Actualitate

Telefonul Copilului a sunat și la Buzău

Începând cu data de 5 ianuarie a devenit funcțio­nal numărul unic 119 – ,,Din grjă pentru copii”, care este destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice formă de violență asupra copilului și funcționează permanent, fiind disponibil 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână. La numărul unic 119, Telefonul Copilului, au fost înregistrate mii de apeluri la nivel național. Acest număr este interconectat cu 112, pentru ca, în situații grave, apelul să fie transferat automat către 112.

„Nu este un simplu telefon, este o întreagă infras­tructură, o platformă instalată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), cu ajutorul căreia operatorii pot vedea de unde se sună, numărul apelantului și, în situația în care se confirmă în urma unei proceduri, întrebări specifice pe care aceștia le pun, că este o situație gravă, în timp real se deplasează o echipă de intervenție a Protecției Copilului acolo unde se află copilul. În situația în care problema semnalată este o urgență care pune viața în pericol, se face transferul automat către 112, pentru că cele două sisteme informatice sunt interconectate”, a explicat, pentru news.ro, Mădălina Turza, consilier de stat în Ministerul Familiei.

Pentru operaționaliza­rea numărului 119 la care acționează peste 100 de specialiști din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) din 41 de județe, s-au achiziționat echipamente și suport logistic, au fost instruiți o­pe­ratorii și au coordonat departamentele tehnice ale ­operatorilor de comunicații mobile, cele 47 de DGASPC-uri au realizat un efort susținut de organizare internă și alocare de resursă umană concretizat în 280 de operatori call-center și peste 100 de specialiști constituiți în echipe mobile, iar Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANPDCA) a elaborat procedurile interne de gestionare a apelurilor.

La Buzău, D.G.A.S.P.C. a asigurat personalul de specialitate necesar pentru funcționalitatea în regim de permanență a numărului unic 119 și trei echipe mobile care  intervin în teren pentru verificarea sesizărilor privind posibile cazuri de urgență. Astfel, în perioada 5-10 ianuarie, au fost opt cazuri care au necesitat deplasări în teren. ,,În perioada 5-10 ianuarie, perioadă tranzitorie în implementarea sistemului, din numărul de apeluri recepționate la 119, opt dintre apelurile preluate au vizat potențiale cazuri de abuz / neglijare / exploatare asupra copilului, presupunând verificări detaliate și deplasări în regim de urgență”, a declarat, pentru OPINIA, Roxana Kovacs, purtătorul de cuvânt al D.G.A.S.P.C. Buzău.

,,Motivul pentru care acest număr a fost înființat a fost determinat de perioada pandemiei care a făcut să adâncească un fenomen care era subraportat, violența în familii și în comunitate. În 2020, au fost peste 8.700 de cazuri de infracțiuni, violențe împo­triva copiilor și doar în primele șapte luni ale anului 2021 au fost peste 5.400 de copii care au făcut obiectul unor dosare penale. Cifrele au fost foarte mari față de anii precedenți, tocmai pe fondul izolării, al statului în casă foarte mult, copiii nu au mai mers la școală și s-au întâmplat lucruri grave. Oricum, Ro­mânia avea o problemă de identificare și de scoatere la lumină a acestor situații și tocmai de aceea această pârghie importantă. La numărul acesta pot suna alți membri ai familiei, vecini, alți oameni”, a mai explicat Turza.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker