Educație

FOTO | Concluzii la final de proiect dedicat școlilor defavorizate: „Dacă știm să lucrăm cu elevii, putem muta munții cu ei!”

Reprezentanți ai patru instituții de învățământ din Buzău care se confruntă cu abandonul școlar și rezultate slabe la învățătură s-au întâlnit, vineri, cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean în cadrul conferinței de final a proiectului „Profesorul face diferența”. Este vorba despre un proiect derulat alături de Asociația „Excelență în Educație și Formare Continuă” pe parcursul  a doi ani, un  proiect cofinanțat prin Fondul Social European care a urmărit îmbunătățirea calității și accesul echitabil la educație prin formarea cadrelor didactice.

Grupul țintă al proiectului a fost format din 90 cadre didactice din patru școli defavorizate: Școala Gimnazială Năeni (grădinița și școală), Liceul Tehnologic Rușețu (grădinița și școala), Școala nr. 1 Râmnicelu (grădinița și școala), și Liceul „Victor Frunză din Râmnicu Sărat, plus opt manageri ai respectivelor unități.

La conferința de final au fost prezenți reprezentanți ai școlilor beneficiare, inspectorii școlari generali adjuncți Nela Wamsiedel și Florina Stoian, Gabriela Nicolae (manager de proiect), Melania Vergu (director de programe în cadrul Asociației „Excelență în Educație și Formare Continuă”) și prefectul Leonard Dimian.

„La noi rata de prezență la școală s-a îmbunătățit cu 10%”

Printre cei care au vorbit despre avantajele care decurg de pe urma proiectului „Profesorul face diferența” a fost și Ciprian Ovidiu Curcă, profesor la Liceul Tehnologic Rușețu, instituție de învățământ care la Bacalaureatul de anul acesta a avut cinci elevi înscriși, toți cinci fiind respinși.

„Nu am implicat doar cei cinci elevi pe care noi profesorii îi aveam fiecare aleși în grupul țintă. În cadrul cursurilor de informatică și comunicare am înțeles că este important să le acordăm tuturor șanse egale, să-i facem responsabili pentru ceea ce vor să învețe. Pe lângă cursurile la care am participat, am pus în practică metodele învățate. La modulul de informatică am făcut cunoș­tință cu metodele de lucru online și parcă am presimțit că va veni pandemia. Pentru noi a fost un ajutor enorm. Am participat la seria de miniproiecte și am primit finanțare pentru 20. Cu banii am cumpărat materiale didactice necesare pe fiecare disciplină, de la hărți, până la laptopuri și planșe pentru limba engleză pentru ca elevii să învețe mai rapid într-un mod ludic. Am beneficiat și de bursa de 300 euro pentru cel mai bun proiect inovativ. Toți copiii s-au simțit incluși în activități și au fost extrem de activi și în online. Copiii sunt dornici să învețe. Trebuie să le arătăm calea și să fim deschiși și să ne schimbăm modul de abordare cu scopul de a-i vedea pe elevi că fac progrese. La noi la școală am reușit să reducem rata abandonului școlar, să îi aducem și să îi păstrăm la școală pe cei care altfel ar fi fost acasă. Rata de prezență la școală s-a îmbunătățit cu 10%. Am implicat și comunitatea locală, părinții, dar important a fost că elevii s-au simțit bine în clase, implicându-i și dându-le aripi. Dacă știm să lucrăm cu copiii, putem muta munții cu ei”, a declarat Ciprian Ovidiu Curcă, profesor la Liceul Tehnologic Rușețu.

*

„Mă bucur că, după mai bine de doi ani, am ajuns în acest punct, în care să ne putem mândri cu toate rezultatele din cadrul proiectului, după ce am parcurs cele șase mari activități ale proiectului și cadrele didactice au parcurs cele trei programe de formare continuă în care s-au obținut credite transferabile, burse de performanță, mini proiecte de practică și premii la concurs. ­Va­loarea totală a proiectului a fost de 1.507.973 lei. Printre rezultatele palpabile înre­gistrate în cele patru școli amintim obținerea de către fiecare școală a finanțării a unor mini proiecte – s-au realizat 87 de mini proiecte: 29 la Râmnicelu, 20 la Năeni, 20 la Rușețu și 18 la Liceul Tehnologic <V. Frunză> Rm. Sărat, în valoare totală de 139.273 de lei. Tot în cadrul proiectului s-au oferit 60 de burse de performanță, fiecare în cuantum de 4.450 lei, s-au oferit 54 de burse profesorilor care au aplicat pentru aceasta”, a declarat Gabriela Nicolae, manager de proiect.

*

„Proiectul acesta vă ajută să vă perfecționați abilitățile de a lucra cu mai multe categorii de elevi care se confruntă cu probleme, fie se gândesc să abandoneze cursurile, fie provin din comunități de etnie sau au diferite probleme familiale. Este clar că lucrul cu astfel de copii trebuie să treacă de o barieră a predării clasice la clasă și este nevoie de o comunicare permanentă, o cunoaștere în de aproape a problemelor lor și, cel mai important, de a-i convinge că școala este singura care poate să îi ajute să își depășească problemele. Vă doresc putere de muncă și sănătate, mai ales că acest an școlar se suprapune cu această situație sanitară deosebit de periculoasă cu care ne confruntăm”, le-a transmis prefectul Leonard Dimian profesorilor prezenți.

*

„În cadrul proiectului s-a desfășurat concursul pentru cel mai bun proiect inovativ, fiind câștigătoare 15 proiecte. Sunt sigură vor fi aplicate că toate practicile învățate în activitățile didactice de la clase. Mi s-a părut un proiect deosebit, iar câștigurile au fost pe toate planurile pentru colegii care s-au implicat. Am văzut școli care și-au făcut achiziții care vor putea fi folosite de toate cadrele didactice, am văzut materiale cu rezultate cu elevii din grupul țintă și vă felicit că s-au extins activitățile și dincolo de grupul țintă”, a declarat Nela Wamsiedel.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker