Actualitate

O asociație vrea fabricile buzoiene de oțet contrafăcut la stâlpul infamiei: ,,O amendă nu-i va descuraja în veci pe falsificatori”

Asociația Pro Consumatori (APC) a solicitat Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) publicarea denumirii mărcilor de oțet falsificate și a societăților implicate, conform unui comunicat de presă.

,,Asociația Pro Consumatori vă solicită să ne comunicați următoarele informații de interes public: denumirea mărcilor de oțet falsificate retrase de la comercializare, denumirea celor două fabrici de oțet din județul Buzău în cazul cărora ați dispus suspendarea activității pentru o perioadă de 6 luni, respectiv închiderea definitivă, denumirea mărcilor de oțet comercializate sub brand propriu, pentru marii retaileri cash & carry care activează pe piață, denumirea mărcilor de oțet în cazul cărora nu s-a menționat pe etichetă prezența acidului acetic în compoziția acelor oțeturi, respectiv buletinele de analiză care atestă acest lucru, denumirea mărcilor de oțet în recipientele cărora există același produs și cum se numește producătorul care a realizat acest lucru și denumirile magazinelor în care s-au comercializat mărcile de oțet falsificate, precum și căror retaileri aparțin aceste magazine. Clarificări cu privire la amenzile contravenționale aplicate celor două societăți comerciale, cunoscut fiind faptul că în comunicatul de pe site-ul instituției se menționează faptul că s-au aplicat amenzi în valoare totală de 20.000 lei, în timp ce în mass-media națională au apărut informații cu privire la aplicarea unor amenzi în valoare totală de 64.000 lei. Prezenta notificare are ca temei legal aspecte referitoare la transparență și confidențialitate din normele europene și naționale aplicabile activității de control”, se precizează în comunicatul de presă APC.

În comunicatul de presă, APC a mai menționat că este important ca ANPC să asigure accesul la rezultatele activităților de control la un nivel al transparenței cât mai ridicat. Totodată, APC a mai menționat faptul că toți consumatorii trebuie să aibă acces la informațiile esențiale privind activitățile de control. „Acțiunile de control ale ANPC-ului fără a face cunoscut consumatorilor denumirea mărcilor falsificate și denumirea producătorilor au efect zero pentru consumatori. Amenzile aplicate de ANPC celor care falsifică alimente sunt insignifiante pentru aceștia raportat la câștigurile lor din astfel de activități! O amendă de 10.000 lei nu-i va descuraja în veci pe falsificatori! De cele mai multe ori aceste amenzi nu sunt plătite de societățile comerciale pentru că ANPC nu transmite la ANAF procesele verbale de contravenție în vederea încasării sumelor respective de către stat. Conform raportului de audit realizat de Curtea de Conturi a României privind activitatea ANPC pentru perioada 2015 – septembrie 2019, valoarea totală a amenzilor aplicate de ANPC pentru această perioadă a fost de 376,8 milioane lei (a se vedea pagina 23 din raportul Curții de Conturi), iar suma încasată de statul român a fost de 75 de milioane lei! Acest lucru a fost posibil pentru că ANPC nu a notificat ANAF cu privire la procesele verbale de contravenție care nu au fost atacate de agenții economici în termen de 15 zile, respectiv hotărârile judecătorești rămase definitive și favorabile ANPC! Din păcate, NU a răspuns nimeni de cele 300 de milioane de lei care NU au fost încasate de statul român în cei 6 ani!”, a declarat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.

Reamintim că, la finalul săptămânii trecute, ANPC a anunțat că în urma unor controale a constatat nereguli la două fabrici din județul Buzău, motiv pentru care   s-a decis ca una dintre ele să fie închisă definitiv, iar cealaltă pe o perioadă de 6 luni.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker