Economic

Noutăți despre A7 Buzău – Focșani

S-a emis autorizația de construire pentru încă trei loturi, UMB face deja minuni pe capetele autostrăzii

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis autorizație de construire pentru loturile 2, 3 și 4 din Autostrada Buzău – Focșani (82,44 km). Dacă pentru loturile 1 și 4 au fost semnate contractele de execuție, pentru loturile 2 și 3 nu s-a finalizat încă procedura de atribuire.

Autorizația pentru Lotul 2 (31 kilometri) Vadu Pașii-Râmnicu Sărat este emisă pentru lucrări cu o valoare de 1,37 miliarde lei și cuprinde 12 poduri și un nod rutier la intersecția cu DN 22 Râmnicu Sărat, pentru lotul 3, Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni ( 36 km.) Ministerul a autorizat lucrări de 1,5 miliarde lei pentru 17 poduri/pasaje și 2 noduri rutiere, iar pentru lotul 4 ,,Cocoașa” Focșani (11 km.) UMB a primit autorizație completă pentru lucrări de 800 de milioane lei. Pe lotul 4 sunt șase poduri/pasaje și două noduri rutiere. Urmează să fie emisă Autorizația și pentru lotul 1 de la Buzău (5 km.) unde UMB lucrează din toamnă.

Pe 19 septembrie, constructorul român Dorinel Umbrărescu a fost desemnat câștigător pe loturile 2 și 3 din Autostrada Buzău – Focșani (A7), potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

  • Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km. Oferta financiară a UMB este de 1,31 miliarde de lei (fără TVA).
  • Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km. Oferta financiară a UMB este de 1,46 miliarde de lei (fără TVA). Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025). Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22. Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcția a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna.

Procedura de atribuire pentru tronsoanele 2 și 3 a fost contestată, în prezent fiind în etapa de reevaluare, după ce CNSC a admis constestația celor de la Tekfen.

În septembrie, șeful CNAIR, Cristian Pistol întrebat de ce întârzie emiterea Autorizațiilor pe loturile deja contractate, explica situația prin procedura de finanțare a PNRR: „Acest proiect este finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență – PNRR, Planul de-abia a fost aprobat de Guvern, s-a emis de-abia acum, ținând cont că am avut nevoie de finanțare Hotărârea de Guvern cu traseul pentru exproprieri, potrivit legii în zilele următoare după ce se consemnează banii vom da decizia pentru expropriere urmând ca apoi, cu proiectul tehnic care este făcut să obținem Autorizația de Construire. Probabil că mai durează o lună-două”, a explicat în septembrie Pistol.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker