoastră și gestionarea corectă a disputelor privind livrare.

Ce nu trebuie să faci!

– Dacă nu cumperi un anumit bun sau serviciu, nu furniza datele cardului. În cazul plăților online vi se vor solicita de către comercianți numele înscris pe card, numărul cardului, codul CVV și data expirării. Dacă ți se cer și alte informații, cum ar fi codul PIN, nu introdu aceste date și parăsește site-ul.

– În situația în care primești mailuri prin care ți se solicită datele cardului bancar, pentru actualizare, sau pentru diferite scopuri, nu da curs acestor solicitări, banca nu îți va cere niciodată aceste date prin mail, iar cel mai probabil, dacă vei da click pe linkul din mail, vei fi directionat către un site de tip phishing, care imită site-ul real al băncii unde ți se va cere să introduci datele cardului.

– Nu deschide atașamente primite de la persoane necunoscute, acestea pot conține viruși sau programe de tip malware.

– Când cumperi online de la alte persoane, nu trimite banii în avans. Dacă este posibil, folosește un serviciu cu plata ramburs.

– Evită să faci cumpărături pe site-uri care nu folosesc un serviciu de tip full authentification (Verified by Visa / MasterCard Secure Code).

– Nu trimite datele cardului prin e-mailuri necriptate.Unii comercianți online din afara Europei pot cere să le trimiți prin fax copii ale cardului și pașaportului, drept garanție. Nu da curs!

Cum să vă protejați afacerea în mediul on-line:

– Cunoașteți-vă produsul: unele produse sunt mai riscante la vânzare ca altele. De exemplu, vânzarea articolelor mici, ușor de revândut, care au deja cerere mare, este mai riscantă decât vânzarea articolelor concepute personal.

– Cunoașteți-vă clientul: dacă acceptați plăți cu cardul și expediați bunuri valoroase către clienții dumneavoastră, este bine să știți către cine trimiteți articolele.

– Stabiliți un mijloc de plată sigur: procesatorul dumneavoastră de carduri vă poate sfătui. Alegerea unui mijloc de plată sigur va limita riscul de fraudă.

– Utilizați un serviciu de livrare de încredere: alegeți o metodă de livrare unde puteți fi siguri de manevrarea profesionistă a mărfurilor dumneavoastră și gestionarea corectă a disputelor privind livrarea.

Articole similare