Actualitate

Buzoienii care nu şi-au făcut vize de flotant până pe 4 septembrie vor putea vota la alegerile locale doar în localitatea de domiciliu

Biroul Electoral Central (BEC) a decis luni că românii care nu şi-au făcut vize de flotant până cel târ­ziu la data de 4 septembrie 2020 nu vor putea vota la alegerile locale din 27 septembrie decât în localitatea unde îşi au domiciliul.

Astfel, potrivit articolului 2, alin (2) din hotărârea nr. 81 adoptată luni seară de BEC, ,,alegătorul care, până cel mai târziu în data de 4 septembrie, şi-a stabilit reşedinţa la o altă adresă decât cea de domiciliu votează numai la secţia de votare unde este arondată strada la care îşi are reşedinţa menţionată pe actul de identitate, urmând a fi înscris în lista electorală suplimentară dacă nu a solicitat înscrierea în listele electorate permanente cu adresa de reşedinţă”.

Potrivit unor surse din cadrul BEC, decizia a fost luată cu un vot strâns. S-au pronunţat în favoarea acestei interdicţii reprezentanţii PSD şi ALDE, precum şi toţi judecătorii membri ai BEC. Împotrivă au votat reprezentanţii USR, PNL, UDMR şi cei ai Autorităţii Electorale Permanente.

BEC a mai decis şi că alegătorul care deţine un act de identitate al cărui termen de valabilitate ar fi expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie îşi poate exer­cita dreptul de vot în baza acestuia.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat luni o serie de măsuri restrictive, care au intrat deja în vigoare, pentru obţinerea vizelor de flotant, printre acestea numărându-se un număr limitat de persoane care pot figura la aceeaşi adresă şi, de asemenea, un număr minim de zile pe lună pe care un solicitant de viză de flotant să le petreacă la locuinţa secundară.

,,În toate situaţiile în care se înregistrează cereri pentru stabilirea reşedinţei, solicitantul va declara pe propria răspundere că locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară. Declaraţia va fi consemnată pe cerere, în faţa f­uncţio­narului de evidenţă a persoanelor. Solicitantul va declara pe propria răspundere scopul/motivul stabilirii reşedinţei. Declaraţia va fi consemnată pe cerere, în faţa funcţionarului de evidenţă a persoanelor. În practică, la primirea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor se vor efectua următoarele activităţi: 1. Se va verifica în baza de date numărul menţiunilor de reşedinţă valabil înscrise la adresa respectivă; 2. Dacă la adresa respectivă sunt înscrise cel puţin 2 menţiuni de reşedinţă valabile se va proceda la informarea structurii locale a poliţiei naţionale, în vederea efectuării verifică­rilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanţii ­locuiesc efectiv la adresa declarată. În situaţia în care, din verificările efectuate de către poliţişti rezultă faptul că persoanele respective nu locuiesc efectiv la adresa declarată, cererile lor vor fi respinse”, a anunţat purtătoarea de cuvânt a MAI, Monica Dajbog.

Potrivit acesteia, ­veri­ficările vor fi dispuse şi în situaţia în care se înre­gistrează un număr mare de solicitări la aceeaşi adresă.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker