marți, 22 septembrie 2020

FOTO | Buzoianul Bogdan Adrian Lefter a transformat un motiv tradiţional de pe o ie într-o sculptură dedicată lui Brâncuşi

Sculptorul buzoian Bogdan Adrian Lefter revine în peisajul cultural autohton cu o nouă lucrare. Buzoianul a fost acceptat la Simpozionul Internaţional de Sculptură ,,Drumuri Brâncuşiene” de la Craiova, unde a realizat o lucrare dedicată marelui sculptor român.

Lefter a reprezentat România la concursuri de sculptură în nisip, zăpadă şi ceară, reuşind ca până la vâr­sta de 37 de ani să se evidenţieze prin lucrări de sculptură importante, precum bustul lui Corneliu Coposu din Parcul Tineretului Bucureşti, ansamblul sculptural din inox de la intrarea în Buzău, rino­cerul gigant din Changchung, China etc.

Simpozionul Internaţio­nal de Sculptură ,,Drumuri Brâncuşiene” este unul dintre evenimentele culturale importante ce au pus România şi, în special, Craiova pe harta culturală a lumii. De-a lungul timpului la acest simpozion au fost selectaţi sculptori de renume din toată lumea. În acest an simpozionul, ce a căpătat tradiţie şi faimă, a ajuns la a VIII-a ediţie, desfăşurându-se în perioada 10-31august.

Condiţiile atipice ale acestei perioade au făcut ca la ediţia din acest an să fie selecţionaţi doar artişti ro­mâni.

Unul dintre cei şapte ar­tişti selecţionaţi de către un juriu format din arhitecţi, oameni de cultură şi artişti a fost şi sculptorul buzoian Bogdan Adrian Lefter.

„Un motiv tradiţional interpretat într-un modul tridimensional”

„Ţinând cont de tema simpozionului din acest an <Craiova, semne ale existenţei culturale!>m-am inspirat dintr-un motiv tradiţional prezent pe o ie din Romanaţi-Dolj şi am conceput o sculptură-coloană, pe care am intitulat-o <Semne ţesute – Pomul Vieţii>. Am transformat acest motiv tradiţional pe care eu l-am interpretat ca fiind o stilizare a <pomului vieţii> într-un modul tridimensional din inox. Am ales să repet acest modul al pomului vieţii de cinci ori pentru a sublinia etapele dezvoltării trupeşti şi spirituale ale omului: naştere-copilărie, adolescenţă, tinereţe, maturitate, bătrâneţe-moarte. Într-un mod aparte am ales să înfăţişez acest motiv inversat, cu ramurile plecate spre pământ întrucât consider că toate roadele acestei vieţi de ordin spiritual le vom culege în viaţa de apoi”, a declarat Bogdan Adrian Lefter.

Buzoianul mai spune că realizarea sculpturii în sine a fost un adevărat maraton deoa­rece în doar trei săptă­mâni a construit toate elementele separat, însumând aproximativ 200 ml de sudură ca apoi să le montez pe un ax central.

50 de ani de la prima ediţie a Taberei de Sculptură de la Măgura

„A rezultat o sculptură monumentală din inox cu dimensiunile 550x125x125cm; este genul de sculptură care s-ar preta cel mai bine la intrarea în oraş, ca semn distinctiv – obelisc care te anunţă în ce oraş ai intrat. Mă bucur că astfel de evenimente recapătă anvergură şi în ţara noastră, şi mi-aş dori ca şi în Buzău să se reia astfel de iniţiative, având în vedere că s-au împlinit 50 de ani de la prima ediţie a Taberei de Sculptură de la Măgura, un adevărat muzeu al sculpturii româneşti ce ar trebui onorat prin simpla reluare a acestei tradiţii”, a mai declarat artistul buzoian.

Simpozionul Internaţio­nal de Sculptură ,,Drumuri Brâncuşiene” este coordonat de Casa de Cultură „Traian Demetrescu”, în parteneriat cu Primăria Craiova, urmă­rind să sporească gradul de acces al cetăţenilor la viaţa culturală, de a promova turismul şi brand-ul cultural şi de a înfrumuseţa şi îmbogăţi vizual Craiova, întrucât toate sculpturile rezultate în urma simpozioanelor au fost amplasate în parcurile şi rondurile din oraş.

loading...
error: Content is protected !!