ActualitateEducațieFără categorie

Școala fără teze. La Râmnicu Sărat se poate

O singură medie și fără teze obligatorii, din anul școlar 2022-2023, după ce  ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat la finalul lunii martie că structura anului școlar va fi schimbată radical: în loc de semestre vor exista cinci module de învățare, care vor alterna cu cinci vacanțe. În viitorul an școlar, elevilor le va fi încheiată o singură medie, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale, iar tezele nu vor mai fi obligatorii, urmând să rămână la latitudinea fiecărui profesor cum și câte evaluări va face. În perioada următoare ar urma să fie anunțată modificarea Regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).

O astfel de școală fără teze funcționează deja la Râmnicu Sărat pentru elevii care fac parte dintr-un program pilot. Este vorba despre a Școala Gimnazială ,,Gheorghe Vernescu” din Râmnicu Sărat unde de realizează un proiect pilot, în care profesorii predau colaborativ. Materia este împărțită pe arii de învățare, Biologia este cuplată cu Geografia, Matematica cu TIC și Educația Tehnologică, Româna cu Limbile străine, astfel încât conținuturile sunt corelate și sunt predate o singură dată, fără să se mai repete. Aici evaluarea nu se face prin teze.  Locul tezelor au fost luate de portofoliul elevului. Acesta înlocuiește tezele la Limba română și la Matematică, care au fost astfel eliminate. Fiecare elev are în clasă o mapă, la care are acces permanent și în care sunt adunate fișe de lectură, teste de evaluare, desene, schițe, teme individuale sau de grup. La fiecare două săptămâni, portofoliul este ”verificat cantitativ”, dacă temele propuse pentru intervalul respectiv au fost sau nu realizate.

Școala din Râmnicu Sărat este una dintre cele șase școli pilot incluse în programul aprobat de Ministerul Educației. Proiectul demarat la clasa a V-a se numește „Școala campus, școala copiilor fericiți” și se va desfășura pe parcursul a patru ani.

Noi nu încercăm să-i punem pe copii în competiție, noi avem așteptări de la fiecare copil în parte, în funcție de capacitatea lui, de posibilitățile lui intelectuale, educative, cognitive și atunci dacă vedem că el se autodepășește, acela este progres, este mult de muncă, este laborios acest proces de a vedea  fiecare copil în parte și de a-i vedea fiecăruia capacitatea cu adevărat, dar merită, pentru că așa putem clădi copii cu personalități dezvoltat cu personalități diferite și să nu-i uniformizăm și să nu încercăm să-i judecăm. Fiecare copil are sclipirea lui. Noi îi descoperim la fiecare materie”, spunea pentru Opinia, despre această nouă modalitate de lucru cu elevii în cadrul proiectului pilor directoarea adjunctă a școlii râmnicene, Angelina Rivera Rocabado.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker