Economic

Câţi buzoieni au cumpărat legume plătind cu PET-uri, în doar 10 zile

36.000 de PET-uri au fost colectate de Carrefour  Aurora în ultimele zece zile. Acesta este rezultatul campaniei de colectare  a amba­lajelor din plastic în vederea introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire şi reciclare, implementată ca parte din strategia de economie circulară, ce stă la baza programului Buzău Circular.

Startul proiectului a fost dat pe 8 noiembrie şi timp de zece zile, buzoienii au avut posibilitatea să ducă PET-uri la Carrefour Buzău pentru a obţine în schimb fructe şi legume provenite de la producătorii locali. Buzoienii care au răspuns invitaţiei de a preda PET-urile colectate în schimbul fructelor au parti­cipat practic la proiectul ,,Plata cu PET-ul” implementat de Carrefour România şi finanţat de Green Resources ­Ma­nagement SA, parte a GREEN GROUP, împreună cu Primăria Municipiului Buzău, în parteneriat cu RER Sud S.A..

Parteneriat pentru un mediu mai curat, dar şi pentru o economie circulară

Campania Plata cu PET-ul din Carrefour Buzău s-a încheiat pe 17 noiembrie şi, pentru că a fost un proiect pilot cu termen de încercare zece zile, la finalul lui instituţiile implicate vor trage concluziile. Prima impresie a fost însă una foarte bună pentru iniţiatorul Campaniei, Carrefour România,  din cel puţin două motive. Pe de o parte pentru că el a captat interesul şi a beneficiat de sprijinul Primăriei Buzău, întrucât aceasta doreşte, după cum a precizat şi primarul Constantin Toma, implementarea cât mai rapidă a proiectului Buzăul circular:

,,Acest proiect vine la scurt timp după ce Municipalitatea a lansat propriul program <Buzău, oraş circular>, program ce se pliază pe acţiunile stipulate în Strategia privind tranziţia de la economia liniară la economia circulară a oraşului Buzău, în concordanţă cu Directiva Europeană UE 2018/848 şi Stabilirea Planului de acţiuni – Buzău Oraş Circular 2030. Municipiul Buzău este primul oraş din România care îşi propune să ducă la îndeplinire planul ambiţios de a introduce proiecte circulare în întreg ciclul municipal al industriei şi serviciilor, de la producţie şi consum, la gestionarea deşeurilor şi în piaţa materiilor prime, educând cetăţenii prin campanii de conştientizare, pentru binele comun al oraşului”.

Pe de altă parte, reacţia bună a buzoienilor la un program cu totul nou menit să îi facă să conştientizeze că PET-urile pe care ei dau bani atunci când cumpără produsul ambalat în acesta au valoare economică  cu atât mai mult cu cât ele sunt reciclate şi se reduce consumul de materie primă.

Prin urmare, reprezentanţii Carrefour România au transmis că susţin proiectele municipalităţii buzoiene de acest fel.

„Susţinem proiectele sustenabile cu impact semnificativ în comunităţile locale şi cu beneficii directe pentru mediu. Prin acest proiect vrem să se înţeleagă că deşeurile au valoare, ele devin resurse, iar prin colectare şi reciclare pot prinde o nouă viaţă şi reintră în circuitul economic. Prin acest program, garantăm că deşeurile colectate vor ajunge în fabricile de reciclare din Buzău, la GREENTECH şi GREENFIBER International, unde sunt procesate şi transformate în fibră sintetică poliesterică regenerată”, transmite Adin Ionescu, Director General al Green Resources Management SA. Felician Cardoş, Manager Mediu Carrefour România transmite mulţumiri partenerilor care au făcut posibilă campania în Buzău – Primăria Municipiului Buzău, GREEN GROUP şi RER SUD S.A – şi confirmă intenţia de la continua demersurile în realizarea şi a altor proiecte de acest tip: ,,<Plata cu PET-ul>, parte a programului<Punem Preţ pe Plastic>, reprezintă o iniţiativă strategică din programul de sustenabilitate al Carrefour România”.

Prin urmare, este de aşteptat ca partenerii menţionaţi să îşi unească eforturile  ca să încurajeze cetăţenii  prin derularea a diferite programe precum a fost cel Plata cu PET-ul, să colecteze selectiv şi să le predea colectorilor autorizaţi şi după încheierea acestei campanii, recompensa fiind un mediul înconjurător mai curat, fără plastic depozitat la întâmplare.

Alături de Primărie, GREEN GROUP este un partener direct interesat în recuperarea PET-urilor având în vedere că  este singurul parc industrial de reciclare a deşeurilor din România, ce cuprinde companiile GREENTECH SA – reciclează deşeurile de PET şi produce bandă PET şi r-PET din 100% material reciclat, GREENFIBER International SA – produce fibră sintetică poliesterică, GREENWEEE International SA – tratează şi reciclează deşeurile electrice şi electronice, GREENLAMP Reciclare SA – tratează şi reciclează deşeurile de echipamente de iluminat uzate, GREENGLASS Recycling – cea mai mare fabrică de reciclare a sticlei din Europa de Sud Est, precum şi Total Waste ­Ma­nagement, furnizor integrat de servicii de management al desşeurilor.

Carrefour nu se află la prima iniţiativă care vizează protecţia mediului. În luna martie 2019 a lansat şi „Creştem România BIO”, un program naţional pentru susţinerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO şi promovarea produselor BIO româneşti. Programul reprezintă un angajament pe termen lung şi a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificaţi BIO, care să poată oferi românilor şansa de a mânca mai bine.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker