Educație

FOTO | Proiectele europene au diversificat oferta educațională a Școlii „George Emil Palade”

Școala Gimnazială „George Emil Palade” își diversifică oferta educațională începând cu anul școlar 2022-2023, prin înființarea unei clase de studiu al limbii engleze în regim intensiv. Este vorba despre clasa a V-a studiu intensiv limba engleză, pentru care înscrierea elevilor se va face în perioada 16-31 mai. Această decizie este complementară altor acțiuni similare pe care unitatea de învățământ buzoiană le-a întreprins și care vin să confirme direcția europeană a strategiei de dezvoltare instituțională pe care a adoptat-o în ultimii ani.

„Planul European care se implementează din septembrie 2021, odată cu debutul acreditării instituției noastre în domeniul educației școlare, «Acțiunea KA120», prevede obiective ce dezvoltă, aprofundează și diversifică competențele cheie, cu predilecție comunicarea în limbi străine, competențele digitale, de sensibilizare și exprimare culturală. În acest scop, studiul intensiv al limbii engleze,  limba modernă utilizată cel mai frecvent în cadrul parteneriatelor europene, este o oportunitate ce răspunde atât unei nevoi resimțite în interiorul organizației noastre, dar și solicitărilor grupului țintă al instituției, elevii și familiile acestora”, spune directorul adjunct al Școlii „George Emil Palade”, Camelia Timofte, cadru didactic cu o bogată experiență în implementarea proiectelor Erasmus+.

Instituția școlară buzoiană are în momentul de față în derulare două proiecte KA229 de schimb interșcolar, aflate în ultima parte a implementării lor. Este vorba despre „Teach and Learn Outside the Walls through Playing” (TLOWP) și „Each pupil is a pigeon of peace”. Activitățile acestora se realizează în limba engleză, ceea ce solicită cadrelor și elevilor din echipele de proiect să proiecteze activități premergătoare dedicate implementării temelor pentru a realiza produsele educaționale prevăzute de aplicațiile proiectelor. Acest lucru, împreună cu experiența anterioară obținută de cadrele didactice de la Școala  Gimnazială „George Emil Palade” din Buzău în implementarea proiectelor Erasmus+ de schimb interșcolar, KA229, a reliefat necesitatea aprofundării competențelor de producere de mesaje orale și scrise în limba engleză, pe teme crosscurriculare, integrate,  specifice abordărilor educaționale CLIL (Content and Language Integrated Learning) și STE(A)M. „Învățarea bazată pe proiecte s-a dovedit metoda cea mai eficientă în atingerea obiectivelor proiectului de schimb interșcolar, «STEAM like Leonardo». Implementarea unor teme, precum «anatomia ochiului» sau «anatomia inimii», «forța elastică», «numărul de aur», «domul geodezic» etc., a presupus activități speciale de dezvoltare a vocabularului limbii engleze în aceste domenii, ca etapă premergătoare impusă de realizarea la standarde educaționale a activităților proiectului”, explică directoarea Camelia Timofte.

Oaspeți din patru țări europene

În săptămâna 9-13 mai, cei cinci parteneri ai proiectului „Teach and Learn Outside the Walls through Playing” (TLOWP) din Polonia, Grecia, Turcia, Italia și România (Școala Gimnazială „George Emil Palade” Buzău) vor implementa programul mobilității „Dezvoltare personală și aplicații digitale în învățare”. Școala buzoiană va fi, cu alte cuvinte, gazdă pentru oaspeții din țările amintite, pe care îi vor invita să desfășoare împreună mai multe activități. Printre acestea, se numără cele dedicate zilei de 9 mai, când este sărbătorită Ziua Europei, care vor avea loc la Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman”, atelierul de tradiții de la Muzeul Județean, la care se vor adăuga vizite documentare în județul Buzău, activitățile care vor marca Ziua Europei de la Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” vor presupune sesiuni de formare pentru cadre despre aplicații elearning, „Integrating Learning Apps in Teaching Scenarios”, dar și jocuri didactice în aer liber „Euro Puzzle și Children of Europe”. „Atelierul de cusut motive tradiționale” de la Muzeul Județean de Istorie, precum și  activitățile „Emoțiile mele” (My emotions) și „Cufărul emoțiilor” (The chest of emotions) sunt alte demersuri didactice, spune directoarea Camelia Timofte „menite a îndeplini obiectivele proiectului, acelea de lărgi spațiul convențional al învățării prin valorificarea mediului natural, cel care stimulează curiozitatea, imaginația și creativitatea, dar, mai ales, cel care oferă liantul între situațiile concrete de viață și activitățile de învățare contextualizată”.

În plus, „vizitele de documentare de la Pietroasele sau Vulcanii Noroioși vor întregi perspectiva culturală a programului și vor oferi prilejul implementării activităților «Capture the Flag și The gingerbread story»”, mai spune directoarea adjunctă a Școlii „George Emil Palade” Buzău.

Școala este una dintre unitățile de învățământ partenere din cadrul proiectului Erasmus+ „Teach and Learn Outside the Walls through Playing”, care a început în 2019. Mai exact, prima mobilitate din cadrul acestui proiect s-a desfășurat în perioada 25-29 noiembrie 2019 în Wierzbno, o localitate mediu-dezvoltată din Silezia de Jos, Polonia. Szkoła Podstawowa w Wierzbnie, Wierzbno, ul. Szkolna   63-430 Odolanów, Polonia, coordonatoarea proiectului, a organizat atunci programul mobilității, bazat pe aplicația proiectului, având tema „Reading and Writing Skills through Playing”.

Țările participante în proiect, România, Turcia, Italia, Grecia și țara gazdă, Polonia, au reunit echipe de câte cinci cadre didactice și de trei elevi, în scopul schimbului de bune practici. Activitățile s-au derulat în colaborare, simultan, profesori și elevi, dar și în paralel, partenerii oferind activități interactive de învățare pentru a se surprinde elementele esențiale ale sistemului polonez de educație.

Cea mai recentă activitate în acest proiect a avut loc anul acesta, în luna martie, în Atena, Grecia. Aceasta a fost cea de-a treia mobilitate a proiectului și a presupus îmbinarea a două componente educaționale distincte, și anume, integrarea celor cinci elevi în activitățile educaționale tipice ale școlii gazdă, Școala Primară numărul 14 Acharnes, dar și participarea cadrelor din cele patru țări partenere la diferite workshop-uri dedicate schimbului de bune practici pe cele două teme ale mobilității. Toate aceste activități și proiecte europene care se desfășoară de ani buni la această unitate de învățământ buzoiană sunt motivele ce au justificat decizia consiliului de administrație al școlii de a solicita diversificarea ofertei educaționale, prin înființarea unei clase de studiu a limbii engleze în regim intensiv.

„Preconizăm că cele patru ore alocate săptămânal studiului aprofundat al limbii engleze vor oferi celor două cadre didactice ( n.r., de limba engleză ale Școlii „George Emil Palade”) posibilitatea de a proiecta în co-teaching tematici de actualitate, corelate celor trei  obiective ale Planului Erasmus+. Orele de limba engleză se vor derula pe două grupe, ceea ce va permite optimizarea implementării abordărilor educaționale inovative pe care staff-ul educațional le-a deprins prin participarea la sesiunile de formare profesională internațională din cadrul Acreditării Erasmus+ Educație Școlară din această primăvară de la Florența, Italia: <Classroom Management Solutions for Teachers: New  Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation  Strategies și Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active  Learning>. Nu în ultimul rând, toate aceste preocupări educaționale conferă absolvenților de clasa a VIII-a ai instituției noastre șanse sporite de a dobândi un nivel performant de exersare, aprofundare și extindere a competențelor în limba engleză, necesar pentru a face față cu succes nivelului de studiu al claselor de bilingv și intensiv al limbii engleze din liceele de prestigiu locale”, explică directoarea Camelia Timofte.

Mai multe informații despre perioada de înscriere se pot obține de la secretariatul Școlii Gimnaziale George Emil Palade și de pe site-ul școlii.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker