duminică, 20 septembrie 2020

Podul peste Bâsca de pe DN10, reabilitat cu fonduri europene

Patru poduri importante de pe rețeaua de drumuri naționale vor intra în reparații capitale, cu finanțare europeană, iar alte două urmează să fie construite de la zero, după ce Compania de Drumuri a soli­citat bani de la Comisia Europeană. Este vorba despre reparații capitale la termenul de 25-30 de ani la podul peste Bâsca, de la Cislău, pe DN10 Buzău-Brașov, la podul de la Azuga, pe DN1, la podul peste Prut de la Vama Galați – Giurgiulești și la granița cu Republica Moldova, și cel de la Vântători, peste Târnava Mare, pe DN13C, între Sighișoara și Cristuru Secuiesc.

De asemenea, vor fi construite două poduri noi pe DN24, primul peste Siret, la Cosmești, între Tișița și Tecuci, iar al doilea la Crasna, între Bârlan și Vama Albița, unde deja se lucrează.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus o aplicație de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Noul pod urmează să înlocuiască podul vechi aflat într-o stare avansată de uzură și expus tuturor viiturilor importante produse pe cursul de apă amintit.

CNAIR încearcă să obțină finanțare europeană pentru proiectul „Construcția/ modernizarea a șase poduri pe rețeaua de drumuri naționale”.

„Obiectivul general al acestui proiect îl reprezintă asigurarea unei stări de viabilitate adecvate a unor drumuri naționale reprezentând artere rutiere de importanta crescută (DN 1, DN 10, DN 13C, DN 24, DN 2B) prin intervenții punctuale de construcție sau, după caz, reabilitare a unor poduri amplasate pe aliniamentul acestora. În cadrul acestui proiect sunt cuprinse următoarele obiective de investiții: Pod pe DN 10, peste Bâsca, la Cislău; Pod DN 2B km 149+841, peste Prut, la Galați – Giurgiulești; Pod pe DN 13C, peste Târnava Mare, la Vânători; Pod nou la Cosmești, peste Siret, pe DN 24, km 7+620; Pod nou pe DN 24, km 105+678, la Crasna; Pod pe DN 1, Ploiești – Brașov, km 135+332, peste pârâul Azuga, la Azuga”, precizează CNAIR.

Durata proiectului este de o sută de luni, iar valoarea totală se ridică la 207.328.494,88 de lei, din care 85 la sută este contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 148.386.731 de lei, 15 la sută contribuția proprie, 26.185.893 de lei, restul de 32.755.869 de lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

loading...
error: Content is protected !!