Actualitate

Calea ferată Buzău-Făurei mai are de așteptat

Fostul ministru Drulă susține că termenul pentru finalizarea lucrării depășește anul 2027

Calea ferată Buzău-Făurei a intrat în reabi­litare în vara anului trecut, iar fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a promis că lucrarea va fi gata la finalul anului 2021. Așa cum era de așteptat, acest lucru nu s-a întâmplat, iar lucrările de pe calea fe­rată au fost terminate abia pe unul dintre fire, potri­vit fostului ministru, adică a fost efectuată doar jumă­tate din lucrare.

Cu toate acestea, fostul ministru nu este deloc mulțumit de planul de acțiune pentru infrastructura feroviară adoptat de Guvern chiar înaintea noului an. ,,Guvernul Ciucă a adoptat astăzi (30 decembrie, n.r.) un plan de acțiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngro­pa calea ferată în următorii ani. Conform acestui document oficial, doar 6 la sută (0,37 miliarde din 6,2 ­mi­liarde) din fondurile necesare în următorii patru ani pentru reînnoirea căii ­fe­rate vor fi alocate! Reînnoirea este operațiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă – traverse – prinderi – șină + macazuri (aparate de cale) și conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operațiune pentru revitalizarea căii ­fe­rate”, a scris pe Facebook Cătălin Drulă.

Acesta afirmă că a investit o sumă record de 200 de milioane de lei în reînnoiri. ,,Adică mai mult decât în toată perioada 2017-2020 însumat. Asta înseamnă aproape 100 kilometri de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv. Un astfel de exemplu este Buzău-Fău­rei, 40 km pe care, cu aproximativ 12 milioane de euro în șase luni, a fost ridicată viteza de la 30 km/h la 120 km/h pe unul din fire. Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acțiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condițiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 milioane de euro!”.

În mod normal în acest an lucrarea ar trebui continuată și finalizat și firul II, dar în Planul adoptat ,,această reînnoire este trecută cu termen după 2027”. Prin urmare, buzoienii vor mai avea de așteptat până când vor putea călători pe calea ferată Buzău-Făurei cu viteza de 120 km/h și vor avea de îndurat ore întregi în tren, pentru că această lucrare provoacă, de cele mai multe ori, întârzieri pe calea ferată.

În prezent, durata călă­toriei unui tren Interregio între Buzău și Făurei (fi­rul I) este de 41-45 de mi­nute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

Acesta nu este singurul proiect feroviar în care fostul ministru al Transporturilor susține că s-a implicat. ,,Am prins fonduri în PNRR pentru Reînnoire (spre exemplu, pe București-Pitești), dar proiec­tele bat pasul pe loc după ce-am plecat de la minister. Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ținta era de 70km și am depășit-o: 100 km după cum spuneam. Pentru 2022, ținta este de 150 km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale și lipsa de acțiune, că e deja în pericol. Pentru 2023, ținta este de 250 km, iar pentru 2024, de 375 km, iar spre sfârșitul deceniului am ajunge la 700 km/an”, mai spune Drulă.

 

Articole similare