Actualitate

Încă un pas pentru Autostrada Moldovei!

Indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Bacău-Pașcani au fost avizați, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Sectorul de autostradă cuprins între Bacău și Pașcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km și va traversa județele Bacău, Neamț și Iași.

Sorin Grindeanu precizează că pentru stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice au fost realizate:

  • 630 de foraje geotehnice cu o adâncimi cuprinse între 6 m ș 30 m
  • 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismice
  • 80 de investigații geotehnice dinamice tip super-greu.

Pe traseul Autostrăzii Bacău-Pașcani se vor construi  112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate

  •  9 Noduri rutiere
  • 4 Parcări securizate
  •  4 Parcări de scurta durată
  •  1 Centru de Întreținere și Coordonare
  • 50 de Spații de încărcare pentru autoturisme electrice
  • 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție.

Autostrada A7 ar urma să se intersecteze cu viitoarea Autostradă Unirii A8, intersecție care va fi amenajată sub forma unui nod turbion, care va avea bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic.

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială este ca proiectele să fie finalizate până în 2026.

Articole similare