Actualitate

Ce mai duce buzoianul la amanet

Bijuteriile din aur și electronicele se mențin în topul celor mai amanetate produse de către români, potrivit unui rapot CreditAmanet. Potrivit sursei citate, un trend îl constituie şi preferinţa clienţilor pentru bijuteriile cu greutate mai mică. Totodată, produsele electronice de larg consum, cum ar fi telefoanele mobile, au fost şi sunt în 2022 la mare căutare, în topul celor mai bine vândute produse.

În privinţa creditelor tip amanet, valoarea medie a tichetului de împrumut a fost, în prima jumătate a acestui an, de 1.000 lei. „Se păstrează, în proporţie de peste 80 la sută, tendinţa de rambursare a împrumuturilor şi recuperare a bunurilor. La un venit mediu pe economie de 3.977 lei, cât s-a înregistrat în vara acestui an, comisionul mediu pe care l-a achitat un client al companiei a presupus costuri de doar 2,5 la sută pe lună”, a explicat Cosmin Popovici, CEO al CreditAmanet.

Afacerile CreditAmanet au crescut cu 37 la sută, în primul semestru al acestui an, comparativ cu perioada similară din 2021, până la valoarea de 33,5 milioane de lei. În aceeaşi perioadă, profitul companiei a ajuns la 3,6 milioane de lei, în creştere cu 33 la sută, raportat la perioada de referinţă.

„Bijuteriile din aur şi produsele electronice se menţin în topul celor mai amanetate, dar şi al celor mai bine vândute bunuri anul acesta, dacă ne referim şi la activitatea de retail pe care o desfăşoară CreditAmanet. Un trend ce reprezintă o particularitate a acestui an complicat din cauza situaţiei internaţionale o constituie preferinţa clienţilor CreditAmanet pentru bijuteriile cu greutate mai mica şi, implicit, cu un preţ mai mic. Acest fapt denotă o atitudine precaută a consumatorilor”, susţine Popovici.

CreditAmanet derulează operațiuni prin 26 de agenții situate în mai multe județe din țară, printre care și județul Buzău. Și în Buzău situația este la fel, cele mai amanetate produse fiind cele din aur, dar și electronicele.

Pe o piaţă care creşte anual cu 25 la sută, în care aurul constituie o componentă semnificativă, dar şi segmentul electronice rămâne foarte bine cotat, compania vizează dublarea cifrei de afaceri pentru următorii doi ani. „Compania a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare efervescentă. Avem multe proiecte pe care vrem să le implementăm în viitorul apropiat. Acestea vor asigura clienţilor o experienţă mult mai confortabilă de achiziţionare a unui credit sau produs. În acelaşi timp, ne dorim o diversificare şi mai amplă decât în acest moment a paletei de servicii pe care le oferim clienţilor noştri”, mai spune Cosmin Popovici.

CEO CreditAmanet subliniază că proiectele de digitalizare sunt o prioritate pentru companie. Amanetul de la distanţă, realizat online, care oferă posibilitatea obţinerii unui împrumut fără deplasare într-una din sucursale reprezintă una dintre facilităţile pe care compania le va pune în curând la dispoziţia clienţilor ei. Implementarea proiectelor de digitalizare se corelează cu preocuparea echipei CreditAmanet de a-şi desfăşura activitatea într-un mod cât mai sustenabil. „Demarăm arhivarea electronică a tuturor documentelor interne şi ne dorim să amplasăm tablete în toate cele 26 de agenţii pe care le avem localizate în cele mai mari
oraşe ale ţării. Astfel, clienţii noştri vor putea semna electronic contractele, care vor fi salvate digital şi totodată vom avea un feedback în timp real de la ei. Nu în ultimul rând, digitalizarea va contribui la desfăşurarea sustenabilă a tuturor proiectelor noastre”,
mai spune CEO-ul CreditAmanet.

Articole similare