Administrație

Ce s-a constatat la Buzău pe timpul verificărilor la centrele pentru vârstnici, minori şi persoane cu dizabilităţi

Reprezentanţii Ministerului Afacerilor Interne (MAI) au transmis că au fost verificate, pe 10 şi 11 iulie, 37 de centre de asistenţă pentru vârstnici, fiind dispuse 56 de măsuri complementare, dintre care 43 cu suspendare şi şapte de retragere a autorizaţiei sanitare de funcţionare, iar şase centre au fost închise. De asemenea, la faţa locului au fost evaluate 44 de persoane rezidente, din care 144 de persoane au necesitat relocarea. MAI a mai precizat că au fost întocmite nouă dosare penale, din care cinci vizează infracţiuni contra persoanei şi patru infracţiuni de natură economică. Au mai fost constatate şi aplicate 640 sancţiuni contravenţionale, în valoare aproximativă de 10 milioane lei.

„Urmare a dispoziţiei prim-ministrului Guvernului României referitoare la efectuarea de verificări pentru identificarea tuturor problemelor existente la nivelul centrelor rezidenţiale destinate persoanelor minore/vârstnice/cu dizabilităţi, la nivel naţional, s-au demarat acţiuni de control. În acest sens, prin ordinul viceprim-ministrului şi ministrul Afacerilor Interne nr. 101 din 7 iulie, s-a dispus prefecţilor măsuri organizatorice şi de coordonare, respectiv de colectare şi centralizare a rezultatelor acţiunilor efectuate”, arată Ministerul de Interne, într-un comunicat de presă.

Raportarea datelor a fost realizată către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale şi Ministerului Sănătăţii, respectiv, spre informare, către Ministerul Afacerilor Interne. „Astfel, la nivelul municipiului Bucureşti şi celor 41 de judeţe s-au constituit, echipe mixte de control formate din reprezentanţi din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Inspectoratelor Teritoriale pentru Muncă (ITM), Direcţiilor de Sănătate Publică (DSP), Autorităţii Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) şi Ministerului Afacerilor Interne (MAI) (structuri de poliţie şi pentru situaţii de urgenţă). Suplimentar, în anumite situaţii, la activităţile de control au fost cooptate şi structurile teritoriale de asistenţă socială şi protecţia a copiilor (DGASPC, DASPC, servicii etc.), aflate în subordinea primăriilor”, mai indică sursa citată.

În primele două zile de control, în județul Buzău, au fost controlate 40 din cele 56 de instituții. O primă concluzie este că trebuie găsite spații noi, dat fiind că cele existente sunt la capacitate maximă.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker