Actualitate

Asociaţia Pro Infrastructură solicită, din nou, implementarea sistemului 2+1 pe DN2-E85

Miercuri, 22 septembrie, patru persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte patru au fost rănite într-un accident care s-a produs pe DN2-E85 între Bucureşti şi Urziceni. Acesta a fost primul accident mortal care s-a produs din 2019 şi până acum, de când a fost rea­lizat sistemul-pilot de circulaţie reversibilă 2+1 între Sineşti şi Moviliţa, pe o distanţă de aproximativ 10 km în judeţul Ialomiţa.

În urma acestui accident, Asociaţia Pro Infrastructură a cerut Companiei de Drumuri să continue proiectul de sistematizare a circulaţiei (2+1) de la Bucureşti până la Iaşi şi să monteze separator de sens. Asociaţia susţine că, prin montarea acestui separator nu se vor mai produce acidente frontale, iar siguranţa va fi asemă­nătoare cu cea de pe autos­tradă. „Aşa cum am făcut în nenumă­rate rânduri, soli­cităm CNAIR să instaleze de urgenţă parapet îngust separator de sens pe por­ţiunile 2+1 din ţară, nefiind necesară intrarea pe contrasens pentru depăşire. Includem mai jos două exemple de astfel de parapete, unul din Suedia, ţară cu siguranţă rutieră de top, care are peste 2.000 km de 2+1 alternativ, şi un sistem cu cabluri elastice care deja îşi face treaba la Afumaţi. Solicităm încă o dată oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere elaborarea de urgenţă a unui normativ 2+1 alternativ şi generalizarea acestui sistem pe toată distanţa Afumaţi-Iaşi”, a fost mesajul celor de la Asociaţia Pro Infrastructură.

DN2 este principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi a devenit cel mai periculos drum din ţară. Fiind supra numit ,,Drumul morţii”, aici sunt peste 500 de cruci, mai multe decât bornele kilometrice. Cel mai aglome­rat tronson este zona Mără­cineni, care este tranzitată de zeci de mii de vehicule, potrivit ultimului recensământ rutier.

În anii ‘90 s-a făcut reabilitarea drumului DN2-E85, printr-un proiect ce a fost finanţat din fonduri europene. De atunci s-a lărgit platforma drumului, dar carosabilul a rămas tot cu o singură bandă pe sensul de mers.

Autostrada spre Moldova A 7 (Ploieşti – Bacău – Paşcani) este cel mai important proiect de infrastructură rutieră propus la finanţare prin PNRR. În licitaţie pentru construire este lansat doar primul tronson: Ploieşti – Buzău, 63 km. După ce se va fina­liza, această autostradă va prelua mare parte din traficul rutier de pe DN2-E85 care este un drum periculos din punct de vedere al accidentelor rutiere.

Articole similare