Actualitate

Viaductul Grămăticu va intra în reparații

Lucrările de stabilizare a versanților de pe DN10, în zona barajului Siriu, sunt pe final, iar intervențiile au fost necesare după ce Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău a constatat în urmă cu câteva luni că pe patru tronsoane există pericol de desprindere a rocilor, motiv pentru care au decis să monteze plase pe versanții din zonă, pe o lungime de 500 de metri.

„Specialiști din cadrul DRDP Buzău s-au deplasat în zona Siriu, au verificat versantul și au căutat soluții tehnice pentru stabilizare. Astfel, au fost identificate patru tronsoane pentru care este necesară realizarea unor sisteme de protecție a drumului național împotriva căderilor de stânci prin montarea de plasă încastrată pe versant și plase de retenție pe o lungime totală de peste 500 de metri liniari. Pentru aceste patru tronsoane, în perioada următoare, se vor întreprinde analize detaliate geologice și tehnice premergătoare lucrărilor din teren”, anunța DRDP Buzău în primăvară.

În curând, vor începe lucrările și la viaductul Grămăticu, o construcție esențială în zonă, tranzitată de autocamioane de mare tonaj, și care are nevoie de intervenții imediate, având în vedere vechimea sa, de patru decenii. Direcția Regională Drumuri și Poduri Buzău a scos la licitație proiectul, urmând ca după desemnarea unui câștigător, să fie demarate lucrările. Valoarea totală a proiectului este aproape 13 milioane lei cu TVA, iar perioada de execuție estimată este de un an.

„DRDP Buzău a scos la licitație proiectul de lucrări de intervenție la infrastructură, suprastructură, rampe de acces și racordări cu terasamentele pentru Viaductul Grămăticu, situat pe DN 10, poziția kilometrică 90+265 (88+808), în localitatea Lunca Jariștei. Ne aflăm în perioada de primire a ofertelor, urmând că după desemnarea câștigătorului,  viaductul vechi de 40 de ani să intre în reparații capitale. Perioada de execuție va fi de 12 luni, de la ordinul de începere a lucrărilor. Viaductul Grămăticu a fost construit în anul 1983, are o lungime de 168,30 metri, cu parte carosabilă de 8 metri și este extrem de important mai ales pentru tranzitul de vehicule grele”, mai transmite DRDP Buzău.

Articole similare