Administrație

Ce spune primarul de la Lopătari despre „greaua moștenire” din raportul Camerei de Conturi

Camera de Conturi Buzău a făcut public raportul privind finanțele publice locale pe anul 2020, care rezultă din auditarea bugetelor unităților administrativ-teritoriale din județ și din controalele efectuate la 32 ordonatori principali de credite – Județul Buzău, municipiile Buzău și Râmnicu Sărat, orașele Nehoiu și Pătârlagele, precum și în 27 de comune – și patru societăți comerciale cu capital integral sau majoritar public.

Printre comunele buzoiene verificate s-a aflat și Lopătari, acolo unde au fost descoperite mai multe probleme, precum modul de stabilire, evidențiere și urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul și la termenele stabilite de lege, dar și calitatea gestiunii economico-financiare. Abaterile se traduc în cifre, iar pentru faptul că nu au fost stabilite, evidențiate, urmărite și încasate venituri cuvenite bugetului local reprezentând impozit pe teren, suma este de 2.000 de lei.

În ceea ce privește modul de gestionare al unor cheltuieli, Primăria Lopătari atrage atenția prin efectuarea de plăți nelegale pentru cheltuieli de personal, reprezentând drepturi salariale acordate care au depășit nivelul indemnizației lunare a viceprimarului, indemnizații de încadrare stabilite peste nivelul legal și vouchere de vacanță acordate primarului și viceprimarului, contrar prevederilor legale. În acest caz, abaterea s-a dus spre o sumă măricică, în cuantum de 69.000 de lei. Alți 1.000 de lei au reprezentat actualizarea prețului contractelor de lucrări de investiții cu nerespectarea dispozițiilor legale.

Primarul comunei Lopătari, Cla­udiu Constantin, a publicat, de asemenea, raportul auditului Camerei de Conturi, atât de pagina sa personală de Facebook, cât și pe site-ul Primăriei. Acesta a declarat că, pe lângă misiunea sa de a investi în viitorul comunității, îi revine și sarcina de a face „curățenie” de pe urma vechii administrații, indicând că aceasta ar fi responsabilă neregulile constatate de auditorii financiari.

Claudiu Constantin

„Ca primar nu am doar misiunea de a construi pentru viitorul comunității, ci și pe cea de a face curățenie și de a repara după vechile administrații, ceea ce nu e deloc puțin. În general v-am ținut la curent cu planurile de viitor, sunt mai importante, dar am o datorie și de a vă informa cu privire la munca de culise care nu se vede imediat în teren. Mai jos e ultimul raport de audit financiar al Camerei de Conturi Buzău care scoate la iveală o mică parte din ceea ce trebuie corectat, recuperat și reparat”, a spus Claudiu Constantin.

În raportul Camerei de Conturi, concluzia este că, deși suma este însemnată, se află, totuși, sub pragul de semnificație, iar Primăria Lopătari a luat deja unele măsuri de remediere a erorilor, printre care, stabilirea situației reale a suprafețelor de teren extravilan și recuperarea prejudiciului creat, prin actualizarea prețului contractelor de lucrări de investiții cu nerespectarea dispozițiilor legale. „Opinia exprimată a fost opinie cu rezerve, cu paragraf de evidențiere a anumitor aspecte deoarece probele de audit colectate sunt suficiente și adecvate, iar denaturările individuale sau cumulate sunt semnificative, dar nu cu efecte generalizate asupra situațiilor financiare ca întreg. Valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate și regularitate, constatate atât la entitatea auditată cât și la entitățile din subordine (inclusiv abaterile constatate în urma verificării perioadelor anterioare), se situează sub pragul de semnificație, iar, pentru o parte dintre acestea, în timpul misiunii de audit au fost luate măsuri de remediere de către conducerea entității”, se
arată în raport.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker