Economic

S-a anulat licitația pentru modernizarea Drumului Național Buzău-Slobozia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitația pentru modernizarea Drumului Național 2C Buzău-Slobozia, șoseaua care face legătura între DN2-E85, viitoarea Autostradă a Moldovei (A7) și Autostrada Soarelui (A2), conform informațiilor publicate de Economedia. De la Slobozia la Drajna, DN 21 va fi modernizat fiind pe traseul viitorului Drum Trans Regio Galați-Călărași.

„Având în vedere faptul că pe parcursul derulării şi evaluării procedurii de achiziţie, au intervenit modificări privind expertiza podului de la km 30+709 peste calea ferată, membrii comisiei de evaluare (…) au decis anularea procedurii de achiziţie”, arată compania de drumuri.

Contractul de modernizare pentru DN 2C are o durată de 18 luni (două pentru proiectare și 16 pentru execuție) și garanție 5 ani. Lungimea șoselei pe care se vor face lucrări este de 48 kilometri. Este cel mai mare contract de investiții (modernizare) cu fonduri de la buget pe care îl derulează o Regională a CNAIR, respectiv de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău.

 „În urma realizării investiției, traficul auto pe sectorul de drum studiat se va desfășura în condiții sporite de siguranță și confort, totodată asigurându-se clasa tehnică a drumului, necesară preluării valorilor de trafic actuale și de perspectivă, conducând la realizarea/asigurarea unui confort pentru participanții la trafic; sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului; eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic; mărirea siguranței circulației; îmbunătățirea mediului înconjurător prin reducerea noxelor și a poluării fonice”, arată CNAIR.

CNAIR a primit trei oferte de la constructori din România și Austria la contractul de 412 milioane lei pentru modernizarea Drumului Național 2C Buzău-Slobozia. Ofertele au fost depuse de Strabag-Austria (ofertant unic), Drupo Grup (România) și Bedamiro (România). În Asocierea condusă de Drupo este și constructorul Metag din Turcia, iar în Asocierea Bedamiro constructorul Bitumina din Bulgaria.

În prezent, Strabag mai are un singur mare contract cu CNAIR: Drumul Expres Oradea-Autostrada Transilvania, care urmează să fie inaugurat la sfârșitul lunii. Bedamiro Parcări a raportat, în 2022, 44 angajați, 24 milioane lei cifră de afaceri, potrivit termene.ro. Constructorul Drupo din București a raportat 45 de angajați și 95 milioane lei cifră de afaceri. Bedamiro și Drupo sunt constructori în zona clădirilor rezidențiale și nerezidențiale.

 

Articole similare