Educație

Funda conștientizării autismului, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Buzău

În a doua zi a lunii aprilie, an de an, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Buzău marchează prin activități specifice Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului.  Ei au desfășurat și în acest an multe  activități prin care să se facă cunoscuți în fața comunității,  pentru că autismul nu este o boală care afectează sănătatea sau funcțiile organismului uman. Pur și simplu, persoanele cu autism se nasc cu o percepție și înțelegere diferită a lumii exterioare. Aceasta ține de dezvoltarea neurologică și nu este cauzată de vreo problemă psihologică sau de educația primită de la părinți sau de la școală.

Culoarea albastră a căpătat conotații deosebite, la acest început de aprilie, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Buzău. Elevii instituției de învățământ, împreună cu cadrele didactice au marcat Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului, cu baloane colorate și tradiționala fundă umană.

Activitatea ,,Lumea mea albastră” este una dintre activitățile desfășurate de elevii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Buzău, îndrumați de cadrele didactice,  cu ocazia  Zilei Internaționale a Conștientizării Autismului . Activitatea a avut drept scop transmitrea unui mesaj pentru comunitate, de integrare și acceptare a copiilor cu autism, prilej cu care trebuie au evidențiat  tot ceea ce înseamnă acceptare, toleranță și iubire față de persoanele cu afecțiuni din spectrul autist.

Elevii participanți la activitate au realizat o expoziție de afișe cu mesaje sugestive pentru această  temă a conștientizării autismului. Ei au participat apoi pe terenul de sport la un FlashMob, dans, prin intermediul căruia s-a urmărit încurajarea creativității și stimularea libertății de exprimare și au transmis mesajul ,,Diferiți dar Egali”. La finalul activității toți elevii și cadrele didactice participante au realizat o ,,fundă umană” , lansând baloane albastre, culoare simbol a conștientizării autismului.

Pentru a defini potențialul copiilor cu care au desfășurat aceste minunate activitați cu mesaj pentru buzoieni, cadrele didactice ne reamintesc un gând al  fizicianului Albert Einstein care spunea cândva: „Toți suntem niște genii. Totuși, dacă judeci un pește după incapacitatea lui de a se urca în copaci, acesta va trăi toată viața crezând că este prost“. Acest lucru se întâmplă și în cazul persoanelor cu autism, în momentul în care nu primesc acceptarea versiunii lor de comportament și sunt catalogate ca fiind anormale.

Autismul nu presupune o alegere, totuși, acceptarea da. Empatia, înțelegerea și acceptarea sunt calitățile pe care trebuie să le manifestăm față de persoanele cu autism.  Și ne putem schimba atitudinea indiferentă doar atunci când înțelegem că sunt diferiți și că ei pot avea unele calități pe care noi nu le avem:  atenția la detalii, priceperea de a manevra diverse obiecte, creativitate, memorie vizuală, determinare, viteză mare de reacție etc.

„Sunt multe de făcut pentru a adapta mediul școlar și nu numai dar și pentru a le oferi un cadru favorabil și un suport de învățare, făcând lumea mai puțin copleșitoare dar și mai primitoare pentru acești copii minunați. În mod paradoxal, pentru a sprijini persoanele cu autism, cea mai potrivită intervenție ne cere să fim exact opusul lor – să fim extrem de comunicativi, sociabili, orientați spre colaborare, flexibili și deschiși către nou. Trebuie să îi înțelegem și apoi să îi sprijinim și să ne bucurăm de darurile și de surprizele pe care un elev cu tulburările din spectrul autsimului le poate oferi”, apreciază colectivul profesorilor Centrului Școlar de Educație Incluzivă Buzău.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker