Actualitate

Hidroelectrica a trimis unui buzoian 48 de facturi însumând 184 milioane lei vechi

Un consumator casnic dintr-o comună din apropierea oraşului Buzău care are încheiat contract de furnizare a energiei electrice cu compania Hidroelectrica, a avut surpriza, zilele acestea, să primească nu mai puţin de 48 de facturi, pentru care ar avea de plătit aproximativ 200 de milioane de lei. Conform procedurilor contractuale, clientul va fi obligat să achite suma restantă, dar şi facturile la zi, în cel mult 12 rate.

La finalul anului trecut, scrie presa naţională, compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România și cel mai mare furnizor pentru clienți finali de pe piața locală de profil, avea de încasat facturi restante de peste 3 miliarde de lei, reprezentând aproape jumătate din profitul net realizat în acel an și un nivel mai mult decât dublu față de suma raportată la finalul lui 2022, de 1,35 miliarde lei. Din datele prezentate mai sus este lesne de înţeles în ce situaţie se află majoritatea clienţilor consumatori casnici, inclusiv din Buzău, în cazul prezentat fiind vorba despre netransmiterea facturilor în ultimii patru ani, dacă ar fi să repartizăm câte o factură pe lună, la un total de 48. Din experienţele generale, însă, au fost consemnate multe situaţii în care atât Hidroelectrica, cât şi ceilalţi furnizori de energie electrică, emiteau cel puţin câte două facturi în luni consecutive, ceea ce ar da de înţeles că cele 48 de facturi puteau fi emise într-un timp mai scurt de patru ani.

Buzoianul care este nevoit să facă faţă situaţiei inedite, preferând anonimatul, spune că nu va mai sesiza instituţiile statului în drept să verifice astfel de abuzuri, pentru că este conştient de necesitatea plăţilor respective, în schimb consideră că bugetul familiei va fi serios afectat, iar „revenirea la o stare de echilibru nu se va întâmpla după o sesizare la OPC”!

Fără să încerce să paseze responsabilitatea, buzoianul spune că a cerut, totuşi, explicaţii pentru emiterea facturilor cu întârziere, dar răspunsul, şi de data aceasta ar trebui căutat şi înţeles, a lăsat de înţeles furnizorul, în implementarea noului sistem de facturare, cât și multiplelor modificări legislative la nivelul anului 2022, care au condus la amânarea facturării și în cursul anului 2023.

2 Comentarii

  1. Cum să nu plătești timp de ani de zile. Ceva nu se leagă. Cu furnizorii de energie nu te pui. Ai consumat… plătești. Nu ți-a venit factura o lună, două, te interesezi care-i baiul. Că se adună și va veni ziua scadenței. Așa că… e și delăsarea consumatorului. Părerea mea. Poate nu am dreptate, tot ce-i posibil.
    Sănătate dragilor.

  2. Aveti o scapare in primul paragraf. Conform Ordinului ANRE 5/2023, art 8 clientul are dreptul la esalonare cel putin pe o perioada egala cu numarul de luni pentru care s-au emis facturile. Exemplu: facturile emise sunt pe 18 luni, rezulta ca perioada minima de esalonare este de minim 18 luni.

Articole similare