Economic

Bani de la buget pentru firmele care vor să-și promoveze produsele pentru export

Cele trei scheme de minimis pentru sprijinirea operatorilor economici prin Programul de promovare a exporturilor, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA), vor fi continuate și în acest an. Acestea acoperă următoarele tipuri de acțiuni: participarea la târguri internaționale, participarea la misiuni economice și realizarea de studii de piață.

Stimularea cu fonduri de la bugetul de stat a operatorilor economici pentru promovarea exportului pe piețele externe s-a reflectat în ritmul de creștere al volumului de export al României din ultimii ani: 4,1% în 2015; 5,1% în 2016; 9,2% în 2017 și 8,1% în 2018. Bugetul total estimat al măsurilor pentru perioada 2019-2020 este de 105,8 milioane lei, în proiectul de buget pentru 2019 propunându-se credite de angajament de 70 milioane lei și credite bugetare de 50 milioane lei, pentru aceste măsuri.

„Firmele din România au nevoie să se dezvolte prin ieșirea pe piețele de export, iar prezența la târguri și expoziții relevante din afara țării și-a arătat beneficiile în ultimii ani. Trebuie să ieșim din afara zonei de confort și să accesăm piețe emergente din afara Uniunii Europene cu produse competitive și cu valoare adăugată mare”, a declarat Ștefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Implementarea schemelor de ajutor de minimis se face în baza consultării între MMACA și membrii Consiliului de Export, reprezentanți ai federațiilor, patronatele de ramură și asociațiile profesionale. În 2018, programul a beneficiat de un buget de 48,9 milioane de lei, care a inclus participarea a 850 de firme la 59 târguri internaționale sub pavilion național și organizarea a 15 misiuni economice, cu participarea a 150 de firme.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker