Anul 2018 poate fi numit unul al investiţiilor pentru Trans Bus, care a devenit, din vară, unic operator de transport public în comun din municipiul Buzău. Odată cu extinderea, în cursul anului trecut, a ariei de operare în mai multe localităţi limitrofe Buzăului, societatea a achiziţionat un număr important de autobuze, pentru a acoperi toate traseele din oraş şi din afara municipiului. Aşa se face că până la sosirea celor 15 autobuze second-hand pe care Trans Bus le aşteaptă în acest an, parcul auto al societăţii numără aproape 100 de maşini.

Odată cu Trans Bus, şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Buzău-Mă­răcineni” este în continuă extindere, după ce tot mai mulţi reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale şi-au exprimat dorinţa de a adera la această structură asociativă şi, implicit, de a beneficia de serviciile Trans Bus.

Astfel că şi 2019 se anunţă a fi un an în care atât ADI „Buzău-Mă­răcineni”, cât şi Trans Bus, se vor dezvolta. Mai întâi, în luna ianuarie flota societăţii se va mări cu încă 15 autobuze urbane se­cond-hand. Un alt demers vizează schimbarea ve­chilor compostoare de bilete cu va­lidatoare electronice, în cadrul proiectului e-ticketing. Totodată, din vara acestui an, Trans Bus va semna un contract de servicii pu­blice, prin care va deveni unicul operator de transport în comun pentru Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Buzău-Mă­răcineni”.

„Sper să finalizăm în ia­nu­arie achiziţia celor 15 autobuze urbane, pentru a presta serviciul pentru localităţile Stâlpu, Merei şi Cernăteşti. Mai apoi, vom pregăti licitaţia pentru sistemul electronic de taxare tip e-ticketing (…) Mai întâi  trebuie finalizată în două-trei luni, pentru că va fi şi o perioadă de implementare efectivă a sistemului şi de punere în funcţiune, de vreo trei-patru luni. Noi, începând cu 1 august 2019, când vom semna contractul de servicii publice, după noile reglementări din Regulamentul 1370 din 2007, va trebui să avem sistemul funcţional pe autobuze, adică validatoare, soft, terminale pentru controlori, puncte de emitere, de încărcare şi de reîncărcare carduri”, spune directorul Trans Bus, Gică Toader.

Şi în acest an vom asista la extinderea activităţii societăţii şi în alte zone limitrofe Buzăului, în funcţie de cererile venite din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Buzău-Mă­răcineni. Putem spune că, la acest moment, Trans Bus operează pe toate direcţiile care ies din Buzău – Nord-Est, Nord-Sud, Sud-Est. Mai mult, conducerea Trans Bus are ca obiectiv achiziţionarea de autobuze electrice, dar şi înlocuirea, în timp, a cel puţin 30 la sută dintre autobuzele pe care le deţine în parcul auto. Spre sfârşitul anului 2019 sau la începutul anului 2020 ar urma să fie achiziţionate aproximativ 20 de autobuze electrice, care vor fi cum­părate o parte prin Ministerul Dezvoltării Regionale (nouă bucăţi), şi prin Programul Operaţional Regional 2014 –2020 (zece autobuze).

„Prin proiectul Ministerului Dezvoltării Regionale vor fi nouă autobuze electrice, trei staţii de încărcare rapidă la capăt de linie şi nouă puncte de încărcare lentă, care vor fi în interiorul autobazei. |ncărcarea lentă înseamnă minim şase ore în care autobuzul stă conectat la curent, pentru încărcarea lentă a bateriei”, a explicat directorul Gică Toader. Investiţii serioase vor mai fi făcute în modernizarea autobazei, în reabilitarea locului de parcare a autobuzelor, a serviceului, a clădirii şi a birourilor societăţii. De asemenea, service-ul Trans Bus va fi dotat cu echipamente noi şi moderne.