Actualitate

FOTO | Lucrările de modernizare dau peste cap mersul trenurilor pe ruta Buzău – Făurei

Lucrările la calea ferată Buzău-Făurei continuă, chiar dacă termenul inițial era finalul anului 2021. Pentru a putea efectua anumite lucrări la infrastructura feroviară pe secția Buzău – Cilibia – Faurei, CFR Călători anunță că, înce­pând cu săptămâna viitoare, mai exact, luni, 14 martie, se modifică traseele tuturor trenurilor care tranzitează sectia de circulație Buzău – Făurei, astfel încat să nu se afecteze orarul trenurilor care circulă dincolo de stația Buzău (spre București sau spre Focșani – Mărășești).

„Atenționăm publicul călător că trenurile InterRegionale 1570, 1572, 1574, 1576, 1732 și 1862 precum și trenurile Regio 5104, 7360, 7366, 7565, 7570, 7573 și 7574 vor pleca din stații mai devreme cu până la 10 minute față de orele de plecare actuale”, transmite CFR Călători printr-un comunicat de presă.

Reamintim că lucrările de modernizare de pe calea ferată Buzău-Făurei au început în vara anului trecut, iar ministrul Transporturilor. De atunci, Cătălin Drulă, a menționat că atât primul fir, cât și cel de-al doilea, vor fi gata la finalul anului 2021. Cu toate acestea, în luna martie a anului 2022, lucrările pe acel tronson continuă.

Primul fir, între Buzău și Făurei,  a fost modernizat cu 12 milioane de euro în mandatul lui Cătălin  Drulă, iar cel de-al doilea, între Făurei și Buzău, este estimat la 200 de milioane de euro.

Cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere. Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 de milioane de lei.

În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău și Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute, potrivit CFR SA.

Articole similare