Educație

FOTO | 90 de elevi, la concursul regional de public speaking de la Iazul Morilor

În noianul informațional și de posibilități de a se exprima sau comunica, unii elevi se bucură la școală – pe lângă lecțiile și subiectele realizate convențional la diferite discipline -, de contexte memorabile din punct de vedere educațional, adevărate daruri pentru ei, create și oferite de dascăli dedicați, preocupați ca cei motivați și pasionați de anumite domenii să iasă din zona predictibilă de învățare și să ajungă să transmită, să convingă și, de ce nu, să strălucească. Și pentru că astfel de proiecte  sunt permanent cuplate la realitățile care îi preocupă pe copii, ele capătă amploare, miză pedagogică și  atrag din ce în ce mai mulți beneficiari, cu pasiuni și viziuni comune.

Bunăoară, concursul regional de discurs public „Think fast, talk smart, public speaking is an art!” („Gândește repede, vorbește inteligent, vorbitul în public este o artă!”), creat în urmă cu trei ani, de trei profesoare inimoase de la Școala Gimnazială nr. 11 din Buzău, s-a desfășurat la un alt nivel în acest an, dar cu același entuziasm, după succesul edițiilor precedente, reunind peste 90 de elevi din cinci județe la Centrul „Iazul Morilor” din municipiul Buzău, în sesiuni onsite și online.

Pasionați de limba engleză, de forța asertivă și de muzicalitatea acesteia, concurenții claselor a V-a și a VI-a au venit în fața juriului – format din profesori de la diferite școli buzoiene și din reprezentații partenerilor proiectului -, să convingă cu opiniile și argumentele lor despre gestionarea activității copiilor în jocurile video, iar cei de a VII-a și a VIII-a au vorbit despre inteligența artificială în viața adolescenților.

Bine pregătiți și creativi, spontani și ajutați de umor în multe cazuri, elevii anglofoni au dovedit reale calități oratorice și persuasive, exuberanță și candoare, precum și o bună cunoaștere a limbii care i-a reunit. „Ne bucură foarte mult prezența elevilor din cât mai multe școli care au răspuns invitației noastre și în acest an, de la București, Focșani și Constanța, până la Buzău, Cislău sau Poșta Câlnău. De asemenea, suntem onorați că păstrăm același juriu ca și la edițiile precedente, respectiv profesori de limba engleză care au creat contexte de educație nonformală pentru elevii dumnealor, la nivel județean și european, cărora li s-au alăturat reprezentantul partenerilor noștri educaționali, Primăria Buzău și Europe Direct”, a declarat coordonatorul proiectului, profesoara Mădălina Dima. Concursul s-a desfășurat în bune condiții, prin eforturile depuse de echipa organizatoare.

Pentru excelenta punere în valoare a competențelor lor lingvistice, pentru „greutatea” discursului lor, dar și pentru farmecul personal al micilor oratori, pentru fiecare secțiune, inclusiv cea online, au fost acordate câte un trofeu, premii și mențiuni. Ele au fost înmânate elevilor de către Anca Fotin, cadru didactic și consilier al  Primăriei Buzău, care a scos în evidență, înalta ținută a competiției și calitatea discursurilor evaluate. „A vorbi în public și a produce impact necesită o paletă largă de competențe, multă empatie și este o provocare pentru mulți adulți. Așadar, cum să descriu mai bine performanța celor mai bine de 70 de copii, cu prezență fizică și online, cu vârste între 10 și 14 ani, care ne-au convins, în limba engleză, de avantajele și dezavantajele jocurilor video și ale inteligenței artificiale? Voi spune doar că este peste măsură de impresionant.  <Think fast, talk smart, public speaking is an art!>, Mădălina Dima, arată-ne mai des ce comori și viitori lideri are Buzăul. Multe felicitări tuturor! A fost o onoare să fac parte din juriul competiției”, a spus Anca Fotin.

O surpriză cu o însemnătate morală specială a constituit-o prezența la eveniment, în juriu, și colaborarea tuturor foștilor și actualilor inspectori de limba engleză care au „păstorit” acest proiect competițional, de la naștere până la maturitate.

Așadar, „copiii noștri învață cu profesorii lor nu numai cunoștințe și valori asociate tradițional cu sfera națiunii de școală, ci și să descopere, să analizeze critic, să argumenteze și să se exprime de mici, în limba engleză – în acest context – cu privire la subiecte ce domină preocupările sau tendințele contemporane, cucerind și inspirând cu darul lor oratoric și cu rezultatele studiului lor”, apreciază Mădălina Dima.

Articole similare