Educație

Noul inspector școlar general adjunct Andreea Elena Petroșel a dat cariera universitară pe cea de profesor la „Hasdeu”

Andreea Elena Petroșel, în vârstă de 35 de ani, doctor în Științele Educației, fost asistent universitar la Universitatea din București, în prezent profesor titular de științe socio-umane la Co­legiul Națio­nal „Bogdan Petriceicu Hasdeu”, este inspector școlar general adjunct în acest an școlar, întregind echipa formată din Daniela Palcău și Alina Nan, după ce, printr-o decizie luată la nivelul Consiliului de Administrație al Inspectora­tului Școlar Județean, a fost reînființat cel de-al treilea post de inspector școlar general adjunct. Noul inspector școlar a pășit pe urmele intelectuale ale mamei sale, Veronica Tran­dafir, profesor, fost inspector școlar, actualmente director al Palatului Copiilor din Buzău.

Andreea Elena Petroșel se recomandă ca fiind „un om muncitor și ambițios”, căruia îi plac lucrurile făcute cu profesionalism. „Acestea sunt cele două cuvinte care mă caracterizează. Întotdeauna am vrut să mă perfecționez, să devin mai bună în ceea ce fac. Nu-mi place când lucrurile nu sunt făcute cu profesionalism. Vreau ca lucrurile să fie făcute  bine și, la final, să spun că am făcut tot ce îmi stătea în putință la momentul respectiv, cu resursele pe care le aveam atunci. Eu nu sunt străină de responsabilități ce țin de Inspectoratul Școlar, dar scopul meu a fost să contribui la binele celor din jurul nostru și mi s-a părut că activitatea mea în <Hasdeu> m-a ajutat să îmi îndeplinesc acest obiectiv”, spune cadrul didactic aflat la început de drum în postura de inspector școlar adjunct.

Conducerea IȘJ Buzău își pune mari speranțe că noul inspector școlar adjunct va aduce un suflu nou în ceea ce privește proiectele cu fonduri europene. „Al treilea inspector școlar adjunct are atribuiții administrativ financiare. Se va ocupa de proiecte europene și tot ce va însemna proiecte cu finanțări, fie din extern, fie din intern, începând  cu cele din Programul Națio­nal de Redresare și Reziliență (PNNR), care vin să modernizeze infrastructura, și terminând cu cele care se referă la dotare, formarea resursei umane, proiectele actuale din Programul Operațional Capital Uman (POCU). La momentul acesta, este etapa de scriere a proiectelor. Unele au fost depuse, cum au fost cele din perioada trecută pentru materiale sanitare, măști, dezinfectant; procesul este în derulare și noi o să implementăm cât se poate de multe”, spune ins­pectorul general școlar Ionel Meiroșu.

Absolventă de „Hasdeu”, în prezent cadru didactic al Colegiului

Andreea Elena Petroșel este un cadru didactic care face parte din acea categorie specială de profesori dedicați, serioși, recunoscuți, apreciați pentru meritele lor și iubiți de elevi. Ea a rămas în memoria afectivă a multora dintre elevi, care îi sunt recunos­cători pentru că le-a deschis o perspectivă de studiu universitar, motiv pentru care cei mai mulți o contactează și după absolvirea studiilor universitare.

„Cea mai mare bucurie pe care o am este că, odată la ceva timp, foști elevi, acum studenți sau chiar absolvenți de facultăți, de studii de master, mă mai caută, mă mai sună și îmi povestesc despre realizările pe care le-au avut; eu mă bucur enorm că am rămas în sufletul lor, măcar puțin, cu ceea ce am făcut la clasă”, spune Andreea Elena Petro­șel, care recunoaște astfel că este un dascăl cu vocație, dedicat misiunii de a educa viitoarele generații.

Nu va renunța însă defini­tiv la întâlnirea de la catedră cu elevii, pentru că își dorește să-i înzestreze în continuare pe tineri cu „echipamentul” rațiunii și al gândirii critice, o formă propice dezvoltării reflecției și interconectării cu noi cunoș­tințe. Motiv pentru care, spune ea, „anul acesta școlar o să mai am acolo câteva ore, puține la număr, dar încă o să mai am; nu mă pot rupe în totalitate de activitatea de la clasă. Fiecare zi în <Hasdeu>, la clasă, este o bucurie pentru mine. Încerc să fac tot posibilul ca în fiecare zi să ofer copiilor de acolo cursuri interesante, activități interactive. Întotdeauna am considerat că este de datoria noastră ca și cadre didactice să ne pregătim zilnic. Și asta am încercat să fac tot timpul, să mă pregătesc foarte bine să le ofer copiilor activități didactice foarte frumoase”.

Pentru Andreea Elena Petroșel, „Hasdeul” înseam­nă însă mai mult decât dorința de a fi cu elevii,  de a găsi noi metode și forme de lucru. Pentru Andreea Elena Petroșel, „Hasdeul” înseamnă locul în care s-a format, fiind absol­ventă a profilului de Mate­ma­tică-Informatică, Informatică intensiv. Decizia de a merge pe „Științele Sociale” a luat-o în clasa a XII-a și a absolvit, astfel, Facultatea de Științe Politice și Facultatea de Administrație și Afaceri. „Psihologia” a venit puțin mai târziu, ca și preocupare. Ne mărturisește că inițial a fost orientată spre administrație și afaceri, spre domeniul economic, și abia după ce, în timpul facultății, a cunoscut ceea ce înseamnă <Psihologie organizațională> a decis că ar fi bine să aprofundeze și domeniul Psihologiei.

„Pentru mine <Hasdeul> reprezintă locul în care  m-am format și în care mi-am găsit locul ca adult. Este locul în care m-am întors cu foarte mult entuziasm de la București, pentru că o vreme am predat ca asistent universitar la Universitatea din București. La un moment dat am decis să mă dedic întru totul acțiunilor din cadrul acestei comunități din care facem parte și am rămas în totalitate în Buzău și am încercat să-i sprijin pe elevii pe care i-am avut la clasă și  să îi ajut să obțină rezultate foarte frumoase în activitatea școlară, la concursuri, la olimpiade – atunci când s-au putut organiza -, sau la examene. Este o onoare pentru mine să predau în <Hasdeu>”, spune Petroșel.

Un om de echipă

Andreea Elena Petroșel este un om de echipă și își dorește să facă mai multe lucruri din poziția ocupată acum, astfel încât să pună mai mult în valoare cadrele didactice și elevii care obțin rezultate deosebite în activitate. „Eu sunt un om de echipă și cred că activitatea în echipă ne aduce beneficii. Soluțiile cele mai bune sunt identificate atunci când mai mulți oameni cu mai multe idei și viziuni elaborează în comun un plan profesionist. Eu sunt convinsă că voi găsi sprijinul colegilor din Inspectorat și al cadrelor didactice din județul Buzău pentru a putea să facem anumite lucruri frumoase în învățământul buzoian. Eu am fost de-a lungul timpului de mai multe ori selectată și trimisă ca reprezentant al Ministerului Educației în activități de monitorizare a acțiunilor care sunt des­fășurate în inspectoratele școlare din alte județe. Cea mai recentă activitate de tipul acest a avut loc luna trecută. Am fost delegata Ministerului Educației pentru monito­rizarea organizării și a des­fășurării examenului național de Bacalaureat într-un alt județ. Am făcut parte, de-a lungul timpului, din mai multe astfel de comisii, din centre de examene, centre de evaluare în cazul examenelor și concursurilor și am participat la inspecții tematice. Am mai fost și metodist și membru în consiliul consultativ. Așa că sunt oameni pe care îi cunosc, de la care am învățat și sunt convinsă că o să găsesc sprijin pentru a putea să dezvolt, să ating acele obiective generale de care am spus”, spune noul inspector școlar adjunct.

Ce planuri are noul inspector școlar adjunct

Atragerea de fonduri europene este un obiectiv pe care îl consideră deosebit de important, așa cum a precizat și inspectorul școlar general. „Ar trebui să folosim  această oportunitate de a aduce șco­lile noastre la un nivel european prin intermediul unor proiecte sau prin intermediul unor parteneriate pe care le putem dezvolta cu unități din învățământ din  alte părți ale Europei sau ale lumii”, spune Andreea Elena Petro­șel.

De asemenea, cadrul didactic pledează și pentru îmbunătățirea dialogului pe toate planurile și pentru mai multă deschidere în pre­zentarea proiectelor și rezultatelor în fața comunității. „Unul dintre obiectivele mele ar fi o comunicare eficientă cu ministerul, cu unitățile conexe, cu toate unitățile de învățământ, cu personalul didactic, cu comunitatea, cu sindicatele și cu organizațiile guvernamentale și neguvernamentale. Eu consider că rolul unui inspector se leagă în primul rând de cuvântul îndrumare. În primul rând, un ins­pector trebuie să îndrume. Derivat de acest obiectiv, ca o altă coordonată pe care aș vrea să merg, ar fi motivarea și promovarea dascălilor și a elevilor cu performanțe deosebite. Din punctul meu de vedere, un om motivat poate să de­pășească foarte multe limite, poate să obțină performanțe deosebite și doresc să găsim mijloace eficiente să motivăm cât se poate de bine în activitatea lor, atât dascălii, cât și elevii. Și atunci vom avea și modele pe care să le promovăm în societate, mo­de­le care la un moment dat vor conduce la îmbunătățirea performanțelor tuturor oamenilor din comunitatea respectivă. Cu toții avem, la un moment dat, un model. Când suntem adulți suntem mai selectivi, dar tot avem niște linii directoare pe care le folosim pentru a ne ghida în cariera noastră sau în  viața personală. Eu consider că a motiva oamenii reprezintă o soluție pentru creșterea performanțelor din toate punctele de vedere. Motivația pozitivă este cea mai eficientă pe termen mediu și lung atunci când le oferim oamenilor recompense care nu trebuie să însemne neapă­rat recompense financiare. Ei sunt motivați să muncească mai mult pentru că se văd valorizați, văd că le este apreciată munca. La nivelul obiectivelor ar mai fi dezvoltarea și menținerea unor legături armonioase cu partenerii sociali, cu autoritățile locale și națio­nale, un parteneriat foarte bun școală-familie-comu­nitate, pentru ca elevii noștri să își atingă potențialul maxim și să devină folositori lor și comunității din care fac parte”, a mai spus Andreea Elena Petroșel.

2 Comentarii

  1. Eu zic sa mearga direct la minister pe o functie, cu asa declaratii pompoase! Stim cu totii cum se tot infiinteaza si desfiinteaza acest al treilea post de inspector sef adjunct in invatamantul buzoian. La fel cum au schimbat pe ‘ai nostri’ tot cu ‘ai nostri’.

  2. Aiurea! Singura variantă de obținere a fondurilor europene este înființarea unui liceu de limbă germană. Să nu mai facă febră fermierii nemți când „comunică” cu șparangheliștii români.

Articole similare