Actualitate

Ce efecte va avea la Buzău reorganizarea Direcției Agricole

Între ultimele iniţiative ale Guvernului Ciolacu în materie de reducere a cheltuielilor cu personalul bugetar se numără şi aprobarea Ordonanței de Urgență prin care activitatea Ministerului Agriculturii și instituțiilor din subordine va fi reorganizată. Cele mai multe măsuri de reorganizare vor avea loc la nivel central, dar schimbările vor fi resimţite şi în teritoriu. Asta pentru că, potrivit actului normativ, două instituții publice vor dispărea și din Buzău, acestea urmând să ajungă în subordinea Direcției Agricole.

Potrivit OUG, direcțiile pentru agricultură județene vor prelua activitatea inspectoratelor teritoriale pentru calitatea semințelor și materialului săditor și a oficiilor de studii pedologice și agrochimice. Actul normativ este o inițiativă a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în scopul reorganizării administrației publice din domeniul agricol, în vederea debirocratizării și simplificării procedurilor administrative, în folosul cetățenilor, îndeosebi al fermierilor.

„Instituțiile care preiau activitatea structurilor care se desființează, preiau patrimoniul și personalul aferent activității. Personalul se preia cu respectarea naturii juridice a posturilor pe care acesta este încadrat la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, precum și cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal. Prin aplicarea prevederilor prezentului proiect se desființează două instituții aflate la nivel central și 67 de instituții aflate la nivel teritorial, corespunzător unui număr de 69 de ordonatori terțiari de credite”, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Agriculturii.

Specialiştii apreciază că măsurile propuse prin prezenta OUG nu vor genera un impact financiar asupra bugetului aprobat al MADR și asupra bugetului general consolidat, economiile înregistrate prin desființarea unui număr de 176 funcții de conducere, dar și cele destinate întreținerii și funcționării instituțiilor care fac obiectul desființării/comasării cu alte structuri subordonate sau preluării activității de către aparatul central al MADR putând fi utilizate pentru finanțarea structurilor/activităților nou create.

Odată cu desfiinţarea funcţiilor de conducere, vor înceta să funcţioneze inclusiv serviciile de specialitate organizate al nivelul instituţiilor intrate acum sub incidenţa ordonanţei. Este vorba despre serviciile de contabilitate sau despre cele juridice, dar şi alte compartimente. În ceea ce priveşte ocupanţii posturilor în serviciile desfiinţate, de reţinut faptul că aceştia vor beneficia, în continuare de salariile pe care aveau încadrarea. În contextul reducerii cheltuielilor cu personalul bugetar, s-ar părea că cea mai la îndemână măsură va fi ca a eliminării posturilor neîncadrate cu personal, dar alimentate de la bugetul statului. Cu alte cuvinte, o astfel de măsură ar putea reduce posibilitatea de a identifica acele „portiţe” pentru angajările preferenţiale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare